• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vlees op voorraad.

Niels

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Vandaag de rest van het blikvlees gebakken in de pan. Met olijfolie.
Het vlees dat uit het blik komt is vrij hard door het te bakken wordt het zachter.
Ik heb dit opgegeten met ketchup majo en ajuin. Laat ons zeggen runds vlees uit blik speciaal.:lol:

Zo zat ik nog te denken ik had het ook kunnen frituren. Maar dat zal voor een volgende blik zijn wat deze is op .
Algemene conclusie. Zeker niet slecht. Ik geeft het wat smaak betreft een welverdiende 7.

Moest @Niels er ooit nog eens tegen komen met een datum langer dan 2 jaar mag hij er altijd een paar voor mij mee brengen.
Als ik weer in die winkel ben, de Real, dan zal ik kijken wat de blikken kosten, dat weet ik niet meer.

Edit:
Verrerk! Nog gevonden ook!
Blik rundvlees kost 2,39 euro.
Ik kan de varken niet meer vinden, heb ik zelf wel in de kelder staan.
Ze hebben ook:
Dreistern Sauer-Fleisch in pikantem Aspik voor 2,49 euro, (NL: zuur vlees).
Hähnchenfleisch in der Dose voor 2,19 euro, (NL: hanenvlees :p ).
Dreistern Truthahnfleisch in der Dose voor 2,49 euro (NL: Kip, Kalkoen?).
 

martin

Mankinds only hope
Edit:
Verrerk! Nog gevonden ook!
Blik rundvlees kost 2,39 euro.
Ik kan de varken niet meer vinden, heb ik zelf wel in de kelder staan.

Doe snel een smalle plaksnor op en schakel om in mijn beste Duits:

Aber Niels, bist du jetzt total verrückt?
Der Preis für dieses Rindfleisch beträgt heute 1,44 Euro.
Also sofort mit dem Auto los und 24 verdammte dose kaufen.

upload_2018-1-8_22-59-50.png

Het is voor mij een beetje ver maar na de review van @Flos zou ik echt wel een doosje op 2 op voorraad durven zetten.
(en ja, ik ga er voor de volle 100% van uit dat het na 50 jaar nog prima te eten)
 

Niels

Mankinds only hope
Oh, oké... maar de prijzen zijn richtprijzen. Bij mij stond de site ingesteld op afhallocatie Krefeld, maar ik heb Real winkels veel dichter bij, maar daar kan ik niet afhalen. Ik denk dat de prijzen globaal het zelfde zijn. De aanbiedingen verschillen ook per winkel namelijk. Voor de folder moet ik ook het Postleitzahl invullen. Maar als ze in de aanbieding zijn 100% wil ik morgen avond misschien wel even rijden.
 

martin

Mankinds only hope

wildemossel

Diehard Prepper
En dat is exact de reden waarom dat blik vlees van @Niels zoveel interessanter is. Die goulash is 80% saus en 20% "vlees"
Met een prijs van 8 euro/kilo versus 3,6 euro/kilo is dat alsnog erg duur en je kan er helemaal niks mee variëren.
Ik hoop dit ik ooit nog eens die rundvleesblikken tegenkom in België of Zeeland.

Geen idee wat t kost maar alsjeblieft: http://abdevisser.slager.nl/vlees-in-blik
:)
 

Flos

SHTF Expert
Dat is nog wat. Wie uit de buurt van Middelburg ( NL ) wilt daar eens een paar blikken van uitproberen.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:

Dat is nog wat. Wie uit de buurt van Middelburg ( NL ) wilt daar eens een paar blikken van uitproberen.

Hm, Ab zit bijna letterlijk om de hoek. Zal donderdag in elk geval even langswippen om de prijzen te checken, daarna kan ik zeggen of het voor mij haalbaar is, zo ja, en het bevalt, kan ik natuurlijk nog een kansje wagen kwantum te bedingen ;)

EDIT; meteen in elk geval 1 blik mee nemen zou wel moeten lukken deze week.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Inmiddels even op de luie tour een email gestuurd met vraag of er een prijslijst van is (en een voorzichtig balletje van potentieel een leuk aantal afnames), maar zal donderdag sowieso even langswippen
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
@Flos, van een aantal van die Duitse blikken ben ik zelf niet zo'n fan (maar vlees is vlees he tijdens shtf).

Ik ga je er dus weer een paar teruggeven als ik in Nederland ben. Dan heb ik gelijk weer een excuus (voor mijn vrouw) om bij je op visite te komen.

Wel raar hoe de blikken hun reis maakten. Duitsland naar België, toen naar Nederland om te belanden in Spanje.... Uiteindelijk weer terug. :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Ratman

Elementary prepper
gisteren een complete prepmaaltijd gemaakt met de goulash van de aldi, aangevuld met puree en spruitjes uit blik.
opgevoerd met wat kruiden en dat smaakte niet verkeerd. Zoals eerder aangegeven is de hoeveelheid wat aan de magere kant al is het genoeg voor een persoon en dan vind ik het toch wel wat duur, van de saus kun je nog wel soep maken......
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Flos

SHTF Expert
De saus vult natuurlijk ook he. Bestaat hoofdzakelijk uit vetstof en bloem. Dus een hoop calorieën.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Slagerij blikvlees update;
Ik ben er net langs geweest, had nog geen reactie op de mail gehad.
Ze produceren de blikken niet zelf maar nemen ze af (wel zelf getest, slager weet graag wat 'ie verkoopt en dat ie achter z'n product kan staan). Het hele assortiment wordt in 1x geproduceerd, doorgaans ergens in februari, en dan krijgt hij een bestellijst met prijzen e.d. en is levering ergens in maart/april pas. Zodra hij de lijst heeft zal hij mij een prijslijst toesturen.

Kan dus voor nu ook nog geen tests uitvoeren.
 

Flos

SHTF Expert
Slagerij blikvlees update;
Ik ben er net langs geweest, had nog geen reactie op de mail gehad.
Ze produceren de blikken niet zelf maar nemen ze af (wel zelf getest, slager weet graag wat 'ie verkoopt en dat ie achter z'n product kan staan). Het hele assortiment wordt in 1x geproduceerd, doorgaans ergens in februari, en dan krijgt hij een bestellijst met prijzen e.d. en is levering ergens in maart/april pas. Zodra hij de lijst heeft zal hij mij een prijslijst toesturen.

Kan dus voor nu ook nog geen tests uitvoeren.
Dat als ik het goed begrijp heeft de slager die blikken niet op voorraad maar kunnen enkel besteld worden en dat maar eens per jaar.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Correct. Nouja, hij zal zijn stock waarschijnlijk kunnen aanvullen/bijbestellen tot de jaarvoorraad bij de producent op is, maar daar komt het inderdaad op neer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Flos

SHTF Expert
Gisteren is een mede prepper bij mij langs geweest. En hij heeft mij een volledig boodschap blikken met vlees terug bezorgd.
Ik heb ze hem ooit eens bezorgt maar sommige vond hij niet lekker. En omdat de eind datum nadert ( elke dag een dagje dichter ) heeft hij ze mij terug gegeven. Ik zal af en toe eens een blikje open trekken en jullie mijn bevindingen mededelen.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Gisteren een bezoek aan de Belgische Aldi en Lidl. 24 potten stoofvlees meegebracht en wat corned beef en wat kleine spulletjes. De stoofvlees kostte 3.29€ maar ik vind het de beste van Aldi met 39% vlees.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos
Bovenaan