• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De teller staat op vijf....

Larik

Diehard Prepper
Er komt van de zomer een nieuw deel, geïnspireerd enzo door Australië.

Ik heb deel 2, de winter en een kleine versie van deel 1.
Inderdaad heerlijke recepten en daarbij gewoon mooie boeken.
Ik had al een braai boek vandaar de winter editie gekocht en staan weer leuke dingen in. Komt ook goed uit, in de winter kom ik zelf niet verder dan een ham, hele kip en zalm. Hoewel voor kerst de iberico presa gemaakt voor 7 en die was natuurlijk heerlijk :)
Maar met mijn prachtige BBQ moet ik gewoon door gaan met grillen en roken het hele jaar door.

In de winter zit trouwens een veggie afdeling.
 
F

frans81

Gast
Ik ben geen Barbequer , maar mij loopt geregeld het water uit de mond bij het aanschouwen en ruiken van die gerechten .

Een Vegetariër maakt rare bewegingen bij dat water uit de mond gebeuren .

Men noemt dat ?? YEP , KoKhalzen:lol:

Ik sla een lekker stuk sappig vlees/ Vis of ?? van de Barbecue niet af .

Helaas heb ik ook voor deze hobby totaal geen geduld :(

Het duurt zo ontzettend lang voordat het op dat bordje ligt :p
 

Roel

Mankinds only hope
Laatst bewerkt door een moderator:
Kleinere stukkies nemen @frans81 en niet meteen een half rund erop....:fluit:

Ach, het tegenovergestelde heb ik met gourmetten. Ik heb het één keer in mijn leven gedaan en echt, nooit weer.
We zaten gezellig rond de tafel, mijn vrouw, de beide jongens en ik.
Met allerlei brandertjes waar pannetjes op stonden met stukjes groenten en vlees.
De doorsnede van de pannetjes is iets van een paar centimeter geloof ik en ik zat met enige spijt naar de grote braadpannen boven het fornuis te koekeloeren.
Terwijl ik dus aan het verhongeren was trokken voor mijn geestesoog reusachtige karbonades voorbij.
T-bone steaks van driekwart pond en uit de oven hoorde mijn geestesoor het zachte knisperen van garende spareribbels...
Op de tafel was geen andere groente te vinden dan de grote slabladeren waar de mooie stukken vlees op zouden komen te liggen....
Ik werd afgeleid door mijn vrouw die me kwam zeggen dat mijn "stuk" vlees aardig op weg was te verbranden... oeps...
Wreed uit mijn mijmeringen getrokken kwam ik terug in de werkelijke wereld.
Mijn beide zoons aten lekker van hun stukjes vlees, maar het deed mijn ouwe vaderhart goed om te zien dat ook zij af en toe een steelse blik op de grote gietijzeren wierpen...
Inmiddels zijn ze allang volwassen kerels en echte carnivoren.
Een gourmetstel heb ik tot op heden niet bij hen kunnen signaleren..:)

[In de winter zit trouwens een veggie afdeling.[/QUOTE]
Dat is waar @Larik, maar die scheuren we er wel uit...;)
 
F

frans81

Gast
Ach, het tegenovergestelde heb ik met gourmetten. Ik heb het één keer in mijn leven gedaan en echt, nooit weer.
We zaten gezellig rond de tafel, mijn vrouw, de beide jongens en ik.
Met allerlei brandertjes waar pannetjes op stonden met stukjes groenten en vlees.
De doorsnede van de pannetjes is iets van een paar centimeter geloof ik en ik zat met enige spijt naar de grote braadpannen boven het fornuis te koekeloeren.
Terwijl ik dus aan het verhongeren was trokken voor mijn geestesoog reusachtige karbonades voorbij.
T-bone steaks van driekwart pond en uit de oven hoorde mijn geestesoor het zachte knisperen van garende spareribbels...
Op de tafel was geen andere groente te vinden dan de grote slabladeren waar de mooie stukken vlees op zouden komen te liggen....
Ik werd afgeleid door mijn vrouw die me kwam zeggen dat mijn "stuk" vlees aardig op weg was te verbranden... oeps...
Wreed uit mijn mijmeringen getrokken kwam ik terug in de werkelijke wereld.
Mijn beide zoons aten lekker van hun stukjes vlees, maar het deed mijn ouwe vaderhart goed om te zien dat ook zij af en toe een steelse blik op de grote gietijzeren wierpen...
Inmiddels zijn ze allang volwassen kerels en echte carnivoren.
Een gourmetstel heb ik tot op heden niet bij hen kunnen signaleren..:)

Gourmetten is een Verschrikkelijke Rage en gebracht door de verkeerde Sinterklaas .

Niet mijn ding haha . De kringlopen liggen er hier ook vol mee .
Vooral de oudijzerbakken bij hun ;)

Ja ook in die afdeling snuffel ik geregeld , De Oud ijzer Afdeling , gratis en soms verassend in zijn aard .
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Vind gourmetten eigenlijk wel gezellig stiekem. Bij ons thuis deden we het vaak, lekker beppen en slap ouwehoeren. Tiidens het bbqen is dat net zo, hier in het Hoge Noorden snappen ze het Bourgondisch tafelen niet zo. Hier is het vreten in je mik en weer weg wezen...

Kan niet wachten om de smoker weer voor de dag te halen en er een mooi stuk varkensnek langzaam te laten garen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel

Flos

SHTF Expert
@Jannes Is het een metalen plaat? Dan noemt het een tippanjaci ( vermoedelijk fout geschreven )
Is het een stenen plaat noemt het een steengril.
 

Flos

SHTF Expert
Dat ziet er mij een teppanjaky uit . Een beetje een Japans woord vaar een bakplaat. Maar wees gerust van mij mag je het bakplaat noemen.
 

Dreutel

Prepper goeroe
Ik heb hele slechte ervaringen met bbq, eigenlijk eet ik het alleen als ik zelf sta te bakken, maar anders is het vlees gecremeerd en dat is eeuwig zonde! Hoe vaak ik geen kippenpoot gekregen heb die van buiten zwart en van binnen rood was! Nee dank je wel! Echt zonde van dat mooie vlees. Tegenwoordig ben ik gewoon zo brutaal om wat vlees te pakken en dat zelf in de keuken in een pan te bakken. Heerlijk!
 

FcTollius

Prepper
BBQ heerlijk echt een hobby van me. Moet wel zeggen dat ik groente van de BBQ langzaam ontdek. Laatst had ik iemand die vegetarisch was en ik wilde BBQ aan. Heel simpel bijvoorbeeld maar lekker... Mais in de kolf. Mais openmaken en schoonmaken (draadjes verwijderen) kolf weer over de mais trekken. 30 min onderdompelen in een emmer water, dan 20-30 min op de BBQ. Kolf verwijderen, insmeren met roomboter en nog 10 min langzaam roosteren. Dan een mooie kruidenmix erover met wat zeezoutvlokken, chiliper, paprikapoeder en een paar vlokken parmezaanse kaas. Vegetarisch maar echt smullen!
 

Roel

Mankinds only hope
Ze bevatten i.d.d. geen vlees, maar, @miss-elliot, papier bestaat uit cellulose en mensen verteren dat maar slecht.
Verder zal de drukinkt ook weinig smaakverbeterend werken...:)
 
Bovenaan