• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Soldier Crew Tent ( SCT ) US Military

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Met het oog op de toekomst heb ik besloten er toch een kleinere / Grotere :rolleyes: Tent bij te nemen .
Toekomst ?? Yep , oa voor wat meer deelname aan het Prepper gebeuren en redelijk onderdak wanneer nodig in een Noodsituatie . En dan ook nog enigzins Mobiel kunnen zijn haha . Die Nomaden slepen ook hun Toch wel grote Tenten mee en dat doen ze niet voor niets .

Wat hebben we nu genomen ? We hebben gekozen voor een Low Profile SCT ( Soldier Crew Tent ) , 4 Seizoenen Tent type en 4 Persoons uitvoering . Het is een Low Profile systeem dat in een Buizenframe hangt . Middels interne staalkabels en veren word dit Frame in een mum van tijd gerealiseerd . Alles zit in de buizen verwerkt .
De Tent is water en winddicht en voorzien van ontluchting , twee grote Low Profile ingangen met tevens zeer stevig Muskieten gaas . Ook is er een Kachel gat dat van hoge kwaliteit is . Zeer dik Vast KuipGrondzeil dat dus waterdicht is . Het heeft aldaar wel even geduurd voordat we een zeer nette hadden samengesteld .
Ik wil mijn Vrouw een keer mee en we hebben deze tent genomen om te behouden en te gebruiken .
Ze is er zelf bij geweest en heeft het systeem goedgekeurd en vond het een Prachtig ontwerp . Helaas kan men er niet rechtop in staan ! Maar dat is geen probleem .
Nu kunnen we tenminste ( Hoop ik ) een paar keer samen naar een SC of Cooking > Daar was het mij ook om te doen .

De Vloer meer 3.04 x 3.04 Mtr ( 11.24 vierkante meter ) . Het grondzeil loopt 47,32 Cm in de zijkanten omhoog .
Ik heb hier een Green / Tan uitvoering uit 2002 , De extra buitenhoes is teven een Green / Tan uitvoering .
De speciale Winterliner is van een Type II Green/ White uitvoering .

Zie oa Link 1 met duidelijke info . Link Twee helemaal onderaan bericht !! is van een Koreaan die net zo blij was als Fotogeniek haha en derhalve veel foto's binnenkant .

Foto's van aangeschafte tent volgen zometeen . Helaas nog niet in gemonteerde vorm .
Tevens van alle labels .

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjPtN3u59fYAhWLL1AKHQtLA94QFghOMAc&url=http://www.dla.mil/Portals/104/Documents/TroopSupport/CloTex/shelters/MilSpec/SoldierCrew.pdf&usg=AOvVaw2AKwpnxkgh8CiapKgERRcl







SCT tent 3x.png SCT tent 2x.jpg SCT Tent 4x.jpg

http://blog.daum.net/amnet/157
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Label 1 Winter liner

20180114_130454.jpg

Label twee is Tent

20180114_145827.jpg

Label 3 Frame

20180114_150243.jpg

Label 4 Van de Cover ( Green / Tan heb ik niet op 1 foto .

20180114_145422.jpg 20180114_145412.jpg
 
F

frans81

Gast
maar, eerlijk is eerlijk, erg mooie tent ! stoeltje dr in tentkacheltje en gaan met die banana's

Deze is natuurlijk wel niet nieuw en Gebruikers sporen zijn Zichtbaar .
Wanneer een keer echt goed Zonnig weer dan reinig ik de Tent even .
Alles met een soppie en dan de deuren en ventilatie open zodat het razendsnel kan drogen .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ondanks nu een leuk compleet systeem ben ik tamelijk huiverig van een Kachel in een Tent Pfff .
Het is dan misschien Vlamwerend materiaal maar toch :eek:
Ook die extra WinterLiner is Vlamwerend . WEl moet deze naar de Stomerij of ???
Die moet echt de was is en is voor een normale Consumenten wasmachine veeeel te groot . Eerste twee foto's zijn van de Liner .

Hoe Veilig is een Kachel in een Tent en waar op te letten ??;)

20180115_114239.jpg 20180115_114247.jpg

20180113_162515-jpg.10320
 

Bijlagen

  • 20180113_162544.jpg
    20180113_162544.jpg
    66.8 KB · Weergaven: 5
F

frans81

Gast
Mannen en nieuwe aanwinsten Pff
De Boze Weergoden in Combo met de Nieuwe echte mannen aanwinsten :(
Man Man wat een frustrerende bedoeling :(
Ik wil nieuwe huis eigenlijk per direct testen maar het weer steekt daar een behoorlijke Mast voor .
Wij willen dus 20 Graden , windkracht 3 , Zonnig en Blauwe Hemel . Lekkere zwoele maar toch nog enigzins koele nachten .
Krekels die het Orkest van hun leven spelen , kikkers die kwaken van plezier .
Man o Man wat doe ik nog hier " BINNEN " .


Ik zit mij alvast te verwennen middels de Link :hug:

 
F

frans81

Gast
Inmiddels Hangt de extra Koudweer Liner op Zolder .
Zeike nat Pfff . Het storte hier buiten leeg :( Toen de droger in en ja hoor Droger kon het Formaat niet aan en het lag na 15 Minuten draaien er als een Vette Loempia in .
Was draden gespannen op de Toch wel krappe Zolder en toen een waar gevecht met dat zeike natte ding Pfff
Uiteindelijk heb ik het na veel trekken en verplaatsen op de wasdraden gekregen !
Nee Hahah , ik ga geen foto plaatsen , het is gewoon Te gek voor woorden dat je met NATTE Tenten in een normaal woonhuis en in dit jaargetijde niets kunt beginnen Pffff .
Ben benieuwd hoelang het duurt eer het droog is . En ik ben tevens blij dat die Zolder op dit moment nog niet geisoleerd is .
Want dan had ik weer een Ventilatie probleem en CONDENS ophopingen :(
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Tipje @frans81 misschien handig voor een volgende keer ...wasserettes hebben grotere en zwaardere drogers. Die trekken meer. Soms wel handig met de wat zwaardere kampeerspullen.
 
F

frans81

Gast
Tipje @frans81 misschien handig voor een volgende keer ...wasserettes hebben grotere en zwaardere drogers. Die trekken meer. Soms wel handig met de wat zwaardere kampeerspullen.

Tja wasserettes . Vroeger had je die hier , en kon je muntje inwerpen en het was in de was .
Nu moet je het meegeven met vervoerder en is het de vraag of je het terug krijgt .
Heb vernomen dat er veel spullen verloren gaan en of verkeerd geleverd .
Ik check hier morgen even bij de BB , die geven ook altijd een wasserij hun beddengoed en Handoeken en en mee . Zo ook het Restaurant .
Misschien dat ik iets met hun kan regelen ;) Ik zie dat vrachtwagentje geregeld ophalen en weer bezorgen .

Maar idd goede Tip ;)
 
F

frans81

Gast
Nog even een aanvulling ,

Mijn Vrouw vond het Tipi model al meteen heel leuk .
Deze zag ze op de Wintercooking bij @FKAGB in het gehuurde tuintje staan .
Ook ik vind het pracht dingen , maar HOOG . En ze zijn duur pfff .
Tweedehands durf ik er niet aan en zijn ze vaak al te oud en hebben vele dagen in de Zon gestaan .
UV straling .
Ook hebben ze ons op die dag een ander type aangeboden en nieuw in de verpakking , namelijk US Hex M1950 Tent type met 1 Alu middenpaal en 4x 4 meter . Met binnen liner .
Helaas voelde ik daar niets voor . Uiteindelijk zijn we toch voor de weliswaar licht gebruikte SCT tent gegaan .
Ik weet het niet Pfff , maar ik ben geen fan van al die Scheerlijnen rondom de Tent . Dat was hoofdredenen no 1 en het toch wel dunne Materiaal .
Alle twee de types hebben natuurlijk hun Voor en Nadelen ;)

img-14244-08241.jpg
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
We hebben deze wel eens op SC gehad...6meter doorsnee.
We noemden het de balzaal :)

Owja, @Shadow won met opzetten, stond in een kwartier...mijn eenpersoonstentje duurde langer.
Het afbreken van die balzaal duurt dan wel weer lang en is zwaar.

Stout127b.jpg
 
F

frans81

Gast
We hebben deze wel eens op SC gehad...6meter doorsnee.
We noemden het de balzaal :)

Owja, @Shadow won met opzetten, stond in een kwartier...mijn eenpersoonstentje duurde langer.
Het afbreken van die balzaal duurt dan wel weer lang en is zwaar.

Stout127b.jpg

Ik vind het prachtige tenten ! En je kunt " Staan " . Dat een meegenomen is Luxe .

Maar in een nachtelijke noodsituatie of tijdens SHTF dan breek je , je nek over die lijnen pffff . Hoe goed je ook weet dat ze er zijn , maar in een actie situatie lijkt het net of iemand je een loer heeft gedraaid met een struikeldraad haha .
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ja, die lijnen daar kan je labeltjes aan doen van reflecterend spul(ik gebruik zelf altijd een verkeershesje om de lijn dichtst bij de ingang)...dat scheelt al. Binnen in de tent bij de ingang heb ik een lamp die reageert op beweging, dan zie je ook meteen wat van de lijnen buiten.
Het is een kampeertent, of een woontent...geen SHTF tent. Dan heb je meer een lichtgewicht snel op te zetten tentje nodig. Tenzij je ergens langer wilt blijven....

(en zo blijven er altijd wensen en dilemma's)
 

Shadow

Senior Prepper
Het afbreken van die balzaal duurt dan wel weer lang en is zwaar.

Daarvoor geef ik de schuld aan de onervarenheid met het inpakken van zulke grote tenten. ;)
Inderdaad wel zwaar, zo'n 50kg (zonder palen a 15kg) schoon aan de haak.

Maar in een nachtelijke noodsituatie of tijdens SHTF dan breek je , je nek over die lijnen pffff . Hoe goed je ook weet dat ze er zijn , maar in een actie situatie lijkt het net of iemand je een loer heeft gedraaid met een struikeldraad haha .
Dat doet me denken aan die keer dat ik in de leiding van een YMCA kamp zat.
We hoorden een paar deelnemers rondsluipen en gingen kijken met zaklampen. Toen opeens *poef*, ging er één op z'n neus. :lol:

Op een SC valt het wel mee met die scheerlijnen, toen die twee SC's stond ik pal tussen twee andere tenten in, dus was er sowieso al nauwelijks mogelijkheid om tussen de tenten door te lopen en hoefde je alleen aan die drie scheerlijnen aan de voorkant te denken.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, die lijnen daar kan je labeltjes aan doen van reflecterend spul(ik gebruik zelf altijd een verkeershesje om de lijn dichtst bij de ingang)...dat scheelt al. Binnen in de tent bij de ingang heb ik een lamp die reageert op beweging, dan zie je ook meteen wat van de lijnen buiten.
Het is een kampeertent, of een woontent...geen SHTF tent. Dan heb je meer een lichtgewicht snel op te zetten tentje nodig. Tenzij je ergens langer wilt blijven....

(en zo blijven er altijd wensen en dilemma's)

Vooral ik heb het deze keer echt benaderd met het gemengde Doel " Kampeer en SHTF " op Pad , Geschikt .
Low Profile, losstaand en snel uitpakken en weer inpakken .
Er zitten 10 Haringen bij maar dat is een optie naar keuze .

Mijn Vrouw moest natuurlijk wel haar goedkeuring verlenen .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch weer even een Link met foto's vanuit een ander perspectief . Deze Tent is echter behoorlijk vies Pfff .
Foto 2 laat afstand zien tussen de Tent en buitenhoes .
Aan de onderzijde achter in de hoek op de foto is een Tasje te zien , er zitten er twee in . Links achter en Rechts voor . In beide tasjes zit in de Tent van ons een gedeelte van een uitgebreide Reparatie set ( Zie foto 3 van oa 1 zo'n set .
Alles nog geseald en in original verpakking . Zelf de eigenaar van de zaak vond dat zeldzaam !
Het grote Net dat boven het Kachel gedeelte hangt kan benut worden voor het drogen van oa Kleding .
Daar is effe goed over nagedacht ;)

29192289vg.jpg


http://www.multi-board.com/board/index.php/Thread/75673-US-Army-Soldier-Crew-Tent-Zelt-4-Personen/
Link: Info op forum multi-board.com over US Army "Soldier Crew Tent".

[MOD] Linkbeschrijving toegevoegd. [/MOD]
 
Bovenaan