• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Covid vaccin verklaard.

logan1202

Prepper goeroe
Ik kreeg deze simpele uitleg toegestuurd in een andere taal, en hij komt waarschijnlijk uit het Engels. In jip en janneke taal.


Een prachtig verklaarde uitleg tegen over hoe een modern mRNA-vaccin werkt. Precies wat het grote publiek zou moeten kunnen lezen. Dus ik dacht dat het de moeite waard zou zijn om te vertalen:
"mRNA-vaccins (Pfizer en Moderna) zijn wetenschappelijk briljant vanuit wetenschappelijk oogpunt. Maar wat u eerst moet weten, is hoe het immuunsysteem werkt. Simpel gezegd, uw immuuncellen vallen alles aan wat uw lichaam vreemd is. Als ze een eiwit opmerken, een virus , bacteriën of iets dat ze niet herkennen, zal een aanval lanceren.
Als ze bijvoorbeeld een virus bestrijden, duurt het even voordat ze kracht hebben voor een effectieve aanval. Ze moeten eerst uitzoeken welk deel van het virus het beste kan worden aangevallen, zodat ze de stoffen kunnen gaan produceren die ze nodig hebben. Dit kan een paar dagen duren. En ondertussen vermenigvuldigt het virus zich en verspreidt het zich door het lichaam ... Maar als ze eenmaal zo'n gevecht hebben gehad, onthouden ze het. Je hebt "geheugencellen" in je immuunsysteem, en wanneer het lichaam hetzelfde virus weer tegenkomt, zullen die cellen zeggen: "Kijk, deze klootzak is hier eerder geweest!" En dankzij eerdere ervaring kan het lichaam het virus vernietigen voordat het zich begint te vermenigvuldigen.
En nu terug naar het nieuwe vaccin: de onderzoekers keken nauwkeurig naar COVID en merkten dat het eiwituitsteeksels droeg die geschikte kandidaten zouden kunnen zijn voor een aanval onder de vlag van het immuunsysteem. Dit eiwit is overigens erg belangrijk voor het coronavirus. Dankzij het komt het in uw cellen. Dankzij hem is hij erg besmettelijk. Kortom, dit eiwit maakt het virus een echte eikel.

COVID heeft zijn eigen RNA, dat de codes voor elk onderdeel bevat. Dus de onderzoekers lazen de hele RNA-sequentie en vonden het deel met instructies voor het samenstellen van dat eiwit. Dat klootzak eiwit. (Opmerking: DNA is eigenlijk een kookboek om dingen in een cel te maken. De cel opent het DNA en herschrijft het in RNA. RNA zijn al specifieke recepten die de cel vertellen wat ze moeten maken. MRNA - letterlijk 'boodschapper-RNA' - vertelt de cel gewoon wat te produceren.)
Dus leenden de onderzoekers een recept voor het klootzak-eiwit COVID en creëerden de mRNA-versie ervan. Eigenlijk gewoon een gids voor het maken van dat eiwit. En dit recept is het hele beroemde vaccin. Het vaccin bevat dus geen enkel deel van het echte virus. Alleen zo'n IKEA KLOOTZAK-PRØTEIN montagehandleiding. Daarom is het niet eens mogelijk om besmet te raken met het virus van het vaccin.
De cellen lezen de instructies en zeggen: "Oké, ik kan dit in elkaar zetten", en vormen (na een paar uur met de handleiding in de hand) verschillende eiwituitsteeksels op hun oppervlak. Maar de immuuncellen merken het meteen op en denken: "Wat ... wat ... (potverdikkie zulke woorden mag je hier niet gebruiken) ... moet ... dat...betekenen!?" ... en lanceer een aanval. En omdat ze het eiwit nog nooit hebben gezien, duurt het even voordat er voldoende stoffen zijn gemaakt. Maar dan beginnen ze een totale blitzkrieg tegen het Klootzak-proteïne. Koorts, koude rillingen, spiervermoeidheid ... al die "bijwerkingen" van het vaccin zijn eigenlijk dat je lichaam een klootzak-eigen Hiroshima-eiwit begaat.
Uiteindelijk vernietigt zijn immuunsysteem hem. Maar nu - en dit is belangrijk - zal het lichaam zich herinneren hoe zo'n klootzak-eiwit eruitziet en hoe het te vernietigen. Bovendien breekt het lichaam de mRNA-instructies in korte tijd af. Het recept valt uiteen en het lichaam rekent er vanaf. Dus de mRNA-instructies zijn weg, het klootzak-eiwit is weg, alles van het vaccin is ook weg. Maar wat overblijft is de informatie in de geheugencellen. Ze herinneren zich het klootzak-eiwit heel goed.


En dan komt het voor dat COVID het lichaam binnenkomt. Het lichaam had hem nog nooit eerder gezien, MAAR zag het eiwit dat hij droeg. En dus zeggen de immuuncellen tegen zichzelf: "Wat de (potverdikkie zulke woorden mag je hier niet gebruiken), deze klootzak weer? Ga weg !!" Het immuunsysteem lanceert snel en efficiënt een "definitieve oplossing voor een eiwitkwestie" volgens het sjabloon dat hij de vorige keer heeft genoteerd, en vernietigt het virus voordat het zich in het lichaam kan vermenigvuldigen en ziekte kan veroorzaken. Gefeliciteerd! U bent nu immuun voor COVID. Je hebt een werkende gids om het te vernietigen onmiddellijk nadat het het lichaam is binnengekomen! Maar wat als hij zo muteerde dat hij niet langer een lul-eiwit zou dragen? Nou ... aangezien het virus eiwitten gebruikt om in menselijke cellen te komen, zou het gemuteerde virus aanzienlijk minder gevaarlijk zijn als er zo'n mutatie zou optreden. Daarom zijn vaccin-mRNA's geweldig! "

----- Twitter-bron: @WheatNOil
upload_2021-1-7_21-23-35.png
 

Jannes

Prepper goeroe
Interssant verhaal. Ook goed uitgelegd voor de leek.

Maar wat als hij zo muteerde dat hij niet langer een lul-eiwit zou dragen? Nou ... aangezien het virus eiwitten gebruikt om in menselijke cellen te komen, zou het gemuteerde virus aanzienlijk minder gevaarlijk zijn als er zo'n mutatie zou optreden. Daarom zijn vaccin-mRNA's geweldig! "

Ik begreep alleen bovenstaande uitleg niet. Iemand?

Aanvulling:
Net deze post verstuurd en ik hoor reclame van de Rijksoverheid om allemaal het vaccin te nemen. Daarin wordt gezegd: het is op tie duizenden mensen getest en daarom weten we dat het veilig is. Op zich een waarheid als een koe, maar de lange termijn effecten dan? De kans erop is gelukkig niet groot. Voor mijn gevoel een keus tussen 2 kwaden. Nergens kan ik antwoord vinden op die vraag. Of ik vind het antwoord: dat is helaas en logischerwijs nog niet bekend.

Ik hoop dat het een supervaccin is, doet wat we ervan verwachten en dat iedereen voor zichzelf goed nadenkt en zich vrij voelt om wel of niet voor vaccinatie te gaan.
 

Ray

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Ik denk dat bedoeld wordt @Jannes dat mensen als tegenargument voeren dat een grote mutatie het vaccin onwerkzaam zou maken, omdat die alleen werkt op virussen met dat spike eiwit. Maar als dit virus muteert naar eentje zonder dat spike eiwit, werkt het vaccin niet, maar kan het virus zonder ook ons niet meer besmetten. Want met dat spike eiwit dringt hij onze cellen binnen.

Over de lange termijn gevolgen, er is bij een mRNA vaccin geen residu, het is snel uitgewerkt en valt in onwerkzame stukje uit elkaar en afgevoerd zoals zoveel reactie producten van een werkende cel. Veel sneller dan oudere vaccins.

Wat zou dan nog moeten zorgen voor lange termijn gevolgen? Welk mechanisme? Geen van de waarschuwers tegen dit vaccin geeft mij daarop een antwoord. Zelfs geen verzonnen eentje. Dat pad willen ze kennelijk niet op omdat het vaccin heel simpel en direct werkt, mRNA is niets vreemd in ons lijf, zo stuurt het DNA tal van boodschappen die ons draaiende houden. Een verzonnen mechanisme waarom het schadelijk zou zijn is daarom vrij makkelijk te weerleggen.

Daarom komen mijn hersenen tot de conclusie dat er geen lange termijn gevolgen zijn. Alleen op korte termijn kunnen allergische reacties op treden door alleen al de hulpstoffen. Of flauwvallen door prikangst en een hartaanval krijgen. Mensen die misschien door de wetenschap dat ze gevaccineerd zijn zichzelf psychisch een ziekte aanwenden? Verder verwacht ik idd helemaal niets.

Oh ja, en niet te vergeten rechtszaken van mensen die claimen dat ze doodziek zijn geworden van het vaccin of gewoon aandachtszoekers en figuren die alles wat de huidige regering en wereld orde ook is, in diskrediet willen brengen. Lekker stoken zeg maar, die heb je altijd bij alles.
 

Jannes

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Ik denk dat bedoeld wordt @Jannes dat mensen als tegenargument voeren dat een grote mutatie het vaccin onwerkzaam zou maken, omdat die alleen werkt op virussen met dat spike eiwit. Maar als dit virus muteert naar eentje zonder dat spike eiwit, werkt het vaccin niet, maar kan het virus zonder ook ons niet meer besmetten. Want met dat spike eiwit dringt hij onze cellen binnen.
Maar dan is het feit dat het een mRNA-vaccin is waarom het zo geweldig is niet de echte reden, maar het gekozen spike-eiwit. Dat vermoeden had ik al, maar het klonk nogal vreemd.

Over de lange termijn gevolgen, er is bij een mRNA vaccin geen residu, het is snel uitgewerkt en valt in onwerkzame stukje uit elkaar en afgevoerd zoals zoveel reactie producten van een werkende cel. Veel sneller dan oudere vaccins.
Ja, dat las ik straks (toevallig) ook ineens. Dat is op zich wel geruststellend. Nu nog even uitzoeken waarom het bij corona wel lukt om een vaccin te maken en bij HIV nog niet. Even kijken waar het verschil zit. Zit dat op biologisch niveau of misschien toch op financieel niveau.
Ik ben in ieder geval blij met mijn medische achtergrond. Dat leest een stuk gemakkelijker wanneer er zin en onzin geschreven wordt. Haha!

Ik weet nog niet wat ik doe. Heb al die tijd gezegd: ik doe het niet! Maar sla toch een beetje aan het twijfelen. Ik heb nog even, want ik ben pas in april aan de beurt las ik net. We zien wel wat er gebeurd.
Intussen wordt op het werk voorbereidingen getroffen voor code zwart. :-(
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Jannes

Prepper goeroe
HIV is een heel ander type virus, met een hele ander mechanisme. Een stukje eiwit blokkeren is niet genoeg hierbij.

Op Scientias ook een stuk over het vaccin en veronderstelde bezwaren. DNA, snelle ontwikkeling en lange termijngevolgen: https://www.scientias.nl/rna-in-covid-19-vaccin-geen-probleem-voor-ons-dna/

Dat het een ander soort virus is, is me duidelijk. Het precieze aangrijpingsmechanisme van hiv tov Corona wil ik nog uitzoeken. Bij hiv is dat weggezakt en van Corona heb ik dat nooit geleerd. En met de simpele uitleg die je op veel plaatsen kunt vinden kan ik niks, want deze gaat niet ver genoeg om het verschil te verklaren.

Goede link. Duidelijke uitleg. Het stukje over waarom RNA ons DNA niet kan aanpassen/wijzigen heb ik maar overgeslagen, want dat is iets wat RNA gewoon niet kan.
 

Ray

SHTF Expert
HIV zet een alarmmechanisme uit van de CD4 cellen (afweersysteem), waardoor deze niet in actie komen. Daardoor leest de afweer geeneens de eiwitten die op de buitenkant van het HIV virus voorkomen. Een vaccin met die eiwitten of mRNA vaccin wat je lijf wat van die eiwitten laat aanmaken, gaat dan niet werken. Preventieve medicijnen in ontwikkeling werken tegen het uitzetten van het alarmmechanisme.
 

Jannes

Prepper goeroe
HIV zet een alarmmechanisme uit van de CD4 cellen (afweersysteem), waardoor deze niet in actie komen. Daardoor leest de afweer geeneens de eiwitten die op de buitenkant van het HIV virus voorkomen. Een vaccin met die eiwitten of mRNA vaccin wat je lijf wat van die eiwitten laat aanmaken, gaat dan niet werken. Preventieve medicijnen in ontwikkeling werken tegen het uitzetten van het alarmmechanisme.
Leuke uitleg, maar nog niet wat ik zoek. Ik wil weten HOE hiv dat doet. Welke eiwitten en mechanismen zijn betrokken? Dat ga ik nog uitzoeken.
CD4-cellen zijn inderdaad afweercellen, maar preciezer is dat het een T-helpercellen zijn.
Ik vind die CD-markers voor cellen echt heel mooi en interessant. Je hebt voor elke cel andere markers. Zoals NK-cellen, die hebben CD16 en CD56. Echt leuk om allerlei (witte) bloedcellen te differentiëren met flowcytometrie.

Maar ik dwaal af. ;-)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@frans81 , die Wakefield is reroyeerd als doctor ivm manipuleren van virus onderzoeksresultaten.
Jammer genoeg duikt die elke keer weer op en dan weet je uit welke hoek de wind waait.
Die andere "prof" zit in zuid africa en doet onderzoek naar de bestrijding van teken.
bron: wikepedia. Al is die hollander wat lastiger te vinden.

Ik kreeg deze van iemand toegestuurd .
Er gaat 8nmiddels zoveel rond dat het koren van het kaf scheiden nauwelijks mogelijk is. Wat waar is is niet waar en wat niet waar is is waar en wat is dat is .

Ook nu weer zal de toekomst het antwoord geven .
Zoals al zo vaak .

Maar jammer is het wel dat oa Youtube zulke filmpjes goedkeurt !
 

petroman

SHTF Expert
Ik kreeg hem ook doorgestuurd in de zin van: zie je wel. Als ik zin heb gooi ik de naam van de deskundige in google en vaak komt wiki dan met een antwoord in de zin van levensloop.
 

LoneDrone

Senior Prepper
@Jannes
Daar is bergen over te vinden in wetenschappelijke tijdschriften.
Hier een linkje met een hele lijst aan artikelen: https://link.springer.com/article/10.1007/s11904-009-0006-z
en nog een https://scholar.google.com/scholar?...es+in+medicine+which+proteins+does+HIV+target

Het totale plaatje in elkaar puzzelen zal nogal een dingetje zijn, de meeste artikelen focussen op 1 klein stukje van de puzzel, maar goed een hobby mag tijd kosten toch :fluit:

Mocht je trouwens meer willen weten over immunologie dan is dit wellicht leuk http://dl.mehrsys.ir/pdf-books/Roit...gy Thirteenth Edition(www.myuptodate.com).pdf
een pdf van Roitt Essential Immonology, was het boek (een heel aantal versies terug) wat ik bij immunologie als boek had. Ik weet niet wat jouw basis is, maar geeft je een goede basiskennis.
 

markske

Diehard Prepper
Waar kan ik de volledige genoomsequentie vinden van het Covid-19 virus, aangezien wetenschappers zich daarop gebaseerd zouden hebben?
Wanneer je lichaamseigen cellen gaat veranderen, om dan het immuunsysteem deze te laten aanvallen, hoe sluit je uit dat het immuunsysteem
later geen andere eigen cellen gaat aanvallen, maw, een auto-immuunziekte veroorzaakt?
Wanneer je zou zeggen dat het mRNA vaccin genetische wijzigingen aanbrengt in het menselijk genetisch materiaal,
hoe happig zouden mensen nog zijn om er zich mee te laten in spuiten?
 

phtvs

Sysop
Admin
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik kan bedenken is dat de bouwhandleiding van het virus niet goed doorkomt en je cellen dus het virus verkeerd in elkaar zetten waardoor je immuunsysteem een heel ander iets gaan aanvallen. Het zal niet de eerste keer zijn dat IKEA de schroefjes vergeet of een onleesbare handleiding mee levert. :fluit:
Misschien dat daardoor er een paar mensen zijn die een allergische reactie kregen van het vaccin?

Maar wat ik na alle uitleg niet begrijp is waarom je eerst een halve dosis krijgt en dan 3 weken later nog eens een hele.
 

Jannes

Prepper goeroe
Hierbij een link met filmpje omtrent de mrna gerelateerde Vaccins.

Weet niet of het al elders geplaatst is maar toch .



Al eerder begonnen en gisteren afgekeken. Dit vind ik zeker interessant. Ik merk dat ik sommige denkstappen had overgeslagen. Het klinkt stom, maar ik had kunnen weten dat de eigen eiwitfabrieken van de spiercellen ingezet zouden moeten worden om het eiwit te maken wat kenmerkend is voor corona. En dat je dan maar moet hopen dat het lichaam alleen die afwijkende cellen aanvalt.
Wat dat betreft ben ik weer bij het punt: ik wacht wel even op het vaccin van GlaxoSmithKline.

@petroman het klopt, Wakefield is geroyeerd als doctor ivm knoeien met resultaten. Absoluut niet goed te praten. Ik zou ‘m persoonlijk dan ook niet gekozen hebben als referentie. Maar hij vertelt grotendeels theorie. En vervolgens wordt dat bevestigd door een erkende arts. Dat iemand geroyeerd is, wil niet zeggen dat hij enkel onzin kletst.
 

Ray

SHTF Expert
Het enige wat ik kan bedenken is dat de bouwhandleiding van het virus niet goed doorkomt en je cellen dus het virus verkeerd in elkaar zetten waardoor je immuunsysteem een heel ander iets gaan aanvallen. Het zal niet de eerste keer zijn dat IKEA de schroefjes vergeet of een onleesbare handleiding mee levert. :fluit:
Misschien dat daardoor er een paar mensen zijn die een allergische reactie kregen van het vaccin?

Maar wat ik na alle uitleg niet begrijp is waarom je eerst een halve dosis krijgt en dan 3 weken later nog eens een hele.
Je lichaam bouwt geen virus adhv een handleiding, alleen een enkel eiwit.

Twee dosissen is bij de meeste vaccins aan de orde, simpelweg om je immuunsysteem twee maal aan het werkt te zetten, waardoor de aangeleerde immuun response het beter leert.

.............. En dat je dan maar moet hopen dat het lichaam alleen die afwijkende cellen aanvalt.
De cellen MET spike eiwit worden aangevallen, de dosis van het mRNA kan slechts een heel klein gedeelte van je cellen dit spike eiwit laten aanmaken. Na eenmalig gebruik, valt zo'n mRNA strengetje uit elkaar. Zo werkt die overdracht van de code om dat eiwit te produceren. Je lijf omvat pak 'em beet 30 triljoen cellen (30,000,000,000,000), waarvan 10 triljoen spiercellen. Je moet dus geen 10 triljoen mRNA strengetjes in spuiten, enkele tienduizenden, honderdduizenden, zijn genoeg. Ik kan alleen geen bron vinden hoeveel mRNA strengetjes in een enkele dosis van 0,3 ml (wat reeds verdund is) zitten. Wel weet ik dat bij het testen is begonnen met een 100-voudige dosis van wat je nu krijgt. Ze zoeken naar de minimale hoeveelheid die toch effectief is.
 
Bovenaan