• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

show/bespreek hier je EDC

PlanDoPrep

Senior Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Je EDC is je EveryDayCarry, oftewel: Wat heb jij elke dag bij je?
EDC is meestal klein en op het lichaam gedragen. Het kan een zaklamp zijn, of een paar tools aan je sleutelbos.

De mijne:

doosje.jpg

Dit is de buitenkant.
Het blikje is hetzelfde als het beroemde Altoids blikje. Dit exemplaar komt bij Xenos vandaan.
Die lichtgroene vlek linksonder is lichtgevende verf, de allersterkste variant. Houdt het 6-8 uur vol en als je er een seconde een zaklamp op zet, geeft hij genoeg licht om bij te lezen.

Inhoud:
inhoud.jpg

Inhoud:
  • Leatherman Micra, met 3 schroevendraaiers, mesje, schaartje, pincet en flesopener.
  • Tie-wrap
  • Zeer sterke LED zaklamp op AAA batterij
  • Secondenlijm, kleinste tubetje
  • Potlood, met dank aan IKEA
  • Tandenstokers
  • Reparatietape. Ik prefereer Gaffa tape van Nichiban; droogt niet uit. Is opgerold rond een reepje van een oude creditcard.
  • Paperclips, omdat je die in allerlei vormen kunt buigen
  • Muntgeld, 50ct, 1, 2 euro; voor automaten.
  • Papier voor gebruik met het potlood
  • Diamantvijl - van een nagelvijl. Als het nodig is tape je deze vast op een oppervlak en kun je er een mes op slijpen.
  • BIC aansteker.
  • Naald, met tape ter bescherming om de scherpe punt heen, en een halve meter garen.
  • Paracetemol (2x)
  • Keeltablettten (Chloorhexidine) (2x)
  • Oordopjes - redding voor mijn nachtrust.
  • Pleisters 3x
  • Nagelknipper, superplat
  • Microvezeldoekje (brillen poetsen)
  • 70 Euro - om te kopen wat je niet bij je hebt. Voldoende voor een overnachting, een maaltijd of een reis naar huis.
Voor je het vraagt, wat heb ik daadwerkelijk gebruikt? Zaklamp, muntgeld, tape. Tandenstokers, paracetemol, keeltabletten. Nagelknipper, schroevendraaier, oordopjes. 70 Euro cash - meerdere malen.


Zo, en nou moet ik het allemaal weer inpakken :)

Hee, ik herken dat blikje!
De mijne is blauw (ik geloof salmiaksmaak, gekocht bij de Xenos) en heb ik omwonden met installatietape om hem "Waterdicht" te maken (relatief gezien dan).

Ik zal eens kijken of ik er snel een foto van kan maken (door omstandigheden ligt mijn EDC momenteel thuis: foei!) :oops:

Hier mijn buideltasje die standaard bij m'n lunchpakket in de koelbox zit.


IMG_1456.JPG



IMG_1457.JPG

EDC/PSK bag met:
Komplete vuurkit (Waterproof lucifers, Firesteel, aansteker, Wetfire tinder)
1 x Noodslaapzak (thermobivi)
1 x Survival fluit met kompas en thermometer
1 x Frontier waterfilter
1 x strip met 10 waterzuiveringstabletten
1 x Victorinox Multi zakmes (KL landmacht)
1 x seinspiegel
2 x Zipbag 1 liter (ook voor water)
1 x Spacepen
1 x gewone pen
1 x write in the rain notepad
1 x plat opgevouwen ductape
1 x LEDLenser mini zak lamp 1 x AAA
2 x extra AAA batterij
1 x laadkabel iPhone incl. 220v en 12 volt adapter

En los in m'n koelbox 2 flesjes water 1/2 liter p/s en een veldfles met mok

1 x Multi zakmes (KL landmacht)
Is dat de Zwanenburg of Victorinox uitvoering (of misschien wel zo'n goedkope imitatie)?

Ik heb de Zwanenburg versie en vind hem maar matig van kwaliteit. o_O

Is dat de Zwanenburg of Victorinox uitvoering (of misschien wel zo'n goedkope imitatie)?

Ik heb de Zwanenburg versie en vind hem maar matig van kwaliteit. o_O

Victorinox

Is dat de Zwanenburg of Victorinox uitvoering (of misschien wel zo'n goedkope imitatie)?

Ik heb de Zwanenburg versie en vind hem maar matig van kwaliteit. o_O
Dit is zo te zien de Victorinox (Centurion) uit 1993.
Een fijn mes, heb hem zelf ook jaren als EDC mes gebruikt.
De Zwanenburg is idd minder van kwaliteit, al is het ook weer geen slecht mes.
Gelukkig zijn ze bij Defensie in 2010 weer op het goede pad gekomen en hebben ze weer messen van Victorinox.
Imitatie messen ben ik overigens nog niet tegen gekomen, behalve de Fosco KL 95 (zeer slechte kopie van een US zakmes). En dan bedoel ik ook zeer slecht.
Zelf heb ik de voorkeur voor een mes met zaag, zoals de Swiss Soldier's Knife 08 of de Forester.

Leuk setje trouwens.
Enig puntje is de 3 x vuurmakers.
Ik zou het op de mini-Bic houden, ook zonder gas kan je daar nog wel wat vuurtjes mee stoken.
Voor een EDC vind ik 3 vuurmakers wat overdreven (in Nederland), tenzij je bang bent om ieder moment getimewarped te worden naar de middeleeuwen.
Of het risico loopt om weken te verdwalen in de bossen van Noord-Canada.
Maar ik denk zelf morgen dat risico niet te lopen en hou het op een BIC mini...

Dit is zo te zien de Victorinox (Centurion) uit 1993.
Een fijn mes, heb hem zelf ook jaren als EDC mes gebruikt.
De Zwanenburg is idd minder van kwaliteit, al is het ook weer geen slecht mes.
Gelukkig zijn ze bij Defensie in 2010 weer op het goede pad gekomen en hebben ze weer messen van Victorinox.
Imitatie messen ben ik overigens nog niet tegen gekomen, behalve de Fosco KL 95 (zeer slechte kopie van een US zakmes). En dan bedoel ik ook zeer slecht.
Zelf heb ik de voorkeur voor een mes met zaag, zoals de Swiss Soldier's Knife 08 of de Forester.

Leuk setje trouwens.
Enig puntje is de 3 x vuurmakers.
Ik zou het op de mini-Bic houden, ook zonder gas kan je daar nog wel wat vuurtjes mee stoken.
Voor een EDC vind ik 3 vuurmakers wat overdreven (in Nederland), tenzij je bang bent om ieder moment getimewarped te worden naar de middeleeuwen.
Of het risico loopt om weken te verdwalen in de bossen van Noord-Canada.
Maar ik denk zelf morgen dat risico niet te lopen en hou het op een BIC mini...

Ben voor m'n werk veel onderweg, dus een back-up voor de back-up geeft me een goed gevoel, zal de aansteker hoofdzakelijk gebruiken als het nodig is.

JA! ik heb zo'n zelfde blikje wat eindelijk leeg is :thumbsup: (ben absoluut geen snoepert)

dus een mooi voorbeeld van wat er allemaal in kan
Muchos Gracias!

Je EDC is je EveryDayCarry, oftewel: Wat heb jij elke dag bij je?
EDC is meestal klein en op het lichaam gedragen. Het kan een zaklamp zijn, of een paar tools aan je sleutelbos.

De mijne:

doosje.jpg

Dit is de buitenkant.
Het blikje is hetzelfde als het beroemde Altoids blikje. Dit exemplaar komt bij Xenos vandaan.
Die lichtgroene vlek linksonder is lichtgevende verf, de allersterkste variant. Houdt het 6-8 uur vol en als je er een seconde een zaklamp op zet, geeft hij genoeg licht om bij te lezen.

Inhoud:
inhoud.jpg

Inhoud:
  • Leatherman Micra, met 3 schroevendraaiers, mesje, schaartje, pincet en flesopener.
  • Tie-wrap
  • Zeer sterke LED zaklamp op AAA batterij
  • Secondenlijm, kleinste tubetje
  • Potlood, met dank aan IKEA
  • Tandenstokers
  • Reparatietape. Ik prefereer Gaffa tape van Nichiban; droogt niet uit. Is opgerold rond een reepje van een oude creditcard.
  • Paperclips, omdat je die in allerlei vormen kunt buigen
  • Muntgeld, 50ct, 1, 2 euro; voor automaten.
  • Papier voor gebruik met het potlood
  • Diamantvijl - van een nagelvijl. Als het nodig is tape je deze vast op een oppervlak en kun je er een mes op slijpen.
  • BIC aansteker.
  • Naald, met tape ter bescherming om de scherpe punt heen, en een halve meter garen.
  • Paracetemol (2x)
  • Keeltablettten (Chloorhexidine) (2x)
  • Oordopjes - redding voor mijn nachtrust.
  • Pleisters 3x
  • Nagelknipper, superplat
  • Microvezeldoekje (brillen poetsen)
  • 70 Euro - om te kopen wat je niet bij je hebt. Voldoende voor een overnachting, een maaltijd of een reis naar huis.
Voor je het vraagt, wat heb ik daadwerkelijk gebruikt? Zaklamp, muntgeld, tape. Tandenstokers, paracetemol, keeltabletten. Nagelknipper, schroevendraaier, oordopjes. 70 Euro cash - meerdere malen.


Zo, en nou moet ik het allemaal weer inpakken :)

Super! Je hebt me geïnspireerd om ook een edc te maken voor in mijn broekzak elke dag. Je weet maar nooit toch heel leuk gedaan :)

Dit blijft een geweldig topic. Een Altoid EDC/survival kit lijkt de standaard, maar er zijn er geen twee hetzelfde.

Mijn EDC is verdeeld over mijn zakken en rugtas.
In de maak is mijn PSK, ofwel Personal Survival Kit.
Deze moet eigenlijk fungeren als een last ditch kit.
Voor als je onverhoopt in the middle of nowhere bent en buiten moet overnachten. Skills worden daarbij belangrijker dan ooit. En ik ben nog niet uitgeleerd!

Afijn, de Altoids heeft een mooi formaat. Mijn oog is echter gevallen op een Decon 1 verpakking van het Amerikaanse leger. (Spat)Waterdicht en iets groter waardoor er ook een nooddeken/noodponcho in kan.

Daarnaast heb ik een SERE kit in mijn EDC. Het staat voor Survive, Evade, Resist en Extract. In deze tijd van gijzelingen en dergelijke wil ik wat mogelijkheden hebben in het geval dat ik gevangen gezet wordt.

Bij niemand heb ik nog touw gezien. Er hoef nu niet direct een bos paracord in je tin. Maar technora of kevlar koord is compact en super sterk. Technora is tevens te gebruiken als frictiezaag op hout of PVC.

Een kleine vraag mbt een EDC. Welke messen hebben jullie daarin, ik twijfel niet of ik een 2e mes erin moet hebben maar eerder aan het soort mes. Naast mijn swiss champ als multitool twijfel ik tussen een vast mes (steviger) zoals een Buck paklite skinner of toch een "vouwmes".

Qua lengte niet groter dan ongeveer 17 cm ivm EDC tas.

Iemand ideeën of goede argumenten?

Als EDC zou ik voor een vouwmes gaan,
Simpelweg omdat dat er minder "dreigend" en wat meer geaccepteerd uitziet.

kijk ook eens naar een mora mes.
Zeer degelijk en maar zo'n €15,-

kijk ook eens naar een mora mes.
Zeer degelijk en maar zo'n €15,-

Altijd als eerste vaste mes een Mora kopen, zou verplicht moeten worden.
Ontdek je wat je eventueel nog meer wilt aan een mes, koop je die later met meer ervaring en wordt de Mora je backup. :)

Mijn Edc veranderd met de zoveel maanden heb ik het idee, alleen dit is wel de basis en het meest gebruikt.
Zit standaard in mijn werktas, op het horloge en de mobiel na uiteraard.
5 km verderop is mijn werk, op de fiets of met de bus gaat ik daarheen.

Mes is te koop trouwens, wil een simpelere zilverkleurige. Deze is mij wat te lomp.

Mijn Edc veranderd met de zoveel maanden heb ik het idee, alleen dit is wel de basis en het meest gebruikt.
Zit standaard in mijn werktas, op het horloge en de mobiel na uiteraard.
5 km verderop is mijn werk, op de fiets of met de bus gaat ik daarheen.

Mes is te koop trouwens, wil een simpelere zilverkleurige. Deze is mij wat te lomp.


Leuk, wat is dat voor lampje?
En dat mes, zie ik daar een tang én een schaar?

Dat is een true angle anglehead staat erop, jaar of 2 geleden gekocht voor iets van 10 euro er is ook een normaal model van.

Een schaar en tang inderdaad in de victorinix

Haha ik heb alleen maar een sidekick en soms een matchcap bij mij.....

The Urban Prepper op Playboy.com

EDC wordt mainstream in de US, steeds meer mensen en ondernemers zijn bezig met het samenstellen en uitbrengen van producten.

Zie youtube video als inleiding en de link naar de Playboy interview staat er onder.



Ik heb even gegoogled wat er zoals in een EDC aanwezig kan zijn, de afbeeldingen aangeklikt en toen werd het me ineens teveel voor de ogen. Wat een spullen slepen sommigen elke dag met zich mee! :eek:
Wat vinden jullie redelijk qua liters inhoud of kilo's om elke dag mee te sjouwen?

Ik heb even gegoogled wat er zoals in een EDC aanwezig kan zijn, de afbeeldingen aangeklikt en toen werd het me ineens teveel voor de ogen. Wat een spullen slepen sommigen elke dag met zich mee! :eek:
Wat vinden jullie redelijk qua liters inhoud of kilo's om elke dag mee te sjouwen?
Mijne is maar klein, een aansteker, een firestarter, mesje, centen, een naald en nog wat kleine spulletjes.

Ik heb even gegoogled wat er zoals in een EDC aanwezig kan zijn, de afbeeldingen aangeklikt en toen werd het me ineens teveel voor de ogen. Wat een spullen slepen sommigen elke dag met zich mee! :eek:
Wat vinden jullie redelijk qua liters inhoud of kilo's om elke dag mee te sjouwen?

Hangt er vanaf waarop je allemaal voorbereid wilt zijn ;)
Persoonlijk sleep ik geen kilo's rond. Mesje, aansteker, soms een mini EHBO kitje in een Potters' blikje (pleisters, pijnstillers, veiligheidsspeld), zaklampje, USB stick (en sleutels, geld, portemonnee) en een gram goud haha.
In mijn auto heb ik dan vervolgens nog wat andere zaken.

@Kanina Ik heb zelf een combinatie EDC/PSK, alleen essentiële dingen waarvan ik vind dat ik bij me moet hebben.
Voor iedereen is het anders, maar er zijn wel een paar dingen die meestal overeen komen, zoals:

Zakmes
Zaklamp
Mini EHBO kit
Waterzuivering (pillen of filter)
Poncho (wegwerp versie)
Signalering (fluitje - spiegeltje)
Wateropslag (fles of opvouwbare fles)
Vuurkit (lucifers, aansteker, firesteel, tinder)
Schrijfgerei (pen, potlood, papier)
Geld
Batterijen en/of power bank voor telefoon
Laadkabel telefoon (220v en/of 12v)

Bij mij zitten er nog een paar andere kleine dingen in die ik persoonlijk prettig vind om bij me te hebben.
Ik gebruik nu een buideltasje, maar die ga ik vervangen voor een kleine schoudertas
De buideltas zit in m'n koelboxje samen met m'n lunch en drinken.

Het is natuurlijk wat je zelf belangrijk vind.

Check anders dit draadje:

https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/show-hier-je-edc.592/

Ja die had ik al bekeken. Gelukkig niet zo erg als in de Google afbeeldingen, dat was echt te gek :confused:
Gezien de ing. een uur van huis werkt maar eens zo'n EDC samenstellen. Hij werkt niet zo heel ver van Brussel. Nare toestanden! Dan wil je toch iets beter prepared zijn.

Ja die had ik al bekeken. Gelukkig niet zo erg als in de Google afbeeldingen, dat was echt te gek :confused:
Gezien de ing. een uur van huis werkt maar eens zo'n EDC samenstellen. Hij werkt niet zo heel ver van Brussel. Nare toestanden! Dan wil je toch iets beter prepared zijn.

Zo zie je maar, er kan altijd wat gebeuren en in de tijd waarin we nu leven kan je er bijna op wachten, het is te triest voor woorden.

Dan wil je toch iets beter prepared zijn.
Ik ga hier niet te veel op in omdat ik zo mijn eigen gedachten heb
en van mening ben dat je beter een grotere set in de auto kan hebben
en als je reist per trein bv regelmatig naar een vaste locatie, een kleine aanvulling in bv een kluisje op het station
en slechts enkele zaken de hele dag bij je.

de EDC hoeft helemaal niet zo groot te zijn als je het ziet als iets wat je in de tas of binnenzak wil hebben
iets ter grootte van een goed sluitende grote brillenkoker kan genoeg bevatten om in elk geval de eerste ellende op te vangen
het onderstaande krijg je er in met wat passen en meten

mesje klein, bv een victorinox hiker voor 22.-- of een nog kleinere ClassicSD voor 17,-- het gaat niet er om dat je een toolkit of jachtmes hebt
mini zaklampje led van enkele centimeters, action of ed en als je er wat meer voor overhebt, keuze genoeg ( let op, of elke keer je batterijen controleren of de batterijen los, of een stukje plastic er tussen wat je zo kan weg trekken.
* een zaklantaarn is in stof omstandigheden niet effectief. ( net als je groot licht in de mist ) dus is het ding alleen voor bij lichten .
idd een mini setje met pleister, hechtstrips, touw ( om tourniquet te maken ) ,
Vuur maken ? ach voor dit EDC doel, hoeft niet perse er in, een alu buisje met xxx aan je sleutelbos is dan beter
Een goedkope dunne plastick weg gooi poncho ( die kan je vreselijk dun oprollen )
als je aan anderen denkt, een beademing masker ( kiss of live ) de kleinste opvouwbare zou er denk ik nog net bij passen, niet geprobeerd
wat contant geld ( de pin werkt bij een dergelijk geval ook niet of is niet bereikbaar )


maar wat ik tot hier aan toe mis, in de mini EDC
is het geen van het hoogste belang is om bij je te hebben
zeker als je zoals je aangeeft, uitgaat van een reizende en in het licht van vandaag

een masker minimaal P3 mag een gewone stoffen versie zijn
upload_2016-3-22_15-30-17.png voor +/- 10.-- heb je al een goede en als je em opvouwt kan de eenvoudige best in een kleine ruimte
Waarom ? bij elke explosie of dat nu een aanslag of andere oorzaak heeft, komt enorm veel stof vrij wat je niet snel kan ontlopen
vaak bevat dat stof ook onderdelen die hoogst schadelijk zijn
van asbest tot andere vervelende zaken die meestal niet direct dodelijk zijn. maar je jaren kunnen laten ......
oa de onderzoeken die ondertussen bekend zijn van bv 9/11 lijken er behoorlijk op te wijzen dat de mensen in de omgeving schade over lange termijn hebben door stof.
Maar ook als er in je buurt een brand is waar schadelijk stof vrij komt, kan dit zijn nut bewijzen

een of twee zakjes brandwonden water gel bv upload_2016-3-22_15-44-9.png +/- € 1.-- per zakje
Kleine brandwonden tot een centimeter of 7 + kan je hiermee in elk geval primair behandelen
het trekt de hitte uit de wond en houd vochtig
Hoe sneller je dat doet hoe beter je geneest .
voor veel grotere brandwonden heb je zowiezo hulp nodig en zou je te grote pakken mee moeten nemen
bv een burnshield 10x10 of 20x20 ( die heb ik bv wel in de auto in een backpack )

en ... doet nou niemand er een jodium pilletje in ??? neemt geen ruimte in en kan zijn nut hebben.

We hebben helaas niet zoveel ruimte dus we zijn beperkt in het verdelen van spullen.
Mijn EDC+ pakket is inmiddels gereed, ik heb er gezien mijn "internationale werkzaamheden" extra overnachtingszaken inzitten, voor wanneer de grenzen tijdelijk op slot gaan en ik het buurland niet kan verlaten.

Jodiumpilletje is wellicht handig, even kijken waar ik dat kan vinden. Tihange is tamelijk kortbij :mad:

Ik ga hier niet te veel op in omdat ik zo mijn eigen gedachten heb
en van mening ben dat je beter een grotere set in de auto kan hebben
en als je reist per trein bv regelmatig naar een vaste locatie, een kleine aanvulling in bv een kluisje op het station
en slechts enkele zaken de hele dag bij je.

Iedereen heeft zo zijn eigen gedachte, naar aanleiding van dit verhaal weer wat bij te stellen denk ik.
Auto geparkeerd bij vliegveldparking. Paspoortcontrole, multitool in je koffer want mag niet mee in vliegtuig, koffer inchecken, naar de gate.
Net de gordel omgedaan in het vliegtuig, je verheugt je om met vliegtuig naar buitenland te gaan, blijkt er aanslag op vliegveld.
Vliegtuig vertrekt niet meer. Twee uur opgesloten in vliegtuig gezeten, daarna, zonder koffer moeten vertrekken naar sporthal waar iedereen opgevangen wordt.

Daar sta je dan, zonder je auto, die je voorlopig niet op kan halen ook, en zonder je spullen in de koffer...en op dit moment telt dus wat je in je EDC hebt.
Bedenk voor jezelf wat je nu nodig hebt en altijd bij je kan hebben. Voor iedereen anders hoor...het is gewoon een (waargebeurde) casus die je aan het denken zet. Of in elk geval mij aan het denken zet.

Hier is mijn versie 2.o :D

Na lang zoeken eindelijk een goede kleine schoudertas gevonden, inclusief Molle webbing, dus kan ik 'm makkelijk aan m'n rugzak monteren.
Afmeting: 28 x 19 x 6,5 cm (BxHxD)
De prijs was ook goed te doen €. 27,95

link: http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/tassen/messenger-bags/schoudertas-molle-s.html

Ben zeer te spreken van de kwaliteit, kan een hoop in en mijn lijstje is daardoor flink gegroeid en hij past nog steeds in m'n koelbox:thumbsup:

Tas.jpg


EDC/PSK
1 x Zwarte Molle schoudertas klein, met daarin:

1 x Komplete vuurkit (waterproof lucifers, firesteel, aansteker, Wetfire tinder, watte bollen, vaseline)
1 x Noodslaapzak (thermobivi)
1 x Thermo Poncho
1 x Survival fluit met kompas en thermometer
1 x Frontier waterfilter
1 x strip met 10 waterzuiveringstabletten
1 x Victorinox Multi zakmes (KL landmacht)
1 x Leatherman mini
1 x seinspiegel
2 x Zipbag 1 liter (ook voor water)
1 x Spacepen
1 x gewone pen
1 x write in the rain notepad
1 x plat opgevouwen ductape
1 x LEDLenser mini zak lamp 1 x AAA
2 x extra AAA batterij
1 x laadkabel iPhone incl. 220v en 12 volt adapter
1 x iPhone koptelefoon (oordopjes)
1 x Mini EHBO kit (pleisters, paracetamol, Rennie)
1 x Beademings masker
1 x opvouwbare fles met musketonhaak (1 liter)
1 x Fresnel lens
1 x Labello stick
1 x kleine opwindbare radio Powerplus Cheetah
1 x Pocket Shark tactical black marker
1 x PP3 stofmasker

Nog te kopen:
1 x Chloor zwembril (voor oogbescherming)

Het is nog steeds licht in gewicht en er kan nog meer bij, erg blij mee.

Hallo Nu een paar dagen op dit forum en wilde jullie eigenlijk mijn EDC laten zien. Deze is gebaseerd op mijn behoefte en ervaringen.
Hier volgen een aantal foto's Ik ga niet alles nog een keer opschrijven onder de foto's ik denk dat alles wat je ziet wel redelijk bekend is.
Mocht hier echt behoefte aan zijn dan zal ik dit op een later moment nog toevoegen.

Standaard heb ik nog een poncho, nooddeken en 2 liter water fles in de auto liggen.

Mocht iemand suggesties hebben of ideeën dan zijn die van harte welkom! Het is altijd handig om te blijven leren en de veranderen.

jbwvoauvf0eyp.jpg


3tt6fpfxpqppc.jpg



Klean Kanteen Fles

Mecanix handschoenen
Riemtasje
Hechtstrips
Gaasje
Cuticell Classic paraffine gaze
Medische handschoenen
100ml drinking water (wondje schoon maken)
Brandwond gel 6ml
2x alcohol prep
1x Israeli bandage
2x kauwgom
2x paracetamol
Granereep
Verbandrolletje
2x koffiepads
Koffiefilter
Multitool
Aansteker
Zaklampje
Mini luchtje (armani):p
Zakmesje
Labello
2x suikerzakje
Pincet
Schaar
Naald
1secondelijm
Rol tape
Kaart (omgeving werk en thuis) Daaronder zitten 2x notitie velletjes.
Pen
Kompas


Telefoon Portemonnee horloge.

Ik draag elke dag mijn sleutels, cold steel recon 1 mini vouwmes en portemonnee bij me. Vaak ook een paracord armband die ik ook enkele keren heb moeten gebruiken.
Ik zie het nut niet om dagelijks een compleet survival pakket mee te zeulen. Een GHB oid in de auto lijkt mij nuttiger

Ik draag elke dag mijn sleutels, cold steel recon 1 mini vouwmes en portemonnee bij me. Vaak ook een paracord armband die ik ook enkele keren heb moeten gebruiken.
Ik zie het nut niet om dagelijks een compleet survival pakket mee te zeulen. Een GHB oid in de auto lijkt mij nuttiger

Ja ik laat het ook altijd in mijn auto liggen. Zie zelf ook het nut er niet van in om hiermee door de stad of tijdens het werk mee te gaan lopen!
Misschien is dit ook meer een GHB dan echt een EDC. beter iets dan niets zeggen we dan maar:p

Wat ik wel merk, is dat ik echt baal als ik mijn zakmes vergeten ben. Ik gebruik hem nog niet eens heel vaak, maar het is een goed mes en doet z'n ding wanneer het nodig is.

Wat ik nog vergeten was is mijn Samsung galaxy S6.
Ik zoek veel op en met 8GB aan internet kan ik veel snuffelen of fora afstruinen

Ik ga hier niet te veel op in omdat ik zo mijn eigen gedachten heb
en van mening ben dat je beter een grotere set in de auto kan hebben
en als je reist per trein bv regelmatig naar een vaste locatie, een kleine aanvulling in bv een kluisje op het station
en slechts enkele zaken de hele dag bij je.

de EDC hoeft helemaal niet zo groot te zijn als je het ziet als iets wat je in de tas of binnenzak wil hebben
iets ter grootte van een goed sluitende grote brillenkoker kan genoeg bevatten om in elk geval de eerste ellende op te vangen
het onderstaande krijg je er in met wat passen en meten

mesje klein, bv een victorinox hiker voor 22.-- of een nog kleinere ClassicSD voor 17,-- het gaat niet er om dat je een toolkit of jachtmes hebt
mini zaklampje led van enkele centimeters, action of ed en als je er wat meer voor overhebt, keuze genoeg ( let op, of elke keer je batterijen controleren of de batterijen los, of een stukje plastic er tussen wat je zo kan weg trekken.
* een zaklantaarn is in stof omstandigheden niet effectief. ( net als je groot licht in de mist ) dus is het ding alleen voor bij lichten .
idd een mini setje met pleister, hechtstrips, touw ( om tourniquet te maken ) ,
Vuur maken ? ach voor dit EDC doel, hoeft niet perse er in, een alu buisje met xxx aan je sleutelbos is dan beter
Een goedkope dunne plastick weg gooi poncho ( die kan je vreselijk dun oprollen )
als je aan anderen denkt, een beademing masker ( kiss of live ) de kleinste opvouwbare zou er denk ik nog net bij passen, niet geprobeerd
wat contant geld ( de pin werkt bij een dergelijk geval ook niet of is niet bereikbaar )


maar wat ik tot hier aan toe mis, in de mini EDC
is het geen van het hoogste belang is om bij je te hebben
zeker als je zoals je aangeeft, uitgaat van een reizende en in het licht van vandaag

een masker minimaal P3 mag een gewone stoffen versie zijn
upload_2016-3-22_15-30-17.png voor +/- 10.-- heb je al een goede en als je em opvouwt kan de eenvoudige best in een kleine ruimte
Waarom ? bij elke explosie of dat nu een aanslag of andere oorzaak heeft, komt enorm veel stof vrij wat je niet snel kan ontlopen
vaak bevat dat stof ook onderdelen die hoogst schadelijk zijn
van asbest tot andere vervelende zaken die meestal niet direct dodelijk zijn. maar je jaren kunnen laten ......
oa de onderzoeken die ondertussen bekend zijn van bv 9/11 lijken er behoorlijk op te wijzen dat de mensen in de omgeving schade over lange termijn hebben door stof.
Maar ook als er in je buurt een brand is waar schadelijk stof vrij komt, kan dit zijn nut bewijzen

een of twee zakjes brandwonden water gel bv upload_2016-3-22_15-44-9.png +/- € 1.-- per zakje
Kleine brandwonden tot een centimeter of 7 + kan je hiermee in elk geval primair behandelen
het trekt de hitte uit de wond en houd vochtig
Hoe sneller je dat doet hoe beter je geneest .
voor veel grotere brandwonden heb je zowiezo hulp nodig en zou je te grote pakken mee moeten nemen
bv een burnshield 10x10 of 20x20 ( die heb ik bv wel in de auto in een backpack )

en ... doet nou niemand er een jodium pilletje in ??? neemt geen ruimte in en kan zijn nut hebben.

@W-O-L-F
Dag W-O-L-F,

Interessante informatie vind ik in dit draadje...
Vuur maken ? ach voor dit EDC doel, hoeft niet perse er in, een alu buisje met xxx aan je sleutelbos is dan beter.
Ik heb geen flauw idee wat je daarmee bedoelt? Het zal in ieder geval niet dat zijn wat ik zojuist vond toen ik Googlede op fire en XXX. Ik ben er nog beduusd van ;-)

Die Burnshield ga ik zeker kopen, mooi idee.

Het stofmasker heb ik er nog niet in, en twijfel ik over. Ik moet er bij zeggen, dat ik bewust voor redelijk kleine tassen heb gekozen, waarvan ik er hier drie gevuld heb: een voor ieder van de twee (oude) auto's hier, en een thuis. Is meer een BOB/EDV tussending, als het ware een sterk veredelde auto-EHBO-doos. En het is dan kiezen wat de aanwezige ruimte betreft, ook omdat ik hier met 4 mensen rekening wil houden. Hmmm, maar kleine maskers passen er nog wel in... Zou een masker dat ook wat actieve kool bevat, zoals "3m 9042" een goed idee zijn? Dan wellicht meer bescherming tegen schadelijke dampen?

En wat te denken van het volgende masker? Bevat actieve kool. Ik kan mij voorstellen dat die ten minste basic bescherming geeft, en dat voor een prijs waarvoor er hier en daar een paar weg te leggen zijn:
upload_2016-6-5_23-19-45.png
Wat ik nog niet genoemd zie, en mij zeker zinvol lijkt: Zo'n klein groenlicht lasertje. Die hebben tegenwoordig het formaat van een kleine zaklamp, kosten nog geen 15 Euro en zijn met een vermogen van 100 of 200 mA zeker geen speelgoed. In een SHTF situatie kan de aandacht trekken soms belangrijk zijn vermoed ik, en zelfs overdag valt dat laserlicht nog kilometers ver op. Voor groen licht is ons oog immers het meest gevoelig. Van dichtbij is oogschade wel verzekerd, dus het blijft echt ontzettend oppassen met die dingen.
Geweldig, want zo'n lasertje weert dan prima af lijkt me, als het eens echt nodig zou zijn... ;-)

Voor communicatie heb ik er een VHF/UHF portofoontje in, waarin ook een FM radio zit en tegelijk een bruikbaar LED lampje. Wat dat dingetje allemaal kan ... FM+VHF+UHF scanner, VHF+UHF zender/ontvanger, LED zaklamp, alarmsignaal: het is als het ware een echt "Chinees zakmes"!

Groeten,
Andre

Ik heb geen flauw idee wat je daarmee bedoelt?

ik heb een alu buisje aan de sleutelbos
en daar zit in een paar strike annywhere lucifers, wat jutte in was, en nog een paar dingen
en een firesteel aan mijn bos natuurlijk
maar ik denk dat voor de edc in de auto, vuur maken niet een eerste behoefte zal zijn
de zak in de auto is een soort tussen fase / hulp middel

Het zal in ieder geval niet dat zijn wat ik zojuist vond toen ik Googlede op fire en XXX. Ik ben er nog beduusd van ;-)

grinzzz oke je porno is weer vol begrijp ik
zoek nooit op XXX want dat staat voor porno XXX rated ( US rating ) :)


Het stofmasker heb ik er nog niet in, en twijfel ik over
elke bom of brand of instorting zal massa's stof doen opwerpen
dus een FFP3 is eigenlijk on ontbeerlijk

En wat te denken van het volgende masker?
voor de auto edc te bulky en het is zonder een massa aan verschillende filters, niet effectiever te noemen dan het FFP3
maar dat is mijn mening :)

@W-O-L-F

grinzzz oke je porno is weer vol begrijp ik

Haha, ja, zo ongeveer zag het er uit. En dan te bedenken dat XXXX een biermerk is...
Een alu buisje met lucifers e.d. Okee, duidelijk.

de zak in de auto is een soort tussen fase / hulp middel
Ik houd het bewust klein, zodat het eenvoudig mee te nemen is. Dit ligt altijd in de auto (gaan we verder weg dan komt dit zakje in een KL-roto-tas waar al meer in zit), en zit in zo'n (2l) waterdichte zak (prima ding, van gelaste vezelversterkte kunststof folie: onverwoestbaar):
19744547.jpg

Daarin:
1 x een EHBO-setje (zo'n klein rechthoekig tasje, verder aangevuld), met pleisters, windsels, paracetamol en ibuprofen, en zelfs een thermometer (en binnenkort natuurlijk Burnshield);
2 x isolatiedeken;
1 x isolatiezak
2 x wegwerp-poncho;
1 x klein inklapbaar RVS stoofje (voor wat klein hout/takjes; het is een beetje voor het idee... ;-);
1 x draadzaagje;
4 x vishaakjes met draad;
1 x bundeltje dun nylonkoord;
1 x RAT 2 mes;
1 x LED-lampje met AA Eneloop;
1 x 200 mW groen licht lasertje, met 18350 Li-ion;
1 x Sawyer SP128 waterfilter, met flaconzak en rietje (spuit blijft thuis);
2 x wegwerp gasaansteker (elastiek onder de duimknop, tegen onbedoeld openen)
1 x Baofeng GT-3TP VHF/UHF portofoon, met FM radio en LED-lamp;
1 x wat Eurobriefjes. Maar, haha die zitten er nog niet in ... en volgen zodra ik er weer wat heb. Of, ik wacht het beste even tot we de gulden weer terug hebben! ;-)

Ik denk nog een fluitje toe te voegen, dat past er net nog bij.
Wat vind jij/vinden jullie... Wat kan er uit en wat moet er in (want het rode ding is echt vol)?

In de KL-roto-tas heb ik nog (gaat als aanvulling mee op langere ritten):
2 x poncho = tevens tenthelft + stokken/haringen/touw;
2 x isolatiedeken;
2 x isolatiezak;
1 x microvezel-handdoek;
1 x benzinebrander (zo een met een oranje flesje), met stralingswarmte-opzetkapje;
1 x water-bladder (leeg);
1 x een piepklein pannensetje + klapbekers;
1 x NATO-tarp;
1 x bundel stevig nylonkoord;
1 x powerbank met 4x18650 Li-ion, met USB 5V uit en 8,4v uit;
1 x Baofeng GT-3TP (de tweede van de set);
1 x USB-ledlampje; ziet er uit als een USB-stick maar geeft een prachtig licht (aanbevolen, vooral in combinatie met de powerbank);
8 x stevige "eiwitrepen", en eventueel nog oploskoffie e.d.

Veel, kan ik nu toch niet meer vergeten zijn?

Ik denk er nu over na, om als standaard twee kleine rode zakken in de auto te houden, en de tweede te vullen met zaken voor persoonlijke bescherming. Met als eerste inhoud ... een paar maskertjes. Tegen stof, maar ik zoek ook bescherming tegen gassen (met de Europoort naast de deur, en die @#%$! "IS" er voor...), dus wordt het iets met ook actieve kool in het filter. Geen full-size gasmaskers hoor, maar snuitjes zoals je aanbeveelt, of snuitjes met filterbusjes.
En, haha, krijg ik het echt op de heupen dan misschien nog Kaliumjodide en Atropine...

Grote griebels.. is het al zo laat? Morgen weer maandag, zucht...

Groeten,
Andre

Kan edc eventueel in een ander topic? @mods

Ik houd het bewust klein, zodat het eenvoudig mee te nemen

helaas is het nu eenmaal zo dat er altijd meer is dan er in past hahaha
daarom heb ik alles in een kleine rugzak zitten in de kofferbak
en ook die is te klein
maar wel eenvoudig mee te nemen

in mijn opinie :
een / je losse zak ( zakken ) nemen je handen in beslag en zullen je hinderen als je moet vluchten of klimmen of iemand helpen

dus gek voorbeeld, er gebeurd iets waardoor je de auto moet verlaten en je kan voorlopig / een paar dagen, niet naar huis of op hulp rekenen
dan loop je dus langs de snelweg en over berg en dal te zeulen met die losse zakken :)

Ik denk nog een fluitje toe te voegen

altijd goed
ik heb in elk pack en locatie fluitjes voor 2 personen
en mijn partner en ik hebben beiden er een aan de sleutelbos

in elke nood situatie is de aandacht kunnen trekken van levens belang

Zelf ben ik ook nog bezig om een EDC samen te stellen!

Ik heb standaard in m'n auto:

2 persoons tent
1 slaapzak
1 uitgebreide verband tas EHBO-B
1 klein ehbo kitje aan m'n Edc rugzak
Lege jerrycan
8 liter water
15 m paracord
Firestarter
Survivalmes met kompas (met visgerei in kolf)
2 Herbertz Messen
6mm alarmpistool (is gewoon legaal, mits 18+ en het ding aan bepaalde eisen voldoet!)
Kleine bijl
Inklapbare houtzaag
3 droge maaltijden (alleen warm water toevoegen)
1 uitvouwbare waskom
Uitklapbare schop
Zaklantaarn
Hoofdzaklamp
Contant geld (€40-€50)
Back-up telefoon (iPhone 5C)
Fluitje
Inklapbare bestekset
Flesje Jack Daniëls (slaapmutsje)
1 multitool
Maxpedition tasje met daar in aansteker, USB stick, powerbank, watervaste notitieboekje, pennen, extra mes, enzz...
Setje handschoenen

@Martin Andrews dat klinkt meer als een BOB, GHB, INCH dan een EDC lijst.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    27.7 KB · Weergaven: 113

Nomad

Diehard Prepper
Wat ik wel merk, is dat ik echt baal als ik mijn zakmes vergeten ben.
Haha, dat gevoel ken ik. Mijn Victorinox Handyman zit altijd in mijn zak.
Een zakmes is zo veelzijdig!
Hoewel ik de voorkeur geef aan m'n Handyman, ook een eenvoudiger zakmes is voor vanalles te gebruiken.

@Larik, welk model Victorinox is dat gele mes? Zo in een flits lijkt het op die van mij. Maar gele schalen komen bijna niet voor op Victorinox messen.
 
F

frans81

Gast
Ik zat er zelf ook aan te denken om een EDC samen te stellen .
Natuurlijk weer een hele taak om het niet TE uitgebreid te doen .
Ik heb inmiddels al zo'n beetje hier op het forum enkele EDC samenstellingen gezien .
Wat mij opvalt is dat er eigenlijk weinig rekening gehouden wordt met Het plots opgesloten zijn / geraken .
Dit door stroomuitval of andere mogelijkheid .
En dan bedoel ik toch echt " OPGESLOTEN " . Lift / kelders / overheidsgebouwen / Banken enz
Hoe ga je hier mee om wanneer je een zeer beperkte EDC hebt met als gereedschap slechts een Multitool / zakmes .
Ik snap echt wel dat een grote koevoet / breekijzer een beetje teveel van het goede is . Maar wat grotere Geharde schroevendraaiers daar kun je al veel mee ( Voegsel weghakken / schrapen / breken / schroevenlos draaien in mooi tempo . Tijd is vaak noodzaak en heb je dan vaak ook niet . Klungelen met iets kleins dat kan :(
Of stuk klimtouw ?? wanneer je toch even een stukje naar boven of beneden moet en niet kunt springen :confused:
Stevige lederen handschoenen om te klimmen ( Sommige hebben ze ) . Je houd namelijk geen handen over aan een dun touw wanneer je zonder handschoenen klimt :oops: En verbrande Touw handjes die doen verdomde pijn :D
Dit zijn toch echt wel dingen die vanuit mijn visie niet mogen ontbreken .
Een EDC is toch berekend op " Het plots geraken in een Noodsituatie "
 

DeltaFox

Survivor
Ik zat er zelf ook aan te denken om een EDC samen te stellen .
Natuurlijk weer een hele taak om het niet TE uitgebreid te doen .
Ik heb inmiddels al zo'n beetje hier op het forum enkele EDC samenstellingen gezien .
Wat mij opvalt is dat er eigenlijk weinig rekening gehouden wordt met Het plots opgesloten zijn / geraken .
Dit door stroomuitval of andere mogelijkheid .
En dan bedoel ik toch echt " OPGESLOTEN " . Lift / kelders / overheidsgebouwen / Banken enz
Hoe ga je hier mee om wanneer je een zeer beperkte EDC hebt met als gereedschap slechts een Multitool / zakmes .
Ik snap echt wel dat een grote koevoet / breekijzer een beetje teveel van het goede is . Maar wat grotere Geharde schroevendraaiers daar kun je al veel mee ( Voegsel weghakken / schrapen / breken / schroevenlos draaien in mooi tempo . Tijd is vaak noodzaak en heb je dan vaak ook niet . Klungelen met iets kleins dat kan :(
Of stuk klimtouw ?? wanneer je toch even een stukje naar boven of beneden moet en niet kunt springen :confused:
Stevige lederen handschoenen om te klimmen ( Sommige hebben ze ) . Je houd namelijk geen handen over aan een dun touw wanneer je zonder handschoenen klimt :oops: En verbrande Touw handjes die doen verdomde pijn :D
Dit zijn toch echt wel dingen die vanuit mijn visie niet mogen ontbreken .
Een EDC is toch berekend op " Het plots geraken in een Noodsituatie "
Een EDC is niet een ding. Het is enkel wat je bij je draagt. Meestal gewoon in je broekzak jas of handtas en dat kan vanalles zijn.
Iedereen draagt altijd wel enkele voorwerpen mee. Wat je standaard mee neemt is dus je EDC. Dus het is geen preppers term.
MAAR het zijn wel de preppers die vaak iets extra's meenemen. Sommigen wel een heel survival paket
 
F

frans81

Gast
Een EDC is niet een ding. Het is enkel wat je bij je draagt. Meestal gewoon in je broekzak jas of handtas en dat kan vanalles zijn.
Iedereen draagt altijd wel enkele voorwerpen mee. Wat je standaard mee neemt is dus je EDC. Dus het is geen preppers term.
MAAR het zijn wel de preppers die vaak iets extra's meenemen. Sommigen wel een heel survival paket

Dus vroeg of laat heet het geen EDC meer maar BOB :lol::fluit:
Ik wil zelf een prep gerelateerde EDC samenstellen die niet de spuigaten uitloopt .
Dit omdat er vanuit mijn Visie van alles kan gebeuren :(:lol: En dan heb je nooit genoeg bij je :D

Als dit :off: is dan graag een Hint van de MOD'S ;)
 

I_am

Elementary prepper
Ik heb ook weinig te "showen". Kom niet verder dan; portemonnee, (auto-)papieren, sleutels en telefoon. In iedere jas heb ik wel een klein mesje en led-lampje, dus daar hoef ik verder ook niet aan te denken. Ik zie het nut er niet van in om gereedschap, vis-spul, kompas, nooddekens, ehbo-kit etc. dagelijks overal mee naartoe te zeulen. Mocht ik verder en/of langer van huis gaan, dan pas ik zaken natuurlijk aan, maar dat is dan eigenlijk geen edc, maar meer onderdeel van (reis-)bagage.
 
F

frans81

Gast
Ik heb ook weinig te "showen". Kom niet verder dan; portemonnee, (auto-)papieren, sleutels en telefoon. In iedere jas heb ik wel een klein mesje en led-lampje, dus daar hoef ik verder ook niet aan te denken. Ik zie het nut er niet van in om gereedschap, vis-spul, kompas, nooddekens, ehbo-kit etc. dagelijks overal mee naartoe te zeulen. Mocht ik verder en/of langer van huis gaan, dan pas ik zaken natuurlijk aan, maar dat is dan eigenlijk geen edc, maar meer onderdeel van (reis-)bagage.

Een EDC heb toch bij je voor een onverwachte noodsituatie . Je moet je dus zien te redden met wat je bij je hebt .
Je kunt het niet ergens daarna eens inplannen in het motto van " Mocht ik verder en/of langer van huis gaan, dan pas ik zaken natuurlijk aan " .
Ergens vast komen te zitten is volgens mij wel degelijk een groot gevaar .
Veel dingen zijn niet nodig / visspul / compass / overdreven gereedschap / uitgebreid EHBO Kid enz .
Maar ik kan mij best indenken dat er ook mensen zijn die het weer wel nodig vinden .
Het is dus weer zeer persoonlijk , wat wel en wat niet ;)
Iets uitgebreidere EDC 's liggen waarschijnlijk ook in de Auto . En draag je ook niet de hele dag op de persoon ;)
 

I_am

Elementary prepper
Natuurlijk is dat persoonlijk, hierboven staat dan ook mijn persoonlijke EDC ;)
Als je in de buurt werkt, boodschappen doet, een kroeg bezoekt of bij vrienden langs gaat, dan heb ik al die zooi niet nodig. Binnen een paar km of min ben je thuis, heb ik alles voorhanden (en voor noodgevallen klaar staan)
 
F

frans81

Gast
Natuurlijk is dat persoonlijk, hierboven staat dan ook mijn persoonlijke EDC ;)
Als je in de buurt werkt, boodschappen doet, een kroeg bezoekt of bij vrienden langs gaat, dan heb ik al die zooi niet nodig. Binnen een paar km of min ben je thuis, heb ik alles voorhanden (en voor noodgevallen klaar staan)

Zodoende is het Contrast tussen de vele EDC bags dan ook groot . En gaat het van minimaal naar overdreven :lol:
Bedankt voor jou inbreng ;)
 

I_am

Elementary prepper
@frans81

Idd, het is voor een ieder persoonlijk. Iedereen maakt zijn eigen afwegingen, een belangrijke factor zal ook zijn hoe veel, vaak, ver je dagelijks van huis gaat, denk ik.
Daarom ook dat ik de EDC eigenlijk normaal gesproken vrij summier houdt, maar dat ik deze aanpas, wanneer ik langer, verder, vaker van huis ben.
Eigenlijk heb ik dus 2 soorten EDC:
1) de summiere/gebruikelijke EDC
2) een aangepaste (uitgebreidere) EDC (eigenlijk gewoon een soort GHB) voor de langere afstand.

Snappie ;)
 
F

frans81

Gast
@frans81

Idd, het is voor een ieder persoonlijk. Iedereen maakt zijn eigen afwegingen, een belangrijke factor zal ook zijn hoe veel, vaak, ver je dagelijks van huis gaat, denk ik.
Daarom ook dat ik de EDC eigenlijk normaal gesproken vrij summier houdt, maar dat ik deze aanpas, wanneer ik langer, verder, vaker van huis ben.
Eigenlijk heb ik dus 2 soorten EDC:
1) de summiere/gebruikelijke EDC
2) een aangepaste (uitgebreidere) EDC (eigenlijk gewoon een soort GHB) voor de langere afstand.

Snappie ;)

:thumbsup::thumbsup: :wave:
We gaan het morgen eens een kans geven ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Larik

Diehard Prepper
Haha, dat gevoel ken ik. Mijn Victorinox Handyman zit altijd in mijn zak.
Een zakmes is zo veelzijdig!
Hoewel ik de voorkeur geef aan m'n Handyman, ook een eenvoudiger zakmes is voor vanalles te gebruiken.

@Larik, welk model Victorinox is dat gele mes? Zo in een flits lijkt het op die van mij. Maar gele schalen komen bijna niet voor op Victorinox messen.

Dat is een champion of swisschamp. maar met bedrijfsnaam erop, zal wel speciaal daarom geel zijn denk ik
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Als ik het zo zie heb ik meer een GHB dan een EDC. Maar dat komt ook omdat ik veel onderweg ben, dus eigenlijk gewoon naar huis wil ;) Gelukkig klein genoeg om mee te nemen in een rugzak (vrije tijd) of laptoptas (werk). Eigenlijk gewoon een toilet tasje (gratis gekregen, relatiegeschenk). Foeilelijk maar praktisch.
 

Nomad

Diehard Prepper
Toevallig heb ik een paar dagen gelden een filmpje gemaakt op mijn 'EDC bakjes' te showen.
Met een chique naam heten ze 'EDC valet'.
Hierin zie je wat ik dagelijks met me mee zeul;
-Citizen ProMaster Divers Watch
-Victorinox Handyman met zwarte schalen
-Sleutelbos met Kubotan, Photon Freedom Covert en Leatherman Brewzer
-Sleutelbos in KeySmart
-Secrid RFID Wallet
-Sony Xperia Z3 Compact

 
Bovenaan