• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Camo praatje welk patroon kies jij

odessa1944

Senior Prepper
DE Broek heb ik toevallig ook http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=5574

poncho-alpen-camo-jpg.2911

grappig dat deze zwitserse camo, origineel een duitse camo uit de oorlog was. het heet leibermuster en werd uitgereikt in 1945.
na de oorlog getest door het belgische leger en uiteindelijk ingevoerd door de zwitsers.
DSC01034ao_res11.jpg
 

Nomad

Diehard Prepper
Om dit draadje even weer aan te boren, ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik ben bezig met een projectje, ik wil een compacte, draagbare ghillie suit maken.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Afijn, mijn voorbeeld is de Crye Precision Compact Assault Ghillie. Die is alleen leverbaar in Multicam.
Multicam is te licht voor Nederlandse bossen denk ik. Dus ik dacht aan Woodland.

Woodland camo-net kan ik per meter op rol kopen, verder is woodland stof goed verkrijgbaar. Qua kleur denk ik dat woodland wel gebruikt kan worden.

Verder lees ik dat Flecktarn goed geschikt is voor Nederlandse bossen. Maar Daar zijn geen netten van geloof ik.
Welke kleurstelling past het best bij Flecktarn? Woodland is bruiner dan het meer oranje Flecktarn als ik het juist heb.
 

Battletanker

Senior Prepper
Hoi:D

Ik heb er ook 1 gemaakt heb er 2 weken over gedaan (met tussenpauzes moest ook werken).
Het S.A.S handboek kan je een hoop uithalen :thumbsup:
Ik denk kwa camokleur dat je wel safe zit met woodland maar pas op als je stof gebruikt in een ghillie zit een hoop materiaal als je stof neemt en je krijgt een regenbui dan weeg je gelijk 20 kg zwaarder, met stukken camo net blijf je overal achter hangen in de bossen.
Dus weet goed welk materiaal je kiest;)
Groeten Battletanker
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

zonnebrood

Mankinds only hope
Eigenlijk ben ik helemaal niet zo van de camo maar de sting die ik hier heb gekocht is dat wel daarom heb ik er drie hoezen voor gemaakt, soort kaki, groen en een witte voor de winter. Ook heb ik een witte met takjes motief winteroverall welke water afstotend werkt, erg fijn omdat deze geen geluid maakt wanneer je deze draagt.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Ook ik draag in het bos camo, maar dan alleen de broek. meestal de alpenflage ( die van frans81 ). daarmee lijk je niet op een lokale soldaat, ook de switsers hebben nieuwe uniformen, en het belangrijkste is dat je geen vlekken ziet. Van mos, gras en modder tot ketchup en mosterd, allees valt weg in de achtergrond
 

Prepare2Rescue

Survivor
Laatst bewerkt:
Het op gaan in je omgeving is nauwelijks afhankelijk van je het camo-patroon.

Een effen bruine waxed longcoat, doet op afstand net zo veel. Als je gewoon rustig en beheerst beweegt. en let op de contouren.
KAKADU-IMG_3998_large%20-%20Copy.png


Zelfs boswachters lopen op 100 meter langs je heen, zonder dat ze je zien. Wat mij betreft is meer een vaardigheid, dan de kleur camo.

Maar een goede bruine/groene poncho is voldoende camo voor in het bos.
In de stad, winkelstraat tussen alle camera's zal je even misschien je regelmatig moeten veranderen van kleding.
giphy.gif


https://giphy.com/gifs/dress-transforming-WK9VaYibJWVgs
 

FKAGB

Prepper goeroe
Zelf loop ik in het bos vaak in Flecktarn wat in mijn ogen een heel goede camo is voor Nederland.. In de stad is het overwegend zwart.

Realtree werkt ook goed maar die moet je echt afstemmen op het type bos en het jaargetijde. Een bevriend jager stond eens met een vriend in volledig Realtree in het bos toen er een stelletje aan kwam wandelen. Vlak voor hun ogen zochten ze een mooi plekje om het even heel gezellig te maken. Beide mannen bleven doodstil staan en zijn helemaal niet opgemerkt door het stel. Mits goed afgestemd op de omstandigheden is Realtree denk ik wel een van de betere camouflages.

En voor @Stuudje

tee-Camo-T-Shirt--pink-camo-


En eventueel voor in de shelter

Realtree+Camo+Bedding+Collection+in+Pink-Camo+Sheet+Set+in+Pink.jpg
 

Papillon

Diehard Prepper


Als ik teveel geld heb, koop ik deze camo.

Nu heb ik in de kofferbak een multicam overall. ideaal mocht er een terror situatie voordoen of wat dan ook, trek ik m aan en kan de bossen in, maar ook weer zo urban in omdat als ik m uit trek mijn kleding nog schoon is.

Dit zou ik graag vervangen door het materiaal uit bovenstaand filmpje.
 

Papillon

Diehard Prepper
L

LadyPrepper

Gast
Hij is leuk (die roze Camo)! Ik ben ook niet van de legerkleding maar was niet van plan om in fluo roze of oranje de paden op te gaan. In mijn BOB zit donkergroen, zwart en donkergrijs. De tas zelf is vaal blauw. Mn ski jas is ook zwart en accessoires zijn ook donker. Wat bij mij nog het meest op camo lijkt is mijn peperdure LV sjaal. Deze maar dan in grijs /zwart ;
 

Bijlagen

  • IMG_2653.PNG
    IMG_2653.PNG
    134.3 KB · Weergaven: 24
Bovenaan