• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Camo praatje welk patroon kies jij

dubbel0

Diehard Prepper
Ook als je links bent :). De doctrine hier in is ". Dat bij iedereen alles op dezelfde plaatst te vinden is "

Bijvoorbeeld, het verbandpakje, de veldfles... het militair paspoort :)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Berghaus Crusader mmps +- 100/110 ltr rugzak in Nfp Camo en Crye Precision G3 Combat pants in Multicam heb ik toegevoegd aan de prep .
Ik zat al wat langer te wachten op een Berghaus ivm Kwaliteit . Deze Berghaus is uitgebracht onder een KPU label . Wel zit er het Berghaus logo geborduurd op de tas als bewijs dat het uit hun fabriek komt . Ik koop of maak hier een non camo dunne regenhoes bij om wanneer nodig de tas even een andere kleurtje te geven .
Het multicam is breedt inzetbaar .
Deze tassen in Nfp multitone zijn/ lijken afwijkend omtrent type . 100 liter en type Crusader gelijkend kwa model . De Crusader echter is 110 Ltr zover ik weet . Deze rugzak is geproduceerd 9- 2018 . Dat waren al verbeterde modellen . Kinderziektes aangepakt .
Tas is uit inruil verkregen.

Erbij heb ik een Crye Precision G3 Combat pant in Multicamo. Helaas niet zomaar effe goedkoop in andere kleur te bemachtigen . In multicam al ontzettend duur . En deze is nieuw . Hufterproof pants die zich niet meer hoeven te bewijzen .
Kom ik er een keer een tegen in effe kleur dan nog behoud ik deze .



Zie oa link met product info .

Ook deze beide Camo's zijn te bekritiseren! Het voldoet en voldoet niet . Een switch van broek oa is een optie of dunne regenbroek erover wanneer nodig .

Ach wie weet wat ik nog tegenkom in type camo en heel misschien stel ik dan weer bij haha . En ga ik voor weer iets nieuws ..
beters, mooiers ...

( De kleur komt niet echt goed over middels foto's ! Het is veel groener )

PSX_20210831_183750.jpg PSX_20210831_183942.jpg PSX_20210831_184147.jpg PSX_20210831_184337.jpg 20210831_204405.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
F

frans81

Gast
De Multicam Crye Precision G3 combat pant .
En natuurlijk een antie lastige insecten coating . Zie label .

20210831_205933.jpg 20210831_210008.jpg 20210831_194557.jpg 20210831_210025.jpg
 

PBear

Mankinds only hope
Zo'n anti-lastige insectenbroek lijkt me ook wel wat voor gebruik in de tropen. Genoeg lastige insecten daar. Maar zulk camo design loopt nogal in de kijker in een stadse omgeving. Bestaan er ook camo-designs bedoeld voor onopvallend door een stedelijke omgeving rond te kuieren @frans81 ?
 
F

frans81

Gast
Zo'n anti-lastige insectenbroek lijkt me ook wel wat voor gebruik in de tropen. Genoeg lastige insecten daar. Maar zulk camo design loopt nogal in de kijker in een stadse omgeving. Bestaan er ook camo-designs bedoeld voor onopvallend door een stedelijke omgeving rond te kuieren @frans81 ?

Het type Nfp Multitone green is juist bestemd voor stedelijke gebieden in West en Oost Europa . Zie link 1 .
Het Multicam is ook breder inzetbaar zie link 2 met info

https://www.defensie.nl/onderwerpen/materieel/kleding-en-uitrusting/camouflagepatronen

https://nl.linkedin.com/pulse/defensie-schaft-interim-camouflagepakken-aan-niet-daniël-ypma

Of er een echt ' Dit moet je hebben type " is voor stedelijk gebied !? Ik kan daar geen antwoord op geven. Ik denk dat iets effen in kleur ook geschikt is .

Maar neem maar van mij aan dat wanneer er een echte alles overhoop situatie is dat er meer Camo klederdracht gaat verschijnen dan je nu voor mogelijk houd . Of het dan nog opvalt wanneer jeje normaal verplaatst dat denk ik niet . Ik heb het dus over een enkel item op de man in camo . Niet een heel gevechts tenue en volle uitrusting haha . Tja dat valt natuurlijk echt op .
Maar ! Het kan ook weer een voordeel zijn in sommige situaties.
Een rugzak of broek daar zie ik nog wel voordelen . Regen Hoesje erbij en men heeft vaak toch een extra broek erbij . Dat kan dan een lichtgewicht zijn die nauwelijks ruimte inneemt .

Wat is goed ? Wat is verkeerd ?
Er is zoveel kleding op de wereld dat het er echt niet aan gaat ontbreken . En zodoende is switchen ergens waar mogelijk en voorradig geen probleem .

Vergeet niet ! Het is ook een hobby van mij om met defensie gerelateerde meuk bezig te zijn haha .

Ben ik Prepper ? Zeg het maar . Ik ben bewust en houd rekening met veel .

Maar pas mij aan wanneer nodig en stel dus bij wanneer nodig . Vandaag bloemkool en morgen Bieten . Het ligt maar net aan wat zich op het pad gaat laten zien .
 

PBear

Mankinds only hope
Het type Nfp Multitone green is juist bestemd voor stedelijke gebieden in West en Oost Europa . Zie link 1 .
Het Multicam is ook breder inzetbaar zie link 2 met info

https://www.defensie.nl/onderwerpen/materieel/kleding-en-uitrusting/camouflagepatronen

https://nl.linkedin.com/pulse/defensie-schaft-interim-camouflagepakken-aan-niet-daniël-ypma

Of er een echt ' Dit moet je hebben type " is voor stedelijk gebied !? Ik kan daar geen antwoord op geven. Ik denk dat iets effen in kleur ook geschikt is .

Maar neem maar van mij aan dat wanneer er een echte alles overhoop situatie is dat er meer Camo klederdracht gaat verschijnen dan je nu voor mogelijk houd . Of het dan nog opvalt wanneer jeje normaal verplaatst dat denk ik niet . Ik heb het dus over een enkel item op de man in camo . Niet een heel gevechts tenue en volle uitrusting haha . Tja dat valt natuurlijk echt op .
Maar ! Het kan ook weer een voordeel zijn in sommige situaties.
Een rugzak of broek daar zie ik nog wel voordelen . Regen Hoesje erbij en men heeft vaak toch een extra broek erbij . Dat kan dan een lichtgewicht zijn die nauwelijks ruimte inneemt .

Wat is goed ? Wat is verkeerd ?
Er is zoveel kleding op de wereld dat het er echt niet aan gaat ontbreken . En zodoende is switchen ergens waar mogelijk en voorradig geen probleem .

Vergeet niet ! Het is ook een hobby van mij om met defensie gerelateerde meuk bezig te zijn haha .

Ben ik Prepper ? Zeg het maar . Ik ben bewust en houd rekening met veel .

Maar pas mij aan wanneer nodig en stel dus bij wanneer nodig . Vandaag bloemkool en morgen Bieten . Het ligt maar net aan wat zich op het pad gaat laten zien .
Of iedereen bij SHTF camo kleding al in bezit heeft of eenvoudig kan bemachtigen, lijkt mij niet erg waarschijnlijk.
In een stedelijke omgeving lijkt mij een combinatie van gangbare blauwe spijkerbroek en een T-shirt in gedekte kleur wel bruikbaar om onopvallend te blijven tussen de bevolking. Ik denk dat je in kleding met camo patroontjes eerder gezien zal worden als militante bedreiging. Het kan in sommige situaties voordelen hebben een beetje intimiderend over te komen, maar het kan heel verkeerd uitpakken als men vindt dat zulke intimidatie "geneutraliseerd" moet worden.
 

Ray

SHTF Expert
Zo'n anti-lastige insectenbroek lijkt me ook wel wat voor gebruik in de tropen. Genoeg lastige insecten daar. Maar zulk camo design loopt nogal in de kijker in een stadse omgeving. Bestaan er ook camo-designs bedoeld voor onopvallend door een stedelijke omgeving rond te kuieren @frans81 ?
Als het puur om de insectwerendheid gaat zijn er minder opvallende alternatieven. Bekend is Rovince kleding, laatst kocht ik zelf nog een Life Line broek in de uitverkoop en die werkt uitstekend tegen muggen en teken. Er zijn tegenwoordig vast meer merken die dergelijke kleding maken.

Impregneren met permithrine (en andere minder kwalijke stoffen) wordt al bijna honderd jaar gedaan. Tegenwoordig echter zit het gif in de siliconen coating ipv de stof zelve. Daardoor kun je die broeken gewoon tientallen keren wassen en krijg je veel minder gif in contact met de huid. Mijn vader heeft in het leger nog na elke wasbeurt zijn kleding opnieuw in 't vat met gif moeten dompelen.
 
F

frans81

Gast
Ondertussen ben ik er voor mijzelf wel uit.

Het NFP type Camo gaat het prepgerelateerd niet voor mij worden. Op een of andere wijze vind ik die storend via de ogen.
Ik neig dan toch weer naar een Woodland type of het duitse Flecktarn.
Heb mij derhalve weer een al eerder in bezit gehad hebbende Klu Flight Line Goretex Woodland parka aangeschaft die in mijn blikveld kwam tijdens dump bezoekje . Hadden er ook maar 1 .
Dit is een wat korter model en oerdegelijk .
Zie oa link met info van een dump waar ik verder geen connecties mee heb .

Jas die ik heb is gloednieuw en met voering. Ideaal zijn ook de verstevigingen ( extra bescherming ) op beide mouwen .

Zie het maar als een vrijetijds jas voor in de natuur.

https://www.militarycollectibles4u....g-en-kraag-woodland-maat-6500-9095-origineel/

20210921_171707.jpg 20210921_171740.jpg 20210921_171811.jpg 20210921_171827.jpg 20210921_171842.jpg
 

logan1202

Prepper goeroe
funny-meme-about-lady-who-looks-like-she-has-no-legs-due-to-an-optical-illusion
 
G

Gast 2000

Gast
Prep gerelateerd in een stedelijke omgeving, blijft het trainingspak nog steeds de beste camo in vele situaties...
 
Bovenaan