• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Spiraal

petroman

SHTF Expert
En waar haal je die hoogspanning dan vandaan als nuts plat ligt ?

@mrsjones , hoe gaat het met de zonnepanelen en "outhouse" ?

Als je je huis en met name ramen wil beveiligen: spaar voor luiken of rolluik.
 

mrsjones

Diehard Prepper
En waar haal je die hoogspanning dan vandaan als nuts plat ligt ?

@mrsjones , hoe gaat het met de zonnepanelen en "outhouse" ?

Als je je huis en met name ramen wil beveiligen: spaar voor luiken of rolluik.
Ik was van plan om luiken te nemen, maar in Nederland kun je geen rolluik met vloer verankering laten installeren. Is niet brandveilig, bla,bla, bla. Wij hebben rolluik bij ons slaapkamer.
Ben nog steeds bezig met de zonpanelen. Nu kiezen tussen 2 bedrijven. Wat eiland systeem off grid kom ik nergens in Nederland..... wel doorverwezen maar die sturen mij weer door en die mensen die bvb geen particulier. Best lastig
 

petroman

SHTF Expert
Achter het glas is nog beter. Het houd stenen en ook dingen als traangasgranaat tegen.
Denk het niet.
Steen en granaat breekt het glas direct.

Rolluiken:
Diverse mensen hier in de straat hebben rolluiken. Maar die zitten niet in de grons vast nee, maar de ramen gaan ook niet tot de grond.
De deur gaat wel tot de grond en inderdaad lijkt mij een rolluik voor de deur ivm brand niet handig. als je zelf binnen zit dan.
Rolluken blokkeren als je ze omhoog duwt. Dus ook zonder elektriek of handbediening kan je van binnenuit niet naar buiten.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Hoe gaat dat in zijn werk met die spiralen?
Je plaats ze aan de binnenkant van het frame van het raam, vastgemaakt met schroeven. Daardoor is je huis moeilijk binnen te komen, je kun ook geen steen of fragmag na binnen werpen. Is heel goedkoop .
 

mrsjones

Diehard Prepper
Denk het niet.
Steen en granaat breekt het glas direct.

Rolluiken:
Diverse mensen hier in de straat hebben rolluiken. Maar die zitten niet in de grons vast nee, maar de ramen gaan ook niet tot de grond.
De deur gaat wel tot de grond en inderdaad lijkt mij een rolluik voor de deur ivm brand niet handig. als je zelf binnen zit dan.
Rolluken blokkeren als je ze omhoog duwt. Dus ook zonder elektriek of handbediening kan je van binnenuit niet naar buiten.
Je glas breekt, maar de stukken blijven achter de spiraal. En je kun voor 50euro een heel huis doen. Ik heb veel ramen van vloer tot plafond. Met een koevoet sloop je zo je rolluiken... ben trouwens nog steeds van plan om rolluiken te nemen .
 
Bovenaan