• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Gezonde en ongezonde preppers voeding.

F

forumlid 1447

Gast
Sommige voeding lijkt ideaal om te preppen ,maar dan blijkt het soms zeer ongezonf.
Wat we vaak als snelle voeding, of zoethouder gebruiken blijkt vaak zeer ongezond.
Zeker als je al enige tijd niets gegeten hebt verhoogt dit soort voeding of drinken je risico op ziek worden.
En ziek zijn is nooit leuk, maar in een SHTF situatie een groot probleem.
Amandelen zijn zeer gezond en geven je een goed gevoel, maar teveel en je gaat er aan dood.
Hier een link van een Amerikaan die stierf aan teveel drop.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/bi...jdt-aan-overdosis-drop/ar-BB19o60J?li=BBqiJv1
(Overigens heb ik nog nooit gehoord van een Nederlander die stierf aan teveel drop.)
Uw Cholesterol is er schijnbaar niet blij mee, maar dat is het met te veel kaas ook niet.
Maar wat is teveel?
1/2 kg kaas achter elkaar, doet bij mij niets, bij de partner een hele boel.
Dus wat is onveilige preppers voeding zonder dat we het vaak weten?
En wat is gezond, maar vaak onbekend?
Ik eet bijvoorbeeld, havermout, met lijnzaad, sesamzaad, zonnebloempitten, en chiazaad.
Makkelijk aan te komen, in kilopak of bulk niet duur, en goed te bewaren.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Wekenlang grote hoeveelheden drop eten is slecht voor je bloeddruk, maar alles wat je teveel of teweinig eet is slecht voor je.
Over wat wel of niet gezond is kan je heel lang discussiëren.
Voor de een is gezond vegan, voor de ander glutenvrij, voor een ander alles duurzaam of biologisch.
Eén ding is voor mij zeker, fabrieksspul is bewerkt en hoe meer bewerking hoe meer ongezond erin zit. Ik bepaal wat ik eet, met zo weinig mogelijk bewerkt voedsel. Een pizza mag best,maar dan wel zelf maken en niet bestellen of uit de winkel.
 

petroman

SHTF Expert
Naast te veel drop eten had de man nog wel meer slechte gewoontes.
Hij rookte 36 jaar lang een pakje sigaretten per dag, gebruikte vroeger heroïne en liet zich niet behandelen aan een hepatitis C-infectie.
Dan klinkt drop vrij onschuldig...
 

phtvs

Sysop
Admin
maar alles wat je teveel of teweinig eet is slecht voor je.
Niet altijd lees ik in de kranten..

Deze man eet al 25 jaar alleen maar pizza’s
Zijn dieet bestaat uit gluten, kaas en tomatensaus.
https://www.vice.com/nl/article/xd5yvk/this-man-has-survived-on-pizza-alone-for-25-years


Duivenvoer man is vermoord, dus niet overleden aan zijn bijzondere dieet....

Nederlander die enkel duivenvoer at na 17 jaar overleden
Hoeksma, lid van de ‘Vrekkenclub’, redeneerde: “Als een duif er meer dan duizend kilometer mee kan vliegen, dan moet het toch wel voedzaam zijn.” Ander voordeel van zijn duivenvoerdieet was dat hij keurig op zijn gewicht van vijftig kilo bleef.
https://www.gva.be/cnt/aid857098/nederlander-die-enkel-duivenvoer-at-na-17-jaar-overleden

Jurriaan eet elke dag alleen maar vlees: 'Ik voel me nu een echte man'
In een tijd waarin steeds meer mensen vegetariër en veganist worden, klinkt een carnivoordieet niet voor de hand liggend. Toch zijn er mensen die elke dag alleen maar dierlijke producten eten, zoals Jurriaan de Haas. "Ik wil een nuance brengen in de angst om vlees te eten."
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/4858691/jurriaan-eet-elke-dag-vlees-carnivoordieet
 

zonnebrood

Mankinds only hope
@phtvs die man die alleen pizza's eet doet mij denken aan een vrijgezelle vriend, hij leeft al 20 jaar letterlijk kip patat en appelmoes en boterham met pindakaas:lol:Nooit ziek, altijd in de weer.
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb zo 30 jaar elke dag friet gegeten. Er kwam geen gram bij.
Ik ben daar mee gestopt. Ook met andere dingen.
En ben 35 kg bij gekomen.
De laatste 6 weken ben ik wel 10kg kwijt.
Dus is friet ongezond nee. Als je maar in beweging blijft.
 
F

frans81

Gast
Maar ! Het zal ook ( Goede, Slechte ) Genen gerelateerd zijn en hoe de algehele gezondheid er voor staat .

De één reageerd slecht op bewerkt voedsel en de ander nuttigt het zijn leven lang zonder al teveel problemen .

En ja ! BEWEGEN , DOEN , hou het lichaam in motion . Rust roest en binnenvetters zijn er ook .

Op latere leeftijd kun je toch zomaar de rekening krijgen die een ander effect heeft dan een nare Blauwe envelop met een hoge € rekening .

Gezondheid is niet te koop ;) Alhoewel dat soms lijkt :eek:
 
Bovenaan