• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vlees op voorraad.

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
@Niels,
als mede niet prepper kan ik je maar één goed advies geven: blik openen en eten.
Voorraad in huis hebben wat niet bruikbaar is is natuurlijk een "doodzonde" als voorbereider. :D

Ik vergelijk het met diesel in slaan en niets hebben om diesel mee te gebruiken.
En dan houd ik ruilhandel er even buiten.
 

Niels

Mankinds only hope
Ik zal a.s. weekend eens een blik los trekken, dan weten we ook waarover we lullen. Natuurlijk ook proberen, al lijkt het me super ranzig.
 

Ratman

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
Hamburgers in vacuum verpakking van Lupack , zijn wel redelijk te eten.

edit: is tegenwoordig Kips en geen Lupack meer
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Ik heb in de Albert Heijn vacuum verpakte kip burgers in de afslag zien liggen... Waarschijnlijk omdat ze uit het assortiment gaan. Ik heb ze alleen nog niet durven kopen... Dat lijkt me zo ... niet lekker. Ik weet alleen niet welk merk het was, dus misschien wel van Kips? Dus misschien zijn ze toch eetbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik heb ze alleen nog niet durven kopen... Dat lijkt me zo ... niet lekker. Ik weet alleen niet welk merk het was, dus misschien wel van Kips? Dus misschien zijn ze toch eetbaar.
Eetbaar of lekker genoeg is een verschil. Nooit veel inkopen als je het niet weet. Een verpakking proberen...en als het smaakt pas meer kopen.
Voor mijzelf sprekend, ik ben niet erg tevreden over het meeste vlees in blik dus ik heb een grote voorraad recepten zonder vlees, die ik regelmatig maak omdat ze ook gewoon lekker zijn. Zeker tijdens een weekend kamperen is dat handig omdat je dan ook minder zit met het probleem dat vers vlees in de koeling bewaard moet worden.
 

Ratman

Elementary prepper
Ik heb in de Albert Heijn vacuum verpakte kip burgers in de afslag zien liggen... Waarschijnlijk omdat ze uit het assortiment gaan. Ik heb ze alleen nog niet durven kopen... Dat lijkt me zo ... niet lekker. Ik weet alleen niet welk merk het was, dus misschien wel van Kips? Dus misschien zijn ze toch eetbaar.

Ik had het niet over kipburgers maar gewone varkensvlees Hamburgers, heb net even naar mijn voorraad gekeken en heb alleen nog Kips en Unox. Lupack is al sinds 2012 uit de handel en vervangen door kips, vers vlees blijft altijd veel lekkerder maar als noodvoeding vind ik het prima en een beetje kruiden toevoegen wil ook wel helpen. Kip producten vind ik altijd bedenkelijk, vind er vaak niet echt veel smaak aan zitten behalve een pootje die zo uit de grill komt.
 

wildemossel

Diehard Prepper
:off: Dingdong dit is een prepsite, Niet een ik lust dit of dat niet site (ga dan naar andere opinies) Als de SHTF eet je alles ja echt álles, dan leef je langer...
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
@Dreutel, ik heb vlees in blik uit Duitsland. Worst, kipfilet, ham etc. Maar zoals je aangeeft is het niet super lekker, vaak zout of rare bijsmaak.

Stoofvlees in pot van de Aldi is het beste. Ik heb het eens uitvoerig getest op een andere website. In België het voordeligst en twee smaken. Grootmoeders recept en met Belgisch bier. Ze komen zoals veel stoofvlees uit de Equinox fabriek.

Stoofvlees is zelf ook goed te weken en je kunt er onbeperkt op variëren qua smaak. Van een zoete ketjap achtige tot pikant Indonesische varianten. Van goulash tot beuf bourgogne varianten. Van rund, varkens tot kip of gemixt.

Gehaktballen die je in blik hebt in je voorraad zijn ook goed te werken. Eigenlijk alles met saus eromheen vind ik zelf.
 

Flos

SHTF Expert
Blik van @Niels
20180106_120842.jpg
Het blik stond zo ongeveer op de helft van mijn rotterende vlees konserven. Het is of was nog goed tot 02.02.2020
Maar door aan dringen het toch maar open gemaakt.
20180106_121008.jpg
Na het openen was mijn eerste indruk maar slapjes.
Ik heb de hele inhoud op een bordje gelegt.
Er ging heel wat gelatine rond. Wijst er op dat bij het klaarmaken van het vlees voor het inblikken botten zijn mee gekookt.
Er ging ook heel wat vet aan . Vergelijkbaar met ossewit frituurvet.
Met weinig moeite heb ik zowel de gelatine en het vet verwijderd.
De rest van het vlees voelde erg stevig aan . Ik had zelf een steakmes nodig om er plakjes van te snijden.
De plakjes heb ik op een snee brood gelegd een snuifje zout en een draai van de pepermolen er op.
Het zout was overbodig de peper gaf ook niet echt een meer waarde.
En volgens mij zit de smaak goed. Ik heb de helft op gegeten met brood. Zonder saus en koud. En ik heb in mijn leven al veel slechter eten binnen gespeeld.
Het is nu niet iets voor op een feestbanket maar slecht is anders.
20180106_121220.jpg
Morgen met de andere helft nog wat experimenteren. Vb. opwarmen.
 

odessa1944

Senior Prepper
Mijn ding is voedsel. in de natuur is alles op zoek naar voedsel. Alles staat of valt met voedsel, je hele outlook on life is beter met een gevulde maag. Ook als je naar "Alone" kijkt, wordt dit heel goed duidelijk. Zonder maatschappij met supermarkten is voedsel gewoon moeilijk te vinden. en dan komt je huidige smaak niet zo heel nauw meer. Als je nu de lupack/kips foliepakken met vlees
niet zo geweldig vindt, wordt het heel anders als je een week niets gegeten hebt. Ik ben seizoen drie nu aan het volgen op HISTORY HD en de vissen bijten niet fantastisch ,dus ze zitten allemaal te verhongeren. Die lui die daaraan meedoen zouden willen dat ze kips hamburgers hadden.
Ik vind de produkten in folieverpakking van lupack/kips niet super lekker maar het is ook niet echt super ranzig, dus voor de voorraad is het goed geschikt.
 

Lai

Prepper goeroe
Ik beperk mij tot hoefdierenvlees, rund, varken, paard. De blikken vlees met saus (stoofvlees/goulash/rundstoofvlees) van Coertjens bevallen mij goed (krijg er geen last van) Blikken ham en smeck/smack of hoe dat smuk maar heet van jumbo gaat ook wel in (ham helaas veel voor 1 persoon, moet wel door eten) Blikjes cornedbeef verschild wat per merk. Heb ook wat knakworstenspul staan. En droge worst.

Maar ik hoop lang op vers vlees te kunnen leven. En als de nood aan de man komt door middel van jagen. Maar dan moet het wel heel erg lopen.
 

Dreutel

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
:off: Dingdong dit is een prepsite, Niet een ik lust dit of dat niet site (ga dan naar andere opinies) Als de SHTF eet je alles ja echt álles, dan leef je langer...

Als je nu de lupack/kips foliepakken met vlees
niet zo geweldig vindt, wordt het heel anders als je een week niets gegeten hebt.

"Honger maakt rauwe bonen zoet" zegt het spreekwoord, en daarin hebben jullie helemaal gelijk! Maar als prepper ben ik graag voorbereid, en als ik de keuze heb tussen iets op voorraad nemen dat ronduit vies is, en iets waar ik smakelijk van kan eten, dan weet ik het wel. Al kunnen sommige dingen ook te lekker zijn, zoals beefjerky/billtong. Dat wil hier maar niet op voorraad blijven.

Nu zijn vrijwel alle soorten houdbaar vlees echt noodvoer voor mij, dus het rouleert nauwelijks, en daarom ben ik -nu het nog kan- op zoek naar de meest smakelijke ingrediënten om op voorraad te houden. Naast de lucheonmeat, knakworsten, en Kips-burgers.

Ik ben het dus helemaal eens met:
Klopt, maar als je nu kunt kiezen wat je straks moet eten, kies ik nu liever voor iets dat ik straks lekkerder vind.

Wat ik tot nu toe het meest smakelijke vind: Goulash uit blik, tonijn uit blik, rookworst, ragout uit blik, sardines uit blik, bierworstjes (verpakt), droge worst, en er zal me straks nog wel iets te binnen schieten. (edit: gehaktballetjes in pindasaus)

Overigens vind ik het ook geen enkel probleem, om net als @Stuudje regelmatig vegetarisch te eten, en mijn voorraad bevat dan ook een verscheidenheid aan bonen en groenten. Ik schat dat zo'n 80 % van de voedselvoorraad plantaardig is!

edit: v=b
 

Flos

SHTF Expert
Vandaag de rest van het blikvlees gebakken in de pan. Met olijfolie.
Het vlees dat uit het blik komt is vrij hard door het te bakken wordt het zachter.
Ik heb dit opgegeten met ketchup majo en ajuin. Laat ons zeggen runds vlees uit blik speciaal.:lol:

Zo zat ik nog te denken ik had het ook kunnen frituren. Maar dat zal voor een volgende blik zijn wat deze is op .
Algemene conclusie. Zeker niet slecht. Ik geeft het wat smaak betreft een welverdiende 7.

Moest @Niels er ooit nog eens tegen komen met een datum langer dan 2 jaar mag hij er altijd een paar voor mij mee brengen.
 
Bovenaan