• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Gore Tex ups and Down Weetjes

F

frans81

Gast
Moest effe naar de stad en gezien de weersvoorspelling heb ik dus de North Face Summit Gore Tex jas aangedaan .

Op de terug weg zag ik al een naderende dreiging van veel nattigheid . En het zij zo , stortbui die geen grenzen leek te hebben .
Langzaam aan begon het vocht mijn shirt te doordringen en het Mooie Gore Tex deed dus niets .

Wat nu ? Tape op naden zit ook plaatselijk los zag ik door de netting voering .
Dat is te fiksen . Maar is die Gore tex nog te herstellen ??

20180912_121750.jpg
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Je zou er een lap of tshirt in de jas kunnen leggen en dan met een gieter geleidelijk water over de jas gieten en steeds eveneven kijken waar deze lekt. Als het alleen via de naden is zou je kunnen proberen dit te fixen met tape of met vloeibaar dichtingsmiddel. Maar ik denk dat je meer kwijt bent aan tape dan wat deze jas heeft gekost...
 
F

frans81

Gast
Je zou er een lap of tshirt in de jas kunnen leggen en dan met een gieter geleidelijk water over de jas gieten en steeds eveneven kijken waar deze lekt. Als het alleen via de naden is zou je kunnen proberen dit te fixen met tape of met vloeibaar dichtingsmiddel. Maar ik denk dat je meer kwijt bent aan tape dan wat deze jas heeft gekost...

Jas lekt over de hele stof.
Naden zijn dus het grootste probleem niet .
 

Jade

Senior Prepper
Heb het ook al eens gehad bij een tweedehands jas met goretex, was een dure jas geweest.
Dan ziet het er van buiten als nieuw uit, maar deze laag heeft niet het eeuwige leven, ik koop ze nu alleen nog nieuw.
 
F

frans81

Gast
Hij droogt razendsnel !
Nu al droog ! En was echt zeiknat . Hing in de schuur uit de wind te drogen .
Ik was hem en doe hem in de droger . En strijk het dan op 1 puntje.

Het is ook een Rip Stop uitvoering !
We zullen zien .
 
F

frans81

Gast
Wassen en in de droger mag je gore tex ook niet doen ....

O jawel !! Droger bevorderd zelfs se structuur . Ook bij Defensie gaan ze op laatste stand de droger in .
Zie Gore Tex site en labels in vele artikelen .

Bij Defensie krijg je de instructies zelfs nog bij de Bivakzakken.

Kun je gewoon wassen en drogen op 1 puntje .

Heb ik ook bij bivakzakken al vaak gedaan en die zijn nog steeds waterafstotend en ademend .

Wasverzachter is de boosdoener !!
En dat zit vaak al toegevoegd bij vele types wasmiddel en Was capsules .
 
F

frans81

Gast
Gore Tex site met instructies .
Zie tevens deel van onderhoud instructies die ik even gekopieerd heb uit de Link

Wassen en drogen van het kledingstuk helpt om de duurzame waterafstotende coating (DWR) te herstellen die een essentieel kenmerk is van een GORE-TEX kledingstuk.

Als het kledingstuk droog is, hoeft u het nog slechts 20 minuten in de droogtrommel te drogen om de waterafstotende DWR-coating van het GORE-TEX kledingstuk te herstellen.

https://www.gore-tex.nl/ondersteuning/vragen
 
F

frans81

Gast
Een ding wil ik wel nog vermelden .
Jas rook van begin af aan behoorlijk naar wasmiddel , ?? Misschien zelfs wasverzachter . Zelfs nu nog net zo fris .
Ik ben dus bang dat ze het daar uitwassen en verzachter gebruiken ?!.
 

Floesh

Diehard Prepper
Moet er specifiek voor een tweedehands jas die niet meer functioneert een topic geopend worden?
Dit lijkt meer op stoom afblazen om eerlijk te zijn :lips:
Je kan ook een algemener topic starten zoals Ervaringen met Gore Tex (vragen, tips & tricks) zodat we er wat langer aan hebben.
En sluit aan bij het idee van Rataplan om het forum wat op te ruimen en te ordenen.
 
F

frans81

Gast
Moet er specifiek voor een tweedehands jas die niet meer functioneert een topic geopend worden?
Dit lijkt meer op stoom afblazen om eerlijk te zijn :lips:
Je kan ook een algemener topic starten zoals Ervaringen met Gore Tex (vragen, tips & tricks) zodat we er wat langer aan hebben.
En sluit aan bij het idee van Rataplan om het forum wat op te ruimen en te ordenen.

Gelijk heb je !
Ik zat eerst ook onder stoomafblazen !
Maar om een of andere niet te verklaren redenen heb ik het onder deze rubriek geplaatst .

Zodoende lijkt het mij ook beter dat het door de Mod's even verplaatst word .

Bedankt @Floesh

Opgeruimd staat netjes en is duidelijker .
 
F

frans81

Gast
@frans81
Ik mijn vorige bericht had ik al een suggestie gegeven Ervaringen met Gore Tex maar jij bent de TS en hebt de macht :)

Ik zit op dit moment zeer slecht in mijn Vel helaas .
Heb ik gelezen maar was het ook meteen weer kwijt als zijnde een Hint .

Ook al ben ik TS , toch pas ik graag iets aan wanneer een ander een duidelijkere suggestie heeft .

Mij maakt het niet zoveel uit om een Titel te gebruiken uit een ander zijn/ Haar Hoofd !

Twee weten meer dan 1 ;)
 
Bovenaan