• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

betaalbare 12V Led

Ik heb in het forum gezocht, maar kon hierover niks vinden. Ik hoop geen vraag te stellen die allang beantwoord is....
Ik ben aan het overschakelen naar 12V verlichting in huis.
Boel draait op zonnepanelen en een accu, en ik ben bezig een 2e net aan te leggen naast het 230V net.
De 12V led-lampjes in de winkel zijn best prijzig. (12 euro voor 1 spot).
Bij Alibaba zie ik duizenden lampjes die véél betaalbaarder zijn (80 dollarcent van 1 lampje), maar ik weet niet hoe betrouwbaar die winkels zijn.
Heeft er iemand goede ervaringen met een winkel of een adres of een zoekmachine waar ik betaalbare lampjes kan bestellen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
V

Verwijderd lid 1511

Gast
AiliExpress is prima betrouwbaar. Meer dan 95% van de spullen die ik er besteld heb komt keurig binnen, soms duurt het lang maar uiteindelijk komt het wel.
Als er iets niet aan komt open je een dispuut en krijg je gewoon je geld terug.

Ander dingetje is de kwaliteit. Juist met led lampen heb ik de nodige trammelant gehad, dit spul hoef ik niet meer van ali. Gaat te vaak al vrij snel kapot.
 

Henk88

Diehard Prepper
12 euro lijkt mij wel erg duur, een snelle Google search brengt mij bijvoorbeeld op deze webshop, https://www.leddirect.nl/led-lampen/12v-led-lampen, die vragen vanaf 3 euro per 12v led. Ik zou zelf niet zo snel bestellen bij AliExpress, het komt meestal wel aan zoals buzz aangeeft maar de kwaliteit is waardeloos en qua duurzaamheid is het ook niet veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

petroman

SHTF Expert
Goedkoop is duurkoop, zei men vroeger.

Als je een lamp voor 3euro wil kopen wat verwacht je dan aan kwaliteit ?
Ik koop vaak lampen bij de action (ook van Philips). Meestal ook vanwege de nieuwere uitvoering qua led type. Gaan ze lang mee?
Gevoelsmatig zeg ik nee. Gezien het feit dat je/ik alleen licht aan doe als het donker is en noodzakelijk haal ik de op de verpakking genoemde branduren zeker niet. Maar ligt dat aan het lampje of de voeding? Ik heb geen idee maar led is gevoelig voor storingen en veroorzaakt ook veel elektrische storingen (EMI). ooit zei iemand dat lampen eerder kapot gaan van het aan/uit schakelen dan het aantal branduren.

Maar je kan het probleem ook omdraaien, koop genoeg goedkope lampen om eventuele tegenvallers op te vangen.
tot slot: staat er op de verpakking: Made in China dan kan je ook zelf inkopen bij Ali.

Succes met de zoektocht en beslissingen.
 

PBear

Mankinds only hope
Ik heb de 12V LED lampen en dito lichtbalken gekocht in de Filipijnen en zelf ingevoerd. Ik neem aan dat het spul geproduceerd is in China. Met de lampen van 3 en 5 Watt heb ik tot dusver maar 1 of 2 defecten gehad. De LED balken lijken storingsgevoeliger. Daar zijn bij een aantal balken verschillende led-jes defect.
De lampen kostten ca. 1,25 tot 1,50 euro, dus had ik wat extra ingeslagen.
Vooral de balken lijken me gevoeliger voor vochtige lucht en koude, daar ze vaak in onverwarmde ruiten hangen.
Ik ga er van uit dat ze niet de geadverteerde brandduur van 10.000 tot 20.000 uur halen.
 
12 euro lijkt mij wel erg duur, een snelle Google search brengt mij bijvoorbeeld op deze webshop, https://www.leddirect.nl/led-lampen/12v-led-lampen, die vragen vanaf 3 euro per 12v led. Ik zou zelf niet zo snel bestellen bij AliExpress, het komt meestal wel aan zoals buzz aangeeft maar de kwaliteit is waardeloos en qua duurzaamheid is het ook niet veel.

@Henk88 Deze had ik nog niet gevonden.... dank.
Ik ga er meteen een stel bestellen... ik laat hier wel weten of het bevalt.
 
Ik heb de 12V LED lampen en dito lichtbalken gekocht in de Filipijnen en zelf ingevoerd. Ik neem aan dat het spul geproduceerd is in China. Met de lampen van 3 en 5 Watt heb ik tot dusver maar 1 of 2 defecten gehad. De LED balken lijken storingsgevoeliger. Daar zijn bij een aantal balken verschillende led-jes defect.
De lampen kostten ca. 1,25 tot 1,50 euro, dus had ik wat extra ingeslagen.
Vooral de balken lijken me gevoeliger voor vochtige lucht en koude, daar ze vaak in onverwarmde ruiten hangen.
Ik ga er van uit dat ze niet de geadverteerde brandduur van 10.000 tot 20.000 uur halen.

Was je zelf in de Filipijnen of heb je dat online geregeld?
 
@Henk88 ik had een bon van de gemeente om gratis voor 40 euro led te gaan halen... blijkbaar had ik een heel dure winkel uitgezocht waar ik die spot van 12 euro had gevonden. Ik zie datzelfde ding nu in andere winkels voor 7 euro, maar zoals gezegd, die 4 euro had ik nog niet gevonden. Ze zijn besteld.... morgen weet ik meer.
 

Henk88

Diehard Prepper
[...]
Maar je kan het probleem ook omdraaien, koop genoeg goedkope lampen om eventuele tegenvallers op te vangen.
tot slot: staat er op de verpakking: Made in China dan kan je ook zelf inkopen bij Ali.

Succes met de zoektocht en beslissingen.
Licht offtopic maar anno 2021 is zo'n advies om wegwerp producten te verspillen natuurlijk niet meer passend. Zeker niet aangezien het netto niet eens goedkoper is, dus je pest jezelf en het milieu. Daarnaast is het zeker niet zo dat je alles wat in China is gemaakt zelf kan inkopen op Ali. Juist westerse kwaliteitsmerken, denk aan iPhones, processoren van bijvoorbeeld AMD of Intel ga je echt niet vinden op Aliexpress en als ze er al zijn is het retail en geen eigen fabricage.

@Henk88 Deze had ik nog niet gevonden.... dank.
Ik ga er meteen een stel bestellen... ik laat hier wel weten of het bevalt.
Graag gedaan, benieuwd naar je resultaten, moet zelf ook nog eens nadenken over een 12V circuit.
 

petroman

SHTF Expert
Licht offtopic maar anno 2021 is zo'n advies om wegwerp producten te verspillen natuurlijk niet meer passend. Zeker niet aangezien het netto niet eens goedkoper is, dus je pest jezelf en het milieu. Daarnaast is het zeker niet zo dat je alles wat in China is gemaakt zelf kan inkopen op Ali. Juist westerse kwaliteitsmerken, denk aan iPhones, processoren van bijvoorbeeld AMD of Intel ga je echt niet vinden op Aliexpress en als ze er al zijn is het retail en geen eigen fabricage.

Helemaal mee eens maar volgens mij ging het hier niet om de keuze voor een westers kwaliteits product a la I-pony maar om goedkope led lampjes.
Je kan ook dure merk led lampjes kopen.
 
Licht offtopic maar anno 2021 is zo'n advies om wegwerp producten te verspillen natuurlijk niet meer passend. Zeker niet aangezien het netto niet eens goedkoper is, dus je pest jezelf en het milieu. Daarnaast is het zeker niet zo dat je alles wat in China is gemaakt zelf kan inkopen op Ali. Juist westerse kwaliteitsmerken, denk aan iPhones, processoren van bijvoorbeeld AMD of Intel ga je echt niet vinden op Aliexpress en als ze er al zijn is het retail en geen eigen fabricage.

Waar het mij om ging, is dat het dezelfde lampjes zijn. Dus gewoon door een NL-bedrijf geïmporteerd en vervolgens onbetaalbaar gemaakt. Ik probeer zoveel mogelijk te hergebruiken om het milieu te sparen en ik probeer ook om de hoeveelheid spullen uit China te beperken. Maar in dit geval worden AL die led-lampjes in China gemaakt... ik ken geen enkele niet-Chinese fabriek van led-lampjes. Als iemand die wel kent hoor ik het graag.
 
V

Verwijderd lid 1511

Gast
Waar het mij om ging, is dat het dezelfde lampjes zijn. Dus gewoon door een NL-bedrijf geïmporteerd en vervolgens onbetaalbaar gemaakt. Ik probeer zoveel mogelijk te hergebruiken om het milieu te sparen en ik probeer ook om de hoeveelheid spullen uit China te beperken. Maar in dit geval worden AL die led-lampjes in China gemaakt... ik ken geen enkele niet-Chinese fabriek van led-lampjes. Als iemand die wel kent hoor ik het graag.
Mee eens, heb er ook geen enkele moeite mee om dezelfde producten voor een kwart van de prijs zelf via Ali te laten komen.

Maar in sommige gevallen lijkt het er op dat via "officiele" handelskanalen geimporteerde spullen van een betere kwaliteit zijn dan wat je zelf op Ali shopt. Volgens mij zijn daar ook veel zaken te koop die de namaak van de namake (van de namaak) zijn. Het is ook niet voor niets dat chinezen vaak met een boog om zaken heen lopen die voor de binnenlandse markt geproduceerd zijn, ze kopen liever de producten die voor de export bestemd zijn.

Zo zijn de chinese ledlampen van de action zijn enorm veel beter dan de shit die ik tot op heden zelf heb laten komen. Goedkoop was dus duurkoop en inderdaad een enorme verspilling van materialen, transport en energie.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Gewoon de reviews lezen en foto's bekijken van klanten, als reviews zeggen dat het goed is dan is het gewoon goed.
Soms plaatsen ze 1 ster omdat het niet of te laat is aangekomen, als het echt troep is dan word het vaak niet meer aangeboden.
Ali expresss bestaat uit diverse aanbieders (kleine winkeltjes die spullen verkopen), ze zijn als de dood voor negatief commentaar.
 
Mee eens, heb er ook geen enkele moeite mee om dezelfde producten voor een kwart van de prijs zelf via Ali te laten komen.

Maar in sommige gevallen lijkt het er op dat via "officiele" handelskanalen geimporteerde spullen van een betere kwaliteit zijn dan wat je zelf op Ali shopt. Volgens mij zijn daar ook veel zaken te koop die de namaak van de namake (van de namaak) zijn. Het is ook niet voor niets dat chinezen vaak met een boog om zaken heen lopen die voor de binnenlandse markt geproduceerd zijn, ze kopen liever de producten die voor de export bestemd zijn.

Zo zijn de chinese ledlampen van de action zijn enorm veel beter dan de shit die ik tot op heden zelf heb laten komen. Goedkoop was dus duurkoop en inderdaad een enorme verspilling van materialen, transport en energie.
Kijk, dat bedoel ik dus ook. Binnenkort maar eens naar de action. Die weten blijkbaar de goeie adressen in China te vinden
 
Inmiddels wat 12V LEDs gekocht bij de action en bij de webshop https://www.leddirect.nl/led-lampen/12v-led-lampen beiden prima spul.

ook heb ik ondervonden dat LED's wel dezelfde hoeveelheid licht LIJKEN te geven, maar het komt minder ver, lijkt wel. Ik weet dat dat natuurlijk niet kan, maar het is alsof het bij het plafond (bij de lamp) net zo licht is, maar op de vloer schijnt dan toch minder. heel apart. LEDs met meer lumen erin is dan natuurlijk de oplossing.

Ook heb ik gemerkt dat de spotjes véél beter werken dan die kleine bolletjes, ook al is het aantal lumen hetzelfde.
Alles (1 etage) werkt op een 12V langzame accu en 1 paneel.
voorlopig niks mis mee, ben benieuwd of het in de winter ook goed blijft gaan.

De lichtslangen van Ikea werken ook op 12 Volt (en zijn betaalbaar), dus dat is ook een leuk alternatief.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan