• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Rataplan

Mankinds only hope
@Rataplan
Ik weet dat dit een oud draadje is, maar ik heb een vraag die gerelateerd is aan deze post.

Omdat ik van experimenteren hou heb ik in het voorjaar 3 soorten wiet (Amenzia Haze, AkGun CBD en K2) gezaaid/geplant in de grond.
Nu had ik een zaadje of 9 waarvan er 6 uitgekomen zijn en had niet echt verwacht dat die planten 3 meter hoog zouden worden.

In ieder geval heb ik nu dus meer wiet dan ik ooit kan gaan drogen op mijn zolder (en we hebben best wel een grote zolder).
De vragen waar ik tegenaan loop zijn:

- Kan ik verse toppen in bijvoorbeeld een speciekuip verwerken tot hash of is het echt de voorkeur om ze eerst te drogen?
- Is het verstandiger om per soort te werken of kan je net zo goed de soorten door elkaar mixen?
- Zijn er nog ander methodes om de THC/CBD te conserveren want ik ben al 2 dagen bezig geweest om 2 planten te toppen en ik heb geen ruimte/tijd meer om te drogen (en ik moet op korte termijn gaan oogsten want die toppen zijn voor 50% bruin)
- Hoe lang kan je hash/hasj bewaren ?
- Hoe lang kan je gedroogde toppen bewaren in een afgesloten glazen pot (droog/donker)


sorrie heb beetje weinig tijd nu om hier diep op in te gaan.

toppen invriezen en dan het proces volgen wat ik o.a. beschreven heb, dan komt dat knippen ook niet zo nauw.
youtube/internet staat vol info hierover.

ik zou per soort werken.

olie van maken, met bijv alcohol methode ( beetje kostbaar omdat je deel alcohol verliest in het proces)

75 % mag bruin zijn alvoor te oogsten, maar haal ze beter naar binnen, top rot ligt op de loer. volgend jaar beter autoflowers nemen, bloeien snel af in beter weer, niet afhankelijk van lichtvermindering etc om tot bloei over te gaan.

hasj bewaren, lang hoe lang geen idee, mits goed gemaakt. niet zoals die van mij dus vanwege te veel bladgroen.

toppen beter goedgedroogd vacuüm verpakken, donker inderdaad. kleine porties zou ik doen 50 gr/100 gr. kwaliteitsverlies zal er heus zijn maar jaar goed houden is geen probleem, langer geen ervaring mee.

beste tip; kom hier volgende keer 2 mnd eerder mee:fluit::lol:

indien nodig kan ik waarschijnlijk wel een handmatig knipapparaat regelen voor je, wel minder nauwkeurig maar veel sneller.
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Omdat dit onderwerp mogelijk randje toegestaan is ivm dat hier geen illegale zaken besproken mogen worden en ik geen zin heb in een ban.
Volgens mij worden hier helemaal geen illegale zaken besproken ;) en zo ja dan zul je daar zeker niet strafrechtelijk voor vervolgd worden :). Zoals al gezegd staat het www hier vol mee en die mensen worden echt niet aangeklaagd... vrijheid van meningsuiting :D. Het is slechts het delen van informatie.
En ik denk niet dat je hier zomaar een ban krijgt zonder waarschuwing vooraf... ik heb al een paar waarschuwingen gehad, berichten verwijderd (terecht :p) maar ben er nog steeds :fluit:.
 

sterredag

Prepper goeroe
Volgens mij worden hier helemaal geen illegale zaken besproken ;) en zo ja dan zul je daar zeker niet strafrechtelijk voor vervolgd worden :). Zoals al gezegd staat het www hier vol mee en die mensen worden echt niet aangeklaagd... vrijheid van meningsuiting :D. Het is slechts het delen van informatie.
En ik denk niet dat je hier zomaar een ban krijgt zonder waarschuwing vooraf... ik heb al een paar waarschuwingen gehad, berichten verwijderd (terecht :p) maar ben er nog steeds :fluit:.

Ben niet bang voor enige gevolgen buiten dit forum om hoor. En verder kan ik er niks over kwijt (want dat is ook tegen de regels) Je vroegt je af waarom via PB dat is mijn antwoord. Zullen we het hier verder bij laten?
 

Ray

SHTF Expert
Wat een luxe probleem @martin
Gedroogd in kant en klare vorm is het zo'n beetje oneindig houdbaar in de diepvries. Volgende de wietbijbel wordt het dan zelfs na een jaartje of twee nog potenter. Nadeel is dat mooie toppen razendsnel verkruimelen na het uitvriezen. Vind ik wel handig, maar ziet er natuurlijk minder mooi uit.

@sterredag. Landelijk geldt een gedoogbeleid voor vijf plantjes of minder, dus dat doen we hier ook maar.
 

martin

Mankinds only hope
Bedankt allemaal voor de reacties via PM en dit draadje.

Omdat ik iets van 2 badkuipen vol heb met toppen en de complete bovenverdieping al vol hangt met visdraadjes is het erg lastig om te drogen
Ik denk dat ik een mix zal maken tussen invriezen en vers verwerken tot hasj. Ik zal proberen er een post van te maken.
Ik ga maar alvast wat blokken ijs maken in de vriezer.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Bedankt allemaal voor de reacties via PM en dit draadje.

Omdat ik iets van 2 badkuipen vol heb met toppen en de complete bovenverdieping al vol hangt met visdraadjes is het erg lastig om te drogen
Ik denk dat ik een mix zal maken tussen invriezen en vers verwerken tot hasj. Ik zal proberen er een post van te maken.
Ik ga maar alvast wat blokken ijs maken in de vriezer.

Je kan ook zakken ijsschaafsel kopen, geen idee wat het kost. Hoe kouder het water en hoe scherper de randjes van de ijs deeltjes des te beter het werkt. Vers ook eerst een nachtje in de vriezer voordat je het gaat verwerken. Ook van gedroogde toppen maken ze hasj ofwel skuff.
Heb in het verleden eens een plastic prullenbakje voorzien van 3 grote gaten in de zijkant en deze vast gemaakt op de draaischijf van een platenspeler. De speler op zijn kant tegen de muur gezet, zodat het deksel als opvangbak kon dienen. Kleine toppen en knipafval gingen in het prullenbakje met een dubbele panty er rond. Vervolgens muziek opzetten, drankje pakken en jezelf nestelen op de bank en laat maar lekker draaien. Werkte verassend goed.

Ben benieuwd naar je resultaten:)
 

Erny

Last (wo)man standing
Slacentrifuge wordt ook wel gebruikt. Maar zo te horen heb je dan een nieuwe hobby gezien je grote hoeveelheden. ;)
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Bedankt allemaal voor de reacties via PM en dit draadje.

Omdat ik iets van 2 badkuipen vol heb met toppen en de complete bovenverdieping al vol hangt met visdraadjes is het erg lastig om te drogen
Ik denk dat ik een mix zal maken tussen invriezen en vers verwerken tot hasj. Ik zal proberen er een post van te maken.
Ik ga maar alvast wat blokken ijs maken in de vriezer.

Koop een bubbleator. Waarschuwing. Een vriend heeft er één maar vergis je niet in de sterkte van de hash. Dat schijnt erg sterk te zijn en hij was blij dat hij ervan af was toen het op was.
 
Bovenaan