• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Moestuin bakken deel 2

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Omdat mijn tekst niet meer bij @Rataplan zijn topic kan wegen te oud start ik maar een nieuwe.
Wat het materiaal betreft voor moestuin bakken betreft gooi ik het over een ander boeg.
Mijn oude bakken de een al wat ouder dan de andere beginnen sterk tekens te geven van ontbinding.
Ze waren gemaakt uit een soort stijger planken maar ook die rotten.
Ik heb mij vandaag 42 holle betonblokken gekocht. Van 39x19x14 . Daar mee ga ik mij een bak stapelen. Ik ben niet van plan om ze te metselen eerder te lijmen.
Mijn bak wordt ongeveer 6mx1m en 38cm diep.
Er zal een pak aarde in gaan die haal ik uit mijn oude bakken. Die daarna gesloopt worden.
20190221_162232.jpg
 

martin

Mankinds only hope
De schutting lijkt van hout. Ben je niet bang dat de schutting snel weg rot als er zand tegen aan ligt?

Ik dacht precies hetzelfde maar vermoedelijk is het geen hout.
Ik denk dat het beton is met een "houtlook"
Indien het wel hout is dan is het uiteraard heel verstandig om een dik kunststof folie aan te brengen.
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb een reputatie alles in beton te maken. Dus ook mijn schutting is van beton. Nou ja aan deze zijde dan.
Ze was oorspronkelijk mooi gelijkmatig van kleur. Nu slaat ze zwart en ook donker groen uit. Omdat mvr. Flos het vertikt ze eens af te schrobben en omdat ik het wel mooi vind zo.:fluit:
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik heb een reputatie alles in beton te maken. Dus ook mijn schutting is van beton. Nou ja aan deze zijde dan.
Ze was oorspronkelijk mooi gelijkmatig van kleur. Nu slaat ze zwart en ook donker groen uit. Omdat mvr. Flos het vertikt ze eens af te schrobben en omdat ik het wel mooi vind zo.:fluit:

Mevrouw flos een hoge druk reiniger geven
 
  • Leuk
Waarderingen: Sieb

Flos

SHTF Expert
Ondertussen wat verder gewerkt aan de moestuin bak.
Ik heb de onderste rij stenen verankerd zodat ze niet kunnen schuiven door de druk van de aarde.
De tweede laag stenen heb ik aan de onderste gelijmd.
Ik heb ook al een eerste laag aarde in de bak gedaan .
Nu komt een laag stalmest. In mijn geval is dat mest uit mijn konijnen hokken. Maar ook een deel uit het kippe hok en de duiventil.
20190226_150842.jpg
 

Flos

SHTF Expert
Deze morgen het smaller gedeelte ook voor een deel gespit en stal mest toegevoegd.
In het resterende gedeelte staan nog groenten. En ligt ook nog eens 10 a 15 cm te laag.
Dus ik moet nog zo een 250l mooie zwarte aarde op de kop te weten tikken.
Ook was mijn plan dit jaar 6m moestuin bak bij te maken.
Maar ik heb daar nu geen materiaal voor.
Ik heb of had ook nog een andere moestuin. Maar weet nog niet of ik die verder kan gebruiken dit jaar.
Dat is nu reeds het derde jaar op rij dat ik daar heel laat kan starten. Of misschien niet dit jaar.
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb ondertussen niet stil gezeten. Ik heb mijn moestuinbakken uitgebreid.
Op dit moment heb ik 14 lm bak van 0.5m breed dus 7m2.
Ook nog 6 lm van van 1m breed. Het laatste gebouwde stuk moestuinbak moet nog opgevuld worden met aarde.
 

Flos

SHTF Expert
Al sneeuwde het hier vanmorgen nog. Toch ben ik begonnen met het omspitten van mijn moestuin bakken en het in drijven van stal mest. ( in mijn geval is dat konijnen mest )
 

Flos

SHTF Expert
De moestuin bakken zijn om gespit.
Er is nog een bedje krulpetercelie blijven staan zolang het niet doorschiet kan ik er van gebruiken.
Ook de laatste prei is geoogst. Daar maak ik morgen soep van.
 
Bovenaan