• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Rattenproblemen

F

forumlid 1447

Gast
Het probleem gaat dus over de Rattus norvegicus (bruine rat) en de Rattus rattus (zwarte rat)
Kwam het volgende stuk tegen en dacht, waar is dat op het moment geen probleem?
Draadje naar krant over ratten probleem in Rotterdam.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200918_95314301
Draadje over Veldhoven en hun ratten.
https://www.ed.nl/veldhoven/veldhoven-klaar-met-rattenplaag-het-loopt-echt-de-spuigaten-uit~a22dd70b/?
referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Ik zelf vang hier gemiddeld 3 ratten per week, de gemeente heeft de sloten vol liggen met gif buizen.
Gevolg, rat vergiftigt, steenmarter en/of vos eet zwakke rat, de vos en/of steenmarter sterft, rattenkoning giechelt.
Een van zijn soldaten heeft zijn taak met verve uitgevoerd.
Wat doen jullie bij rattenproblemen?
Wachten tot de roverheid een oplossing brengt, betekend dat er een plaag is,
en dus dweilen met de kraan open.
Overigens binnenkort zijn er geen nertsmantels meer te koop ,
maar als ik wil, heb ik er binnen een jaar één bij elkaar gevangen.
Frans of flos hun naaimachine zijn dan de volgende stap. :lol::lol::lol:
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Onze oud kater ving bij onze vorige woning geregeld ratten, nadat wij verhuisd waren ontstond daar een rattenprobleem.

Wij gebruiken dus onze waakkat om deze beesten buiten de deur te houden :lol:.

In de kelder staan trouwens wel vallen enzo, voor het geval dat :thumbsup:
 

Jannes

Prepper goeroe
Wij hebben 2 kittens, waarvan er eentje best groot lijkt te worden. Dus, ik denk dat wij het het op die manier lijken te tackelen.

Een kat lijkt wel ideaal, maar ik moet wel een kanttekening plaatsen. De ene kat is lui en vangt nooit wat. En een andere kat komt met konijnen en kraaien thuis. Dus wat het worden gaat? We zullen zien.
 
F

forumlid 1447

Gast
Wij hebben 2 kittens, waarvan er eentje best groot lijkt te worden. Dus, ik denk dat wij het het op die manier lijken te tackelen.

Een kat lijkt wel ideaal, maar ik moet wel een kanttekening plaatsen. De ene kat is lui en vangt nooit wat. En een andere kat komt met konijnen en kraaien thuis. Dus wat het worden gaat? We zullen zien.
De grote wordt de bangerik, de kleinste gaat denken dat hij /zij een leeuw(in) is. :)
Wij hebben geen hond, of kat , dagelijks lopen er geen kinderen ,gillend door de tuin,
dus wij hebben 3 katten uit de buurt, minstens 1 vos, (de nachtcamera ziet geen verschil),
diverse steenmarters, (want 1 alleen krijgt geen jongen), stroomschokken in de motorruimte van de auto, en ik vang er nog 3 per week.
Kerkuil en havik zijn ook van de partij hier.
Zal na dit weekend meer zijn , want de mais is er af .
Gelukkig is het BBQ seizoen, bijna gedaan, want de open compostbakken ,van de gemeente ,
zijn natuurlijk een MC Donalds voor ratten, kraaien en ander gespuis.
Maar we leven landelijk, en dus voor ons is het nog beperkt door natuurlijke vijanden.
Maar als je in de stad woont, en ze komen uit alle hoeken en gaten,
en de buren houden 's nachts de kat binnen, vanwege de ochtend verrassing op de mat,
dan wordt het best angstig.
Zie ik er hier een over het gras rennen, dan is het "hé een rat",
zie ik er een in een woonwijk denk ik "oei , een rat".
 

M van der Lugt

Survivor
Hoe houden jullie ratten en muizen en ander ongedierte trouwens uit je voorraden? Ik zie nogal wat mensen die spullen in kratten bewaren. Daar kunnen ze dan makkelijk bij lijkt me.
 

Ray

SHTF Expert
Hoe houden jullie ratten en muizen en ander ongedierte trouwens uit je voorraden? Ik zie nogal wat mensen die spullen in kratten bewaren. Daar kunnen ze dan makkelijk bij lijkt me.
Hangt er ook vanaf of je daar last van hebt. Hier heb ik geen muizen in het nagenoeg gasdichte huis en mochten ze komen, dan weet m'n kat er raad mee.

Heb je wel last van ongedierte op de plek waar je je voedsel stalt, tja, dan wordt de verpakking belangrijk. HDPE voedseltonnen bijvoorbeeld voor de rijst en pasta, blik en potvoer is al beschermd van zichzelf en volgens mij beginnen ze ook niet snel aan mylar zakken.
 

Flos

SHTF Expert
Afgelopen winter en herfst heb ik wel geteld 38 ratten gevangen.
Om ze weg te houden heb ik het voedings programma van mijn dieren moeten wijzigen.
Zorgen dat er geen voer snachts blijft staan.
Ze zijn verdwenen met de komst van covid 19.
Maar dat zal er wel niets mee te maken hebben.
 
Bovenaan