• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Niels

Mankinds only hope
Even een korte review over de "Kookset voor hikers MH100 rvs" van Decathlon.
Kookset+voor+hikers+MH100+rvs+1+persoon+1+1+l.jpg

(Bron afbeelding: Decathlon website).

Leuk setje zul je denken, en klopt, op het oog is het een leuke set.
Het dekseltje klem je met de handvatten, het bakje en het bestek past er in.
Leuk bedacht allemaal dacht ik, en kocht voor net onder de 10 euro de set.
Het oppervlak van de pan is wat groter dan de pannetjes die ik meestal gebruik, dit is i.c.m. veel branders wat efficienter.

Aangezien ik nu steeds loopt te spelen met mijn Coleman 550b die ik van Jasje kreeg gebruik ik dit pannetje.

Nu komt het:
De deksel smelt vast aan de RVS rand van de pan!
Ik moet steeds een mes er tussen zetten of iets, en net bij de laatste poging was het plastic zo buigzaam dat er een stuk nu verbogen is van de deksel door de warmte.

Conclusie:
De set is de 10 euro niet waard, als je met je brander in het bos zit wil je hier niet mee liggen vogelen.
Kan je beter door sparen en wat fatsoenlijks halen, en dat kost niet eens heel veel meer.

Met vriendelijke groet, uw behoeder :D.
 

Flos

SHTF Expert
Ik wou zonder verder te lezen eerst neerpennen dat ga ik ook halen want wij hebben hier een decathlon in het nest waar ik woon.
Gelukkig heb ik eerst jou review gelezen en doe het nu lekker niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Carismo

Prepper goeroe
Kunststof deksels op metaal is nooit een goed idee. Dat is destijds met de BCB sets al bewezen.

misschien dat het meer dient als een vergiet om kookwater van rijst ofzo af te voeren. of om te wellen van pasta's ed als je deze van het vuur haalt.

10 euro voor een deftig pannetje al dan niet met een ruk deksel... er zijn opties genoeg om een deksel te improviseren. (koekentrommel deksels bv)
 

Niels

Mankinds only hope
misschien dat het meer dient als een vergiet om kookwater van rijst ofzo af te voeren. of om te wellen van pasta's ed als je deze van het vuur haalt.
Nee, dat had ik dus ook gedacht dat ik het misschien misbruikte, maar ze geven aan dat het ook een deksel is.
pannetje.png
(Bron afbeelding: Print-screen van Decathlon website).
 

Niels

Mankinds only hope
@petroman ,Heb een review geschreven die blijkbaar niet geplaatst word. (Faal voor Decatlon, negatieve reviews niet welkom).
@Carismo ,Was gevuld met vloeistof (water) onder omgevingsdruk.
 
Bovenaan