• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vlees op voorraad.

Harry Nack

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Vandaag gezien bij een Aldi: Babi Pangan in blik. Kost wel 5 euro per blik!

Bij enkele supermarkten zoals Dirk hebben ze Babi Pangang van het merk Bicro (ook krokettenmix, stoofvlees en Goulash) in het assortiment. Voor nog geen 2€ per blik. Zal straks eens pixie maken.

20180209_072810.jpg
 

Marcov

Prepper goeroe
Deze van Bicro ken ik niet, maar de andere vind ik niet verkeerd. Vlaams stoofvlees en de Hongaarse goulash.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
De Babi Pangang van Bicro is een goede koop qua prijs kwaliteit. Het vlees is mals en van prima kwaliteit (dus iig geen samengeperste vleesstukken).

De saus is voor mij wat aan de zoetige kant dus ik maak deze wat pittiger of ik meng de Babi Pangang met Nasi/Bami/Rijstgerecht.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Mail terug van de slager;

Kan helaas niet meer voor blikken vlees zorgen.
Een zeergoed alternatief is texels blikvlees even googelen.
Doet ook aan verzending.
Vriendelijke groet Ab de Visser.
 

Wrakduiker

Senior Prepper
ter info:

In Berlijn is een paar jaar terug nog een flinke voorraad blikvoer gevonden. West-Berlijn was Nato gebied, en daar waren in de verschillende catacomben e.e.a. opgeslagen. Naast wapens ook levensmiddelen.

Meer dan 35 jaar na dato was het allemaal nog te eten. Ik maak me dus niet echt druk over de eetbaarheid van mijn voorraad. Pas als de boel gaat bomberen (bol staan) word ik voorzichtig.

Voorraad blikvoer:
  • Tonijn in olie
  • Sardines in tomatensaus
  • Sardines
  • Zalm
  • Makreel
  • Gehaktballen in saus
  • Draadjesvlees (A3 bik = 3 liter)
  • Babi Pangang met rijst
  • Nasi Goreng
  • Spam
 

Wrakduiker

Senior Prepper
Tips: Ga eens kijken bij de horeca groothandel (Makro, ISPC, Sligro, De Kweker, etc.)

Tip 1: Bij de horeca groothandel zijn grotere blikken te koop dan re reguliere blikjes uit de supermarkt.
Tip 2: Poeder soep in 3 kg luchtdichte verpakking om 18 liter soep te maken: Erwtensoep
Tip2: Poeder bouillon 3 kg luchtdichte verpakking: Hiermee kan je soep maken, maar ook al het andere smaak geven.
 

martin

Mankinds only hope
Tip 1: Bij de horeca groothandel zijn grotere blikken te koop dan re reguliere blikjes uit de supermarkt.

Ik vind dat niet echt een goede tip.
Als we kijken wat een blik stoofvlees kost bij "de makro" van coertjens dan zie je dit

https://www.makro.nl/cat/nl/products/product/3508336001001/Coertjens-Stoofvlees-6-x-2,7-kg

Dat is dus 6,44 euro voor 1 kg

In een aanbieding bij een supermarkt zie je dit

https://www.supermarktaanbiedingen.com/aanbieding/coertjens-stoofvlees-of-goulash-blik-425gram

Dat is 6,09 euro voor 1 kg!

Het idee dat gootverpakking voordeliger is, dat is niet per definitie juist.
Zelfs als een blik van 425gram duurder zou uitkomen dan een blik van 2,7 kilo zou ik alsnog kiezen voor een kleiner formaat.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik vind dat niet echt een goede tip.
Als we kijken wat een blik stoofvlees kost bij "de makro" van coertjens dan zie je dit

https://www.makro.nl/cat/nl/products/product/3508336001001/Coertjens-Stoofvlees-6-x-2,7-kg

Dat is dus 6,44 euro voor 1 kg

In een aanbieding bij een supermarkt zie je dit

https://www.supermarktaanbiedingen.com/aanbieding/coertjens-stoofvlees-of-goulash-blik-425gram

Dat is 6,09 euro voor 1 kg!

Het idee dat gootverpakking voordeliger is, dat is niet per definitie juist.
Zelfs als een blik van 425gram duurder zou uitkomen dan een blik van 2,7 kilo zou ik alsnog kiezen voor een kleiner formaat.

Makro en andere groothandels zijn niet altijd goedkoper dan de supermarkt, maar vaak in de aanbieding wel. En ze hebben grootverpakking.

Ik koop wel eens de stoofvlees van Metro het eigen merk van de Makro in de aanbieding (hebben ze ook Goulash, Ragout en andere producten van). Een blik is 2700 gram en een prima basis stoofvlees en minder zout dan coertjens. Ik betaal dan rond 12-13€ per blik. Beduidend lagere kiloprijs dan rond de 6€ de kilo.
 

Lai

Prepper goeroe
De corned beef van impala gebruikt van de week. Wat een zacht/smeuïg spul :eek: Niet wat ik gewent ben aan corned beef. Was ook zo bedorven met het warme weer. Is dat van dit merk normaal?

Bij de Lidl een blikjes bonen met vlees schotels gehaald (€ 1,99) van Ropa viejo. Hoeveelheid rund vlees viel niet tegen, de hoeveelheid bonen wel! Zelf maar een blikje bonen bij gekiept. Goed te eten, maar ik krijg er jeuk van :( Staat niks op wat ik niet mag hebben.
De kip variant heb ik niet geprobeerd, ik eet alleen kip uit eigen tuin.
 
Bovenaan