• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat eet jij voor raars.

Erny

Last (wo)man standing
Mmmmm.... heerlijk... heb net Zwavelzwam gespot en geoogst in het Plantsoen. En ben hier nu een gedeelte van aan het oppeuzelen. :)
Geweldig jong exemplaar, duidelijk veel sappiger dan degenen die ik andere jaren heb geoogst (dat was vaak ook later in het jaar).
Gewoon in plakjes met zout en peper en dan gebakken in olie.

Och het is al weer op... straks nog maar een portie bakken. :D
 
F

frans81

Gast
Joepie eet graag Banaan met knoflooksaus...

Tot nu toe sta je voor mij op de Eretribune :p

Eigenlijk zou ik morgen bananen moeten gaan halen , knoflooksaus en het moeten ondergaan :eek:

Knoflooksaus met Banaan , Banaan met knoflooksaus , bananensaus met knoflook :thnx: Bananenknoflooksaus

Remia heeft er weer 1 smaakje bij :rolleyes::D
 

Hamster

Elementary prepper
goedemorgen preppies

na lange afwezigheid laat ik ook weer wat van me horen, het raarste wat ik ooit gegeten heb is groene leguaan , maar misschien had de vraag beter anders gesteld kunnen zijn wat zou jij nooit!! eten? want tentijde van een SHTF eet je eigenlijk wat je te pakken kunt krijgen, of het nu die leuke chihuahua van de buurvrouw is of een zwerfkat ik ga altijd van het ergste uit en ben bereid om alles te eten .
 

Flos

SHTF Expert
goedemorgen preppies

na lange afwezigheid laat ik ook weer wat van me horen, het raarste wat ik ooit gegeten heb is groene leguaan , maar misschien had de vraag beter anders gesteld kunnen zijn wat zou jij nooit!! eten? want tentijde van een SHTF eet je eigenlijk wat je te pakken kunt krijgen, of het nu die leuke chihuahua van de buurvrouw is of een zwerfkat ik ga altijd van het ergste uit en ben bereid om alles te eten .
Ook de buurvrouw ?
 

Henk88

Diehard Prepper
Leuk topic, al klinkt niet alles wat langskomt even smakelijk :fluit:. Het raarste wat ik op heb tot nu toe is een meelwormenburger. Smaakte eigenlijk een beetje saai en droog, vergelijkbaar met een 'gewone' vegetarische burger.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik denk dat het belangrijk is om jezelf een beetje te trainen in het eten van rare producten, dan wel hoe je beste dit soort producten kunt verwerken tot maaltijd.

Nu niet allemaal gelijk hele oogballen heel gaan inslikken, maar het is bekend dat wanneer je iets vreemds eet ook psychologisch een blokkade kunt krijgen.

Zo hebben ze mensen hamburgers laten eten met hierin wat vreemde zaken verwerkt zoals ingewanden, maden en dergelijke. Zodra de mensen wisten wat ze gegeten hadden, ging een deel kokhalzen of overgeven of konden ze de burger niet verder opeten. Terwijl deze verder prima op smaak was gemaakt.

Het verschilt per cultuur hoe of wat je als raar voedsel ervaart.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Tot nu toe sta je voor mij op de Eretribune :p

Eigenlijk zou ik morgen bananen moeten gaan halen , knoflooksaus en het moeten ondergaan :eek:

Knoflooksaus met Banaan , Banaan met knoflooksaus , bananensaus met knoflook :thnx: Bananenknoflooksaus

Remia heeft er weer 1 smaakje bij :rolleyes::D

Heb je het nog geprobeerd :p lekker hea
 

zanzarra

Senior Prepper
Voorntjes zijn ook erg lekker, al verklaren veel mij voor gek . Na t zelf vangen,ontdoe ik ze van ingewanden,kop en schubjes en snij ik de vinbotjes er uit,
Daarna bak ik ze in een koekepan met boter of olie ,soms met versnipperde ui en pepers,of diverse kruiden.
heerlijke witte vis die zo van de graat valt , hoewel vieze modderslootvisjes ook zo smaken , haal ik de visjes uit stromend water of uit water met een zandbodem.
 

Snake Doctor

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
Varkenspoten, vette darmen, smout, hoofdvlees en paté, bloedworst, rilette, bouillie, varkensoren, kippenmagen, niertjes. Velen heb ik ondertussen zelf leren maken want als je dat hier uberhaubt vind betaal je er ook de prijs voor.

Allemaal dingen die ik tijdens mijn prille kinderjeugd reeds leerde eten iedere middag bij mijn grootouders op schooldagen. Grootvader was een fervente fan van wat nu vaak vergeten stukjes van het varken etc word beschouwd en steeds minder populair worden.
 

Ray

SHTF Expert
Dat stoppen we het in snacks die je koopt bij de snackbar en het kant en klaar voer uit de supermarkt.

Ook veel gezonder, het hele beest opeten. Eskimo's (Inuit) geven het spiervlees aan de honden en eten de rest. Rabbit Starvation komt ook alleen voor als je vergeet de andere delen te eten en alleen voor het spierweefsel te gaan.

M'n pa die op zondag konijn bij ons kwam eten zoog de ogen uit de kop en de hersenen, niertjes, hartje, lever en nog verontwaardig zijn omdat de longetjes en het maagje waren weggegooid. kijk zo moet dat! :)

Neemt niet weg dat ik als kind strak de andere kant opkeek natuurlijk, anders kreeg ik geen hap door m'n keel. :lol:
 

Flos

SHTF Expert
Ik denk niet dat de maag van een konijn gegeten word. Het is maar één darmvliesje met heel veel stront in. De grote van een vuist van een volwassen man. Voor de rest heb ik al alles geproefd gebakken weliswaar. En vergeet vooral de tong van het konijn niet.
 

Ray

SHTF Expert
Ik begrijp je opmerking niet @Flos, maag van een konijn de grote van een vuist? Stront in een maag? Haal je niet maag en darm door elkaar? Want zelfs kippenmaagjes worden verkocht en gegeten.
 
F

frans81

Gast
De konijnenmaag is heel anders van structuur .
Idd dun en nagenoeg geen spieren erin .

Ook ik heb het nooit gegeten . Werd meteen weggesmeten met de smurrie erin .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Ray

SHTF Expert
Of het echt loont is een andere vraag, maar m'n opa wilde niets weggooien na twee wereldoorlogen te hebben meegemaakt.
 
Bovenaan