• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

TheLaughingMan

Elementary prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Om het forum een beetje overzichtelijk te houden en niet te overladen met tientallen dezelfde topics hier een topic om alle 'prepper gadgets' te showen en linken :). Kom je een gave gadget tegen of een tool die een echte prepper/survivalist zeker kan gebruiken deel hem hier!

Ik doe alvast een aftrap: De Yirego, een 5 liter stroomloze wasmachine. Ideaal voor de bug-in! Tevens mee te nemen voor kampeertrips (nu voor 116 euro excl. verzendkosten verkrijgbaar via pre-order).

drumi.jpg
 

joepmeloen

Prepper goeroe
De Leatherman Tread armband,

Vrij prijzig vanaf 199,- Euro te koop bij div (web)winkels.

Slechts 175 gram
17-4 rvs staal
3,05 cm breed
21,75 cm omtrek bij 10 schakels.

Met een platte schroevendraaier (of een muntje) draai je de schakels snel los. Zo past iedereen de armband en kun je zelf kiezen welke functies je bij je wilt dragen.

Door het stijlvolle ontwerp en het lichte gewicht van slechts 170 gram kun je deze multytool altijd bij je dragen. Ook voldoet de armband volledig aan de Amerikaanse TSA vliegregels en mag je de armband bij je meedragen in het vliegtuig.

De Leatherman Tread is voorzien van

1/8" schroevendraaier (schakel 1)
3/32" schroevendraaier (schakel 1)
1/2 Philips schroevendraaier (schakel 2)
3/16" schroevendraaier(schakel 2)
1/4" moersleutel (schakel 2)
Snijhaak schakel 4)
Sim-kaart naald (schakel 4)
Carbide glasbreker (schakel 4)
5/16" schroevendraaier (schakel 6)
3/8" moersleutel (schakel 6)
1/4" schroevendraaier (schakel 6)
3/32 bitsleutel (schakel 7)
3/16" moersleutel (schakel 7)
1/8" bitsleutel (schakel 7)
1/4" bitsleutel (schakel 8)
Zuurstoffles sleutel (schakel 8)
3/16" bitsleutel (schakel 8)
5mm bitsleutel (schakel 9)
10mm moersleutel (schakel 9)
6mm bitsleutel (schakel 9)
3mm bitsleutel (schakel 10)
8mm moersleutel (schakel 10)
4mm bitsleutel (schakel 10)
nr 1 Philips schroevendraaier (schakel 3)
6mm moersleutel (schakel 3)
nr 2 Philips schroevendraaier (schakel 3)
1/4 Socket adapter (gesp)
Flesopener (gesp)
Nr 2 vierkante sleutel (gesp).

leatherman-thread-armband-rvs-main-600x600.jpg
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Om het forum een beetje overzichtelijk te houden en niet te overladen met tientallen dezelfde topics hier een topic om alle 'prepper gadgets' te showen en linken :). Kom je een gave gadget tegen of een tool die een echte prepper/survivalist zeker kan gebruiken deel hem hier!

Ik doe alvast een aftrap: De Yirego, een 5 liter stroomloze wasmachine. Ideaal voor de bug-in! Tevens mee te nemen voor kampeertrips (nu voor 116 euro excl. verzendkosten verkrijgbaar via pre-order).
drumi.jpg


Heb heb goedkoper alternatief gevonden:

Human-Powered-Gadgets-Giadora-Pedal-Washer-2.jpg

http://www.hetkanwel.net/2014/03/18/giradora-wasmachine/

Hetzelfde principe alleen maar €. 30,00 (volgens opgave)
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
Dit lijkt me wel een leuke gadget. Voor de prepper en voor de mens die zijn RFID-kaarten wilt beschermen tegen aflezen.

Zelf draag ik de enkele losse variant van deze in mijn portemonnee. Ik heb zelf geen RFID-pasjes, maar de Secrid beschermt uitstekend tegen het breken.



Hier een supersexy filmpje van de makers zelf (Oh die muziek:p)
 
B

Burg

Gast
Ik heb een secrid "portemonnee". Meer een pasjeshouder met ruimte voor briefgeld. Geweldig ding! Compact, goede kwaliteit en zeer prachtig en netjes design! Geld zeker waars!
 
F

frans81

Gast
De Leatherman Tread armband,

Vrij prijzig vanaf 199,- Euro te koop bij div (web)winkels.

Slechts 175 gram
17-4 rvs staal
3,05 cm breed
21,75 cm omtrek bij 10 schakels.

Met een platte schroevendraaier (of een muntje) draai je de schakels snel los. Zo past iedereen de armband en kun je zelf kiezen welke functies je bij je wilt dragen.

Door het stijlvolle ontwerp en het lichte gewicht van slechts 170 gram kun je deze multytool altijd bij je dragen. Ook voldoet de armband volledig aan de Amerikaanse TSA vliegregels en mag je de armband bij je meedragen in het vliegtuig.

De Leatherman Tread is voorzien van

1/8" schroevendraaier (schakel 1)
3/32" schroevendraaier (schakel 1)
1/2 Philips schroevendraaier (schakel 2)
3/16" schroevendraaier(schakel 2)
1/4" moersleutel (schakel 2)
Snijhaak schakel 4)
Sim-kaart naald (schakel 4)
Carbide glasbreker (schakel 4)
5/16" schroevendraaier (schakel 6)
3/8" moersleutel (schakel 6)
1/4" schroevendraaier (schakel 6)
3/32 bitsleutel (schakel 7)
3/16" moersleutel (schakel 7)
1/8" bitsleutel (schakel 7)
1/4" bitsleutel (schakel 8)
Zuurstoffles sleutel (schakel 8)
3/16" bitsleutel (schakel 8)
5mm bitsleutel (schakel 9)
10mm moersleutel (schakel 9)
6mm bitsleutel (schakel 9)
3mm bitsleutel (schakel 10)
8mm moersleutel (schakel 10)
4mm bitsleutel (schakel 10)
nr 1 Philips schroevendraaier (schakel 3)
6mm moersleutel (schakel 3)
nr 2 Philips schroevendraaier (schakel 3)
1/4 Socket adapter (gesp)
Flesopener (gesp)
Nr 2 vierkante sleutel (gesp).

leatherman-thread-armband-rvs-main-600x600.jpg

Ik vind het een onzinnig en dure creatie . Maar Ja je betaald ook de Inmiddels groot geworden naam .
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Vergeet niet dat de verzendkosten ook bij de waarde van het pakket worden gerekend. Dus stel u koopt voor 20 euro en 9 euro verzenden dan moet u over de 29 euro belasting betalen:

bron toelichting A:
http://www.belastingdienst.nl/wps/w...n_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen


Ik vind het een onzinnig en dure creatie . Maar Ja je betaald ook de Inmiddels groot geworden naam .

Ik ook, maargoed het is een gadget, voor de prepper, dus vandaar dat ik hem post.
 

PlanDoPrep

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
Ik vind het een onzinnig en dure creatie . Maar Ja je betaalt ook de inmiddels groot geworden naam .
Ik vind Leatherman fantastisch.
Ik heb zes modellen waaronder een Supertool van 25 jaar oud (garantie net verlopen) en een linkshandige Wave.
En deze armband is een prachtige originele vonst, en ik ben het volledig met je eens; het is een sierraad. Cool. Maar een sierraad.
 

Ray

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Blijken ze in Amerika zelfs Expo's te organiseren voor preppers/survivalists. Laatste was op 15 oktober vorig jaar, waar de nieuwste producten worden getoond. Preppen is Big Business. :rolleyes:
Zitten best leuke gadgets bij en veel onzin.

http://www.realworldsurvivor.com/2015/10/13/10-must-have-new-products-preppers/#gosun-oven

Hier komen ook een nieuw soort plasticzakken voorbij (Top 5 products link), een soort ziplock zakken op steroiden. Luchtdicht en waterdicht tot 200 voet. Website distributeur: http://loksak.com/civilian/

Ook de Potable Aqua PURE Electrolytic Water Purifier klinkt interessant. Beetje tafelzout, zonlicht en er wordt peroxie en chloride geproduceerd die het water desinfecteerd.
 

Ray

SHTF Expert
Soortgelijke zakken kun je bij de Ikea ook kopen, 2 maten in 1 doosje en die zijn behoorlijk stevig

En waarschijnlijk een stuk goedkoper, goede tip, hoewel voor mij de IKEA bijna 70 km rijden is.
Bedoel je deze? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80251382/ en deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00233778/

Top-it heeft ook dergelijke ziplock zakken, maar die zijn natuurlijk niet waterdicht op enige diepte, die gebruiker als onderwater hoesje voor je smartphone is wat link. ;)
 

Ray

SHTF Expert
@RDNK76 Ik hoop dat die opvouwbare werkt, ik heb eentje gezien (uitschuifbare) en mee geschoten die was ronduit slecht. Een stuk pvc pijp was effectiever. Goed de reviews van lezen voor je zoiets besteld.
:off: Zelf heb ik zo'n goedkope stuiter Chinees, ook waterdicht, dualcore, 512Mb dus traag, maar slechts 75 euro en hij overleeft mij al weer een paar maandjes, it's a miracle!
 
Bovenaan