• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De MRE Rantsoen

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij even een Link met boordevol info over de toch wel bekende MRE rantsoenen ( Meal ready to eat ) .
Vooral ook een Code Coverter die jou precies uitrekend wanneer deze gemaakt zijn ( zie link 2 ) .

Link 1 is een verwijzing naar de Site die bomvol info staat .

Je hebt als militar 3 van die menu's per dag nodig . Via Www is exacte info op te vragen .

Vegetarische menu's zijn moeilijker te verkrijgen dan andere .


https://www.mreinfo.com

https://www.mreinfo.com/mres/mre-date-converter/

Filmpje 1 en 2 laat menu inhoud zien dat ik inmiddels in huis heb .







Filmpje 4 laat zien waaraan je kunt zien hoe jou MRE'S zijn opgeslagen . Zie indicator op doos wanneer je een hele doos koopt . 100 % Garantie is er niet , en derhalve zullen jou zintuigen de eindbeoordeling doen .
Er zijn al MRE'S verorberd van meer dan 15 jaar oud .




Zie foto 3 en 4 met code test van MRE'S die ik heb

20190403_185219.jpg 20190403_185236.jpg20190331_134757.jpg20190403_190222.jpg
 

Nomad

Diehard Prepper
Dat is nuttige informatie.
Mijn voorraad MRE's is langzaam aan het slinken, ze zijn super handig.
Eind 2014 heb ik een A en B doos gekocht (2014 stock) waarvan één nu bijna leeg is.
Zo nu en dan is het handig om er één of twee mee te nemen. Bijvoorbeeld als ik ver weg naar een congres ga en laat terug moet, dan is er niet altijd tijd om uitgebreid te gaan eten.

De reacties op de pakketten is wisselend. De meesten vinden het overdreven of een noviteit. De gedachte dat het on-eetbare smurrie is is ook in het geheel niet waar.

Tot nu toe zijn alle MREs die ik gehad heb goed te eten. Toegegeven, ik zou er geen week op willen leven. Maar het kan. De hoofdmaaltijden zijn smakelijk genoeg en de extra's geven voldoende variatie om het interessant te houden.
De accessoire pakketjes zijn eveneens hulpzaam, hierin zit oa toiletpapier.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is nuttige informatie.
Mijn voorraad MRE's is langzaam aan het slinken, ze zijn super handig.
Eind 2014 heb ik een A en B doos gekocht (2014 stock) waarvan één nu bijna leeg is.
Zo nu en dan is het handig om er één of twee mee te nemen. Bijvoorbeeld als ik ver weg naar een congres ga en laat terug moet, dan is er niet altijd tijd om uitgebreid te gaan eten.

De reacties op de pakketten is wisselend. De meesten vinden het overdreven of een noviteit. De gedachte dat het on-eetbare smurrie is is ook in het geheel niet waar.

Tot nu toe zijn alle MREs die ik gehad heb goed te eten. Toegegeven, ik zou er geen week op willen leven. Maar het kan. De hoofdmaaltijden zijn smakelijk genoeg en de extra's geven voldoende variatie om het interessant te houden.
De accessoire pakketjes zijn eveneens hulpzaam, hierin zit oa toiletpapier.


Voor Nood ga je idd niet kieskeurig zijn en kun je er veel langer op leven dan jou smaakpapillen dat misschien willen :D

Ik pak wat ik krijgen kan en verkoop het ook niet meer . Water en Eten zijn noodzakelijk .
Natuurlijk nog veel meer , maar we hebben het nu over MRE en eigenlijk ook Rantsoenen .

Ik ga niet meedoen aan die extreme prijzen die men vraagt voor zeer lang houdbaar noodvoedsel in allerlei vormen .
Heb ik ook het budget niet voor ;)
Voedsel is Voedsel .
Prijs oké, neem ik het mee . Te duur dan zetten ze het maar weer achter de muur :lol:

Ik heb inmiddels ook weer 2 dozen a 8 stuks Basismodule met maaltijd module 15 Kg energie/ voedsel per doos . Foto 3 is uit eerdere post .

Zie foto 4 met opslag info en let goed op wat er tegenwoordig vermeld word ! Namelijk " Best Before " , geen directe Tht datum meer .


15549907502161103171745874548994.jpg 15549907644204139295516863442019.jpg 20190331_133834.jpg15549909328382207408279334135987.jpg
 

petroman

SHTF Expert
Maar is er ook iets bekend hoe de einddatum verschuift als de dozen niet zijn opgeslagen in een diepvries ?
Wat je kan kopen is al ontdooid. de THT datum is daardoor niet meer geldig.
 
F

frans81

Gast
Maar is er ook iets bekend hoe de einddatum verschuift als de dozen niet zijn opgeslagen in een diepvries ?
Wat je kan kopen is al ontdooid. de THT datum is daardoor niet meer geldig.

Die staan nooit in diepvries . Altijd gereguleerde koeling 15 tot 18° C en derhalve binnen de min/ Max .
Daar komen deze ook uit .
 

petroman

SHTF Expert
Volgens mij worden ze diepgevoren bewaard. Er zit toch ook een temperatuur sticker op ?
of is dat land gebonden ?
Neemt niet weg dat ik wel een doss vegi zijn willen hebben. Maar idnerdaad tegen een normale prijs en geen woekerprijs.

Overigens: staat er niet op de leger MRE dat elke handel er in verboden is ?
 
F

frans81

Gast
Volgens mij worden ze diepgevoren bewaard. Er zit toch ook een temperatuur sticker op ?
of is dat land gebonden ?
Neemt niet weg dat ik wel een doss vegi zijn willen hebben. Maar idnerdaad tegen een normale prijs en geen woekerprijs.

Overigens: staat er niet op de leger MRE dat elke handel er in verboden is ?

Worden nooit Diepgevroren bewaard , mag niet eens !

Die Temp stickers zijn een leiddraad maar niet 100% betrouwbaar . De MRE dozen bezitten zulke stickers .

Verplicht boven de 0 ° C .
Na ontdooien zou je anders ook meteen condens krijgen in de zakken .

Handel is idd niet verboden , maar dat heeft toch wel een Grens denk ik . Vers van de pers is toch wel ?? Dubieus.
Defensie krijgt ze binnen en jij ook haha .
Nee daar zou zelfs ik niet in meegaan .
Netjes alles binnen de regels voor zover ik het natuurlijk zelf kan overzien .

Eerlijkheid duurt het langst ;)
 

Carismo

Prepper goeroe
Die veggie en zelfs vegan mre's zijn best te smaken.

Zo heb ik me laten wijsmaken dat er 2 per doos van 12 erin worden verwerkt om verschillende redenen.

meer militairen vooral met missies/oefeningen op uithouding zouden opteren voor deze keuze.
ook zouden ze beduidend goedkoper zijn en maakt dat de bulkdozen van 12 goedkoper worden.
Echter dozen van 12 stuks met enkel veggie zou dan weer zorgen dat men met de niet veggie zou blijven zitten...
 

Nomad

Diehard Prepper
Zo heb ik me laten wijsmaken dat er 2 per doos van 12 erin worden verwerkt om verschillende redenen.

Dat kan wel kloppen inderdaad. Mijn dozen staan niet bij mij thuis, dus ik kan het niet direct nakijken.

Ik pak altijd willekeurig een zak als ik er één nodig heb. Toen ik na een lange congresdag met lezingen etc. 's avonds de zak uit mijn tas trok was het tot mijn teleurstelling een vegetarische maaltijd.
Teleurgesteld maar hongerig heb ik het toch warm gemaakt en tot mijn verbazing was het heel goed te eten.
Overigens heb ik tot nu toe nog geen vieze MRE's gehad.
 

petroman

SHTF Expert
Als fabrikant je eigen stock opeten... goed plan.
De fabrikant verkoopt gewoon de voorraad. Ik zie daar geen probleem hoor.
Als er meer vraag is naar product B dan ga je daar meer van maken en verkopen. Ondertussen verkoop je product A totdat voorrraad op is. En als er nog vraag is kan je een beperkte versie aanmaken.
 

Carismo

Prepper goeroe
De fabrikant verkoopt gewoon de voorraad. Ik zie daar geen probleem hoor.
Als er meer vraag is naar product B dan ga je daar meer van maken en verkopen. Ondertussen verkoop je product A totdat voorrraad op is. En als er nog vraag is kan je een beperkte versie aanmaken.



Je vergeet dat het hier vaak om een randproduct gaat (van overschotten).

als men pakketten gaat sorteren op de huidige productie dan worden de niet veggie ook duurder. en dan krijgt men die overschot

Als men V werkelijk op dezelfde schaal moet gaan produceren als non v wordt alles flink duurder (vanwege extra investeringen).
Beperkte runs (ihg van non veggie) worden nog duurder...
Als men dan qua budget moet kiezen tussen V on non V voor de zelfde prijs en slechts 15% (volgend de verhoudingen nu) gaat de keuze van de meerderheid alsnog naar non v

Er is momenteel geen overaanbod. integendeel is er vraag naar beide.



Maar wat over je punt dat de fabrikant het zelf moet opeten?
 

petroman

SHTF Expert
Maar wat over je punt dat de fabrikant het zelf moet opeten?

Geen idee waarom zou de fabrikant het moeten opeten ?
Die maakt en verkoopt toch alleen.

Maar even zijdeling: bestaat struik nog en kun je daar mre's kopen ?
Struik conserven makte vroeger die platte goudkleurige blikken. Die waren zeker niet slecht.
 
F

frans81

Gast
Geen idee waarom zou de fabrikant het moeten opeten ?
Die maakt en verkoopt toch alleen.

Maar even zijdeling: bestaat struik nog en kun je daar mre's kopen ?
Struik conserven makte vroeger die platte goudkleurige blikken. Die waren zeker niet slecht.


MRE is US army gerelateerd. Heeft niets met de oa Europese rantsoenen van doen .

Zie mijn link in begin en deze .

Ook zijn er nog Civilian MRE .
Www.reininfo.com link bevat alle info omtrent het MRE gebeuren .

Ze zijn niet te vergelijken met ons spul .

Bij Struik dus niet te koop .Wel ander spul in zak ! en Blik ?

https://www.mreinfo.com/mres/mre-history/

20190412_180636.jpg
 
F

frans81

Gast
Hele doos MRE Menu A gekocht . Het zit degelijk verpakt en is bijna een doos in een doos .


Volgens het TTI zegel zou dit product niet meer goed zijn of op z'n minst herkeurd moeten worden .

Zie link met uitleg.

Dit Speciale en zeer dunne stickertje zit gewoon op de buitenzijde en is ruim 4mm verwijderd van een product .
Ook zie ik deze stickertjes op de buitenzijde zitten van oa een schaaltje met kip of ander vlees uit de koeling . Direct op het flinterdunne folie en een haar verwijderd van het vlees .
Ik verwacht dat de stickertjes op een grote doos en op dik karton anders werken .
Máár betrouwbaar vind ik het niet .
Een kennis van mij had ook zo'n doos met nog mooi stickertje en lichtere kleur binnencirkel .
Doos stond nog geen 15 min in niet al te heet Zon en het ding werd al donker .

Naar aanleiding van dat heb ik deze doos gekocht en de inhoud bekeken .
Alle 12 menu's zijn strak geseald en voelen niet anders dan die ik al heb en die uit een goede doos komen .

Hoe dan ook is het dus je neus en ogen en smaak die het bepalen .

Ik heb deze doos redelijk goedkoop . Datum van inspectie zou 2-20 zijn . We zitten drie maanden verder .
Ik ga geen menu's openmaken voor nog wat meer bevestiging omtrent ik al vermoed . Ze zijn gewoon oké.

Zie vele foto's

http://fresh-check.com/

20200502_203903.jpg 20200430_092048.jpg 20200430_103349.jpg 20200430_092209.jpg 20200430_092219.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Zijn die stickertjes niet alleen om aan te geven dat een product bij een niet te hoge temperatuur bewaard is?
Ik ken ze alleen van medicijnen, indicatoren die verkleuren boven een bepaalde temperatuur.
 
Bovenaan