• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Gedetailleerde Kaarten van Nederland

petroman

SHTF Expert
Nadeel is misschien dat je maar een a4tje hebt een stafkaart is normaal groter.
En er van uit gaande dat niet iedereen een klueren A3 printer of plotter heeft. Maar het is gratis.
 

Ray

SHTF Expert
Voor wie genoegen neemt met elektronische kaarten (kwetsbaar, zonnepaneel bij nodig voor lange termijn) kan ik de app Offline Maps adviseren. In voetganger modus 1 op 25000 schaal en hier in het bos kent hij ook alle wandelpaden. Werkt volledig zonder dataverbinding, indien GPS nog werkt heb je meteen navigatie.

En dat helemaal gratis. :thumbsup:
 

Highway

Last (wo)man standing
Voor als je eens een goed gedetailleerde kaart op schaal nodig hebt, en wil printen, klikkerdeklik:
http://scouting-weredi.nl/algemeen/kaarten

Je kunt naar jouw gewenste gebied gaan, en daarvan een kaartje afdrukken.
- Verschillende formaten printen
- Schaal 1:25.000 of 1:50.000
Heb er paar afgedrukt van mijn regio, of de route tijdens een wandeling, erg handig.
Zeer mooi prep item! En met maximaal 2 jaar oud zijn het behoorlijk betrouwbare kaarten! dank!:)
 

Erny

Last (wo)man standing
Voor wie genoegen neemt met elektronische kaarten (kwetsbaar, zonnepaneel bij nodig voor lange termijn) kan ik de app Offline Maps adviseren.

Ik zie een aantal verschillende Offline Maps apps tevoorschijn komen... Bedoel jij die van "Navigation"?
 

petroman

SHTF Expert
Ik heb heel lang oziexplorer gebruikt.
Mooie is dat je stafkaarten kan gebruiken of eigen kaarten. Maar het blijft afhankelijk van gps dus als dan heb je er niets aan.
Bijkomende sport was/is : vind (gratis) stafkaarten van alle landen om je heen. Of te wel: kabouterkaarten, jawel !
 

phtvs

Sysop
Admin
ik heb eventueel stafkaarten van Nederland beschikbaar, kan ze wel in mijn mega account erbij zetten als daar belangstelling voor is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Highway

Last (wo)man standing
Hoezo max 2 jaar oud ? Bij kadaster kan je ze, stand november 2015, downloaden is 1,5 gB.

Ik snap de 'hoezo' reactie niet zo goed.

Op de site geven ze het volgende zelf aan: TOP25raster wordt in een cyclus van twee jaar geactualiseerd.

...dan zijn de kaarten toch nooit ouder dan 2 jaar?
 
Bovenaan