• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hennessy Hammock Survivor Military model ( Defensie model met interne pistool holster )

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij een partij uitrusting kocht ik deze mooie Hennessy Survivor Military Hangmat / Hammock met vast muskietennet en ingang in de onderkant .

Zie review middels link 1 .
Link 2 is dealer gerelateerd

Het enigste dat ik dus wel moet doen is de support ropes vervangen . Verder is ie in perfecte staat .

Ruim 2.15 Mtr ( XL ) en 113 kilo belastbaar.

Mariniers hebben leuk spul !

Of ik het ga behouden weet ik nog niet . Zou ik het eerst moeten testen .

Aan de binnenzijde zit waarlijk een pistool Holster verwerkt . Raar vind ik het in dit geval niet . Maar nog niet eerder gezien .

https://www.alloutdoor.com/2013/08/13/hennessey-woodland-survivor-hammock/

https://hennessyhammock.co.uk/products/explorer-ultralite-asym-classic

Foto 2,3 en 4 is van binnenzijde. Met bovenin een verschuifbare netting pouch en onderin rechts de Holster .

Tevens is dit een speciaal gemaakte Woodland versie . Alle andere zijn in Olive .

20190606_163227.jpg 20190606_162553.jpg 20190606_163448.jpg 20190606_163423.jpg 20190606_192829.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
De anders dan anders ingang die automatisch sluit na betreding. Dit middels Velcro.

Edit ;
Deze die ik in bezit heb is waarschijnlijk het nieuwere Survival model met aanpassingen in opdracht van Defensie.

20190606_200921.jpg
 

DO-it

Diehard Prepper
Ik heb onder mijn hangmat altijd een underquilt hangen tegen een koude rug. Vraag me dan af of hoe je dat dan moet doen, als je aan de onderkant een rits hebt zitten.

Heb je hem zelf al uitgeprobeerd? Ben benieuwd wat je ervaring is met zo’n Velcro.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb onder mijn hangmat altijd een underquilt hangen tegen een koude rug. Vraag me dan af of hoe je dat dan moet doen, als je aan de onderkant een rits hebt zitten.

Heb je hem zelf al uitgeprobeerd? Ben benieuwd wat je ervaring is met zo’n Velcro.

Er zit aan oa geen rits haha ! Zie review . Er zit een Velcro sluiting .

Tja haha , die Underguild ! Daar zullen ze wel een speciaal type voor hebben denk ik . Hennessy kennende , die denken overal aan .

Nee nog niet getest . Ik moet de 2 paracord ropes vervangen .
Eerst even op kop tikken .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Suspension line bevestiging ( replacement ) uitleg .
Filmpje toont hoe men de originele Suspension lijnen vervangt door Whoopie slings.
Bij mijn Survivor model zit het uiteinde van de binnenste Tension line vastgestikt . In filmpje komt er een dunner koort met lus uit het uiteinde van de hangmat waar je de Suspension line doorheen haalt ( of Whoopie slings) .

Makkelijker dan ik dacht
;)

Mij gaat het erom hoe de originele lijnen zijn / waren bevestigt . Filmpje laat dat mooi zien .
 
Bovenaan