• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

CrossbowClan

Diehard Prepper
Hallo allemaal,
Zelf heb ik graag iets op mijn hoofd zodat er niet allerlei "creepy crawlers" op mijn hoofd of in mijn haar vallen terwijl ik door het bos trek :mad:. Ik draag daarom een hoed, de Stetson Diaz. (zie link)
https://www.hoedshop.nl/Diaz-Outdoo...MI6rbRv5Ch3QIVDud3Ch0TIgEpEAQYASABEgIef_D_BwE

Deze beschermt ook prima tegen zon, regen, hagel en sneeuw. Tevens heb ik in de binnenrand 2x 10m. vislijn (2 diktes), 9 haken (3 maten) en de firesteel refill voor de Exotac. Het leren koord heb ik vervangen door paracord.

Zijn er meer mensen die een hoofddeksel dragen in de natuur... en zit daar ook nog iets in verstopt??? :rolleyes:
Ik ben benieuwd naar de reacties :wave:
 

Lai

Prepper goeroe
Heel vaak een baseball cap. Als ik er tenminste geen last van heb. Voelt af en toe beklemmend, ook als die los zit :confused:.
Soms westernhoed. Licht vaak aan het weer.
Ik draag ze niet om de creepy crawlers uit mijn haar te houden, meer om takjes, blaadjes, dennennaalden en conifeer takjes uit mijn haar te houden :fluit: Iets met wildpaden volgen en eigen weg zoeken. Ben tenslotte geboren padvindster :D
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
@Lai, het nadeel van een baseball cap vind ik dat je nek niet beschermd is, of als je hem achterstevoren draagt is je gezicht onbeschermd.
Daarom heb ik liever een hoed. Om mijn nek heb ik nog een bandana en in mijn kit een muskieten-net voor de hoed. Zo kan ik mijn gezicht, hals en nek goed beschermen. :D
 
F

frans81

Gast
Ik draag af en toe een baseball cap .
Ligt aan de lengte van mijn haren. In de winter een Muts .
En dan heb ik nog tig hoofddeksels in dozen .
Vooral winterspul en tevens brandwerende speciale defensie uitvoeringen .
Vele muskieten netten voor om het hoofd.
Tevens nog verschillende speciale Winter Capuchons met Bond . Ook nog speciale helmen ! Oa Riot en Kevlar .
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik heb een mooie volle bos haar dus waarom zou ik een hoofddeksel dragen?

Maar als ik dan toch mocht kiezen dan wordt het de Tilley hat.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Tegen teken bijvoorbeeld.
Fotootje zou leuk zijn :thumbsup:

Tilley hats zijn o.a. bekend van Ray Mears, de ultieme survival goeroe.

Ze zijn er voor zowel mannen als vrouwen met levenslange garantie. Wassen of uitkloppen en hij kan weer op. Met minimale of maximale airflow, katoen en op maat gemaakt. Meet je hoofd op en je hebt een hoed voor het leven.

https://www.tilley.com/uk_en/men/hats.html
 

Jasje

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Leuk topic baseball-cap-smiley.gif.

Regelmatig een vol-leren hoed zoals deze:
hoed.jpg
maar om te voorkomen dat ik misgrijp of moet zoeken zit in iedere uitrusting in het topvak bij mij een veldpet van DD en inderdaad ook een muskietennetje van Aliexpr. zodat ik er zeker van ben dat ik iets bij me heb.
veldpet.jpg
Er is ook altijd een klein lichtgewicht alpinemutsje mee voor als het 's nachts koud is.

...nee, ik verstop er niets in, maar je brengt me wel op ideeen. :cool:
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Meestal een bush hoedje van het merk goedkopie, die ik nu heb gaat inmiddels alweer 5 jaar mee. In de winter draagt deze muts meestal een muts aangepast op het aantal minusgraden. Een van de favoriete is een oude muts van het Noorse leger compleet met mottegaatjes en de andere is een muts welke oma heeft gebreid. :) Voor op de fiets draag ik vaak een merino wollen muts of bivakmuts.
 

Lai

Prepper goeroe
@Lai, het nadeel van een baseball cap vind ik dat je nek niet beschermd is, of als je hem achterstevoren draagt is je gezicht onbeschermd.
Daarom heb ik liever een hoed. Om mijn nek heb ik nog een bandana en in mijn kit een muskieten-net voor de hoed. Zo kan ik mijn gezicht, hals en nek goed beschermen. :D

Baseball cap draag ik nooit andersom, zit niet lekker. Wat in mijn nek valt valt er ook weer af of is makkelijk weg te vegen. Bij koud weer/regen heb ik vaak een trui/jas aan met capuchon en die gaat dan ook op :D In de winter een sjaal om de nek te beschermen.

Ik vergeet helemaal de mutsen in de winter :eek: Maar dat komt denk ik omdat ik dag en nacht met muts loop/slaap. We zijn dan 1.
Aankomende winter de zelf gemaakte schapenvacht muts uitproberen. Gemaakt van moeflon schaap in simpel punt model.

Wat is dat toch met muskieten netjes?? Muggen vinden mij een heerlijke wandelende snackbar, maar heb nog nooit zo'n netje gedragen waar dan ook. Als mijn gezicht/nek bloot is is er met muggen weer veel meer bloot :cool:
 
F

frans81

Gast
Ook deze kwam ik vanmorgen weer tegen .
Dit tijdens het zoeken naar de Realthree Camo Cap .

De Dutch Army Booni hat . Deze had ik speciaal besteld vanwege de nek bescherming en lichte kleur . En in mijn maat !
Het fijne is ook de Memory wire in de rand .
Zo kun je het in alle vormen zetten en het blijft STAAN ! De zijkanten kan men omhoog zetten en met drukkers vast klikken .
Op vele plaatsen waar ze verkocht worden vind ik ze niet goedkoop .
Thans een hagel nieuwe en onbezwete haha
20180905_132603.jpg
20180905_121614.jpg 20180905_121431.jpg 20180905_121458.jpg 20180905_121711.jpg
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Nee geen vakjes ! Maar een vorm van 1 strook Molle . Hier kan je wat aanhangen of insteken .
Vanuit tactisch perspectief een voordeel .

Bekijk bijlage 13051

Dat hoedje van mij is eigenlijk bijna het zelfde als de jouwe alleen heb ik niet zo'n nekflap en zit er geen harde rand in. Dat Molle randje is ideaal bij het vissen en de kinders op het werk stoppen er altijd blomkes tussen :D:hug:
 
Bovenaan