• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

wat is kl kleding verkrijgbaar?

miss-elliot

Survivor
Ik ben op zoek naar wat hufterproof broeken en dan lijkt mij van het met KL wel het beste.
Maar na wat vele zoekpogingen in vele online dumpstore webshops kan ik ze niet vinden.

Iemand idee waar kl merken verkrijgbaar zijn?
(ik zie overigens veel kleding voorbij komen in outdoor webshops van het merk Vintage industries, is dat wat?)
 

petroman

SHTF Expert
Ik zou eens bij cranenbroek langs gaan. Die hebben werkbroeken van het eigen merk cratex, die niet alleen goedkoop zijn maar ook nog eens lang meegaan.

Ik snap niet waarom mensen denken dat defensie spul per definitie beter is en langer mee zou gaan.
In tijden van conflicten is dat niet belangrijk. Immers er is bevoorrading, vervanging.
 

Ray

SHTF Expert
Met KL bedoel je Koninklijke Landmacht, dus leger broeken?
Bij de dumpzaak al gezocht?

Zelf vind ik Commando Smock Ribstof broeken wel lekker en vooral oersterk. Niet dat ze door het NL leger worden gedragen. Winddicht dus in hoogzomer aan de warmte kant. Zie deveteraan.nl --> Kleding nieuw --> Broeken (ze doen niet aan deeplinken).

Maar het is wel heel persoonlijk wat je lekker vind, deze zitten heel hoog op de heupen, handig met een rugzak op, maar dat past niet iedereen. Je moet bv. geen buikje hebben.

Ze hebben daar wel meer soorten broeken, van diverse legers, ook Pools en Russische broeken.
 

Candyman

Diehard Prepper
@petroman ik heb die broeken regelmatig gekocht en iedere keer scheurden ze uit en precies bij m'n kruis.
Kon ik halverwege de dag op de wc m'n broek gaan naaien :oops:

Goedkoop waren ze wel, maar echt duurzaam vond ik ze niet.
Het is wel 7 jaar geleden dat ik daar ben geweest, misschien is de kwaliteit ondertussen beter.
 

Flos

SHTF Expert
Toen ik de titel van dit topic voor het eerst las. Dacht ik. Hier klopt iets niets.
Misschien kunnen de moderators daar iets aan doen.
Al goed dat @Ray De verklaring gaf van KL broeken.
Maar goed hier heb je eigenlijk @frans81 Voor nodig.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Toen ik de titel van dit topic voor het eerst las. Dacht ik. Hier klopt iets niets.
Misschien kunnen de moderators daar iets aan doen.
Al goed dat @Ray De verklaring gaf van KL broeken.
Maar goed hier heb je eigenlijk @frans81 Voor nodig.

Ik heb nog wel wat Forest Camo mariniers broeken maar die behoud ik om speciale redenen .

Ik ben sinds kort overgestapt op werkboeken van HH . De betere lijn

20190510_140150.jpg 20190510_140127.jpg
 

miss-elliot

Survivor
Met KL bedoel je Koninklijke Landmacht, dus leger broeken?
Bij de dumpzaak al gezocht?

Zelf vind ik Commando Smock Ribstof broeken wel lekker en vooral oersterk. Niet dat ze door het NL leger worden gedragen. Winddicht dus in hoogzomer aan de warmte kant. Zie deveteraan.nl --> Kleding nieuw --> Broeken (ze doen niet aan deeplinken).

Maar het is wel heel persoonlijk wat je lekker vind, deze zitten heel hoog op de heupen, handig met een rugzak op, maar dat past niet iedereen. Je moet bv. geen buikje hebben.

Ze hebben daar wel meer soorten broeken, van diverse legers, ook Pools en Russische broeken.

Jep, kl leger broeken idd. dat stof is goed dik en kan heel wat hebben als je bijv door de struiken loopt.


Toen ik de titel van dit topic voor het eerst las. Dacht ik. Hier klopt iets niets.
Misschien kunnen de moderators daar iets aan doen.
Al goed dat @Ray De verklaring gaf van KL broeken.
Maar goed hier heb je eigenlijk @frans81 Voor nodig.
je bedoeld de typfout in de titel neem ik aan? die zie ik nu pas :$

Die had ik ook in gedachte alleen heb ik met deze broeken geen ervaring en gezien de prijzen aan de hoge kant zijn weet ik niet of deze prijzen echt reeel zijn dmv prijs/kwaliteit verhouding of dat je puur voor het merk meer betaald.
 
F

frans81

Gast
De oudere effen katoenen uit oa jaren 80 zijn ook goed . Sterke broeken.
 

odessa1944

Senior Prepper
Ik weet niet waar je woont, en ik wil geen reclame maken maar in kootwijkerbroek ( dorpje op de veluwe) zit een dumpzaak die dit soort spul heeft van het leger. heb er zelf een paar bundeswehr camobroeken gekocht, die ook erg goed zijn. zowel nieuw spul als gebruikt door het leger. dacht dat een gebruikte legerbroek zo`n 15 euro was. ze hebben ook veel messen en survival/bushcraft spul. grote winkel, op het industrieterreintje aan het eind/begin van het dorp.
groeten, Hans
 

logan1202

Prepper goeroe
De oudere effen katoenen uit oa jaren 80 zijn ook goed . Sterke broeken.

Nadeel van die broeken is dat ze kleiner worden als ze lang in de plunjebaal zitten :fluit:

Maar het is iid geen slecht idee om eens een plunjebaal in jou maat van marktplaats te halen. wat je niet wilt hebben kan je altijd nog we doen.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Broeken moet je kunnen passen , of 100% zeker weten dat ze passen .

Ook verdienen veel broeken gebaseerd op Hiking / Bushcraft enz hun hoge prijskaartje beslist niet .
Heel duur is niet altijd beter ;)

Ik kan wel een beetje rondkijken voor wat van die jaren 80 broeken , maar je kan zelf ook naar een Dump en gewoon passen .
Kopen hoef niet eens . Je weet dan wel of een bepaalde maat past .
 

Ray

SHTF Expert
Ik vind die oude katoenen broeken van het leger waardeloos. Ze waren ooit sterk, maar na tig keer wassen, al dan niet goed opgeslagen blijkt de stof soms deels verteerd. Vooral op de naden en bij drukknopen is het materiaal vaak aardig achteruit gegaan.

Ook droogt dat ouderwetse spul langzaam en wordt het nat erg zwaar aan je lijf.

Tegenwoordig zijn sterke stoffen van werkbroeken, legerbroeken en outdoor (Fjallraven bv.) altijd een combi van polyester en katoen, combineren de voordelen van beiden. Droogt snel, sterk en duurzaam, licht, comfortabel en deels winddicht.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Misschien is dit totaal niet wat je in gedachten had, maar ik wil toch nog even een andere invalshoek toevoegen: motorkleding doet het ook goed op het gebied van onverwoestbaarheid. En tegenwoordig heb je bijvoorbeeld kevlar broeken die eruit zien als een spijkerbroek (dus onverwoestbaar maar tegelijk zeer onopvallend). Kijk bijvoorbeeld eens op https://www.motozoom.com/blog/5-redenen-kevlar-motorjeans voor inspiratie (en nee, ik heb verder geen belang bij die winkel).
 

Larik

Diehard Prepper
Carhartt kan je ook eens naar kijken.
Tenzij je perse als soldaat wilt rondlopen natuurlijk, dan lekker naar de dump en marktplaats bekijken.
 
F

frans81

Gast
Misschien is dit totaal niet wat je in gedachten had, maar ik wil toch nog even een andere invalshoek toevoegen: motorkleding doet het ook goed op het gebied van onverwoestbaarheid. En tegenwoordig heb je bijvoorbeeld kevlar broeken die eruit zien als een spijkerbroek (dus onverwoestbaar maar tegelijk zeer onopvallend). Kijk bijvoorbeeld eens op https://www.motozoom.com/blog/5-redenen-kevlar-motorjeans voor inspiratie (en nee, ik heb verder geen belang bij die winkel).

Die broeken dienen hun doel , en daar staat ook een prijskaartje voor .

Kevlar of ? Aramide soorten zitten WARM .
Te warm in Lente / Zomer . Op Motor maakt dat niet uit .

Ik heb zoiets al eens gepast tijdens een Zomerse dag en 1 uur aangehad . In de link cermeld men ook " zodat je niet Teveel gaat zweten " . Praktijk toont anders .
Die Mesh laag schept geen verkoeling .

Mooi spul , maar voor de Hike of vergelijkbare bezigheid slaat het de plank mis .

Koop dan een Fjallraven of vergelijkbaars als er toch een hoog prijskaartje aan mag hangen .
 

Otzi

Elementary prepper
Carhartt kan je ook eens naar kijken.
Tenzij je perse als soldaat wilt rondlopen natuurlijk, dan lekker naar de dump en marktplaats bekijken.

Carhartt is inderdaad een goed merk.
Ik gebruik zelf werkschoenen van carhartt maar ik vind zelf dat de meeste producten erg duur zijn.

Daar in tegen heeft het merk wel een groot assortiment werkkleding voor vrouwen.
 
Bovenaan