• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Adler 296- 21

Flos

SHTF Expert
Mijn nieuwe aanwinst van vandaag. Een Adler leerbewerkers naaimachine.
20200928_153436.jpg
Net als @frans81 zijn reusachtige singer werk de Adler 296-21 op kracht stroom gelijk de Nederlanders dit noemen. In Vlaanderen noemt dat drijfkracht.
Ik heb kracht stroom maar. Er is altijd een maar.
Op de plaats waar ik woon was dat de eerste streek in België waar men elektriciteit heeft aangelegd. Zo ongeveer 110 jaar geleden en de oude elektriciteit centrales produceerden 3x220volt en dat heb ik nu nog steeds. Dus de kans is groot dat ik de motor zal moeten aanpassen. Niet dat het een heksentoer is maar je moet toch zeker zijn.
De motor maakt ook 2800t/m.
20200928_153454.jpg
Het mooie is dat er een stopcontact is voorzien voor een lampje. Van zodra de motor draad brand de lamp.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn nieuwe aanwinst van vandaag. Een Adler leerbewerkers naaimachine.
Bekijk bijlage 19753
Net als @frans81 zijn reusachtige singer werk de Adler 296-21 op kracht stroom gelijk de Nederlanders dit noemen. In Vlaanderen noemt dat drijfkracht.
Ik heb kracht stroom maar. Er is altijd een maar.
Op de plaats waar ik woon was dat de eerste streek in België waar men elektriciteit heeft aangelegd. Zo ongeveer 110 jaar geleden en de oude elektriciteit centrales produceerden 3x220volt en dat heb ik nu nog steeds. Dus de kans is groot dat ik de motor zal moeten aanpassen. Niet dat het een heksentoer is maar je moet toch zeker zijn.
De motor maakt ook 2800t/m.
Bekijk bijlage 19754
Het mooie is dat er een stopcontact is voorzien voor een lampje. Van zodra de motor draad brand de lamp.

Jij zult het wel weten !?
Sommige motoren zijn om te zetten naar 220v .

Een 220v Servomotor met speed reducer bied een oplossing .
Zie link

Daarom zoek ik eerst een tafel zoals onder jou machines en daarna een motor .
Link 2 toont uitleg waarom die snelheidsbegrenzer . Vanaf 1.40 min begint de uitleg.

Het is alle twee in het Engels . Mocht dit een probleem zijn dan is het toch te begrijpen door getoonde afbeeldingen .



https://leatherworker.net/forum/topic/86665-speed-reducer-mounted-directly-onto-servo-motor/

 
F

frans81

Gast
@frans81 heb jij die Amerikaan gebeld voor je jou 2dehands machine kocht? Ne dus dat dacht ik al.
Fout bezig. :p
En zo een reductie om het toerental te halveren is toch zelf te maken.

Hij zegt zelfs ook oa in dat filmpje " koop nooit een gebruikte " .

Maar wij zijn eigenwijs en er is genoeg goed spul dat nog lang meegaat . Maar idd ook spul dat te duur word voor revisie .

Natuurlijk is er veel zelf te maken . Maar een servo motor ligt er meestal niet onder .
 
Bovenaan