• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aanbiedingen in de winkel (prepspullen)

Hooiwagen

Senior Prepper
De MSR-seagull die je wel gewoon lucht- & waterdicht afgesloten in je rugzak kunt proppen met daarbij nul komma nul kans dat ie open gaat.

Weet je heel zeker dat de seagull waterdicht is? Ik ben op zoek naar een pan waar ik onderweg erwten of bruine bonen in kan wellen. Maar dan moet deze op zn kop ook waterdicht zijn. Ik heb van andere reviews gelezen dat deze min of meer waterdicht is.
 

Niels

Mankinds only hope
Ze zijn inderdaad degelijk en hufterproof, maar ik vind ze zeker geen aanrader. Waarom? Omdat hij alleen afgesloten is wanneer het handvat rechtop staat. Daardoor is ie erg lastig op te bergen in een rugzak, en mocht ie open gaan terwijl je loopt/klimt/tijgert of wat dan ook dan zit alles onder de zooi die je daarin wilde bewaren.
Ik en mijn kids hebben ze gehad, maar zijn overgestapt op de MSR-seagull die je wel gewoon lucht- & waterdicht afgesloten in je rugzak kunt proppen met daarbij nul komma nul kans dat ie open gaat.
Snap ik, ieder z'n voorkeur. De clips waarmee hij zogenaamd dicht gaat ga ik niet vanuit dat iemand die serieus gebruikt :p.
Het RVS bakje binnenin en de clips heb ik meteen verwijdert.
In mijn tas past het pannetje in een zijvak wat hem dicht houd.
Mijn setup wisselt af en toe naar gelang ik wat ga doen. Voor de meer robuustere vampeertrips komt er een ander modelletje, dat MSR modelletje of die wie er op lijkt van Zebra (niet in de link te zien).
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Weet je heel zeker dat de seagull waterdicht is? Ik ben op zoek naar een pan waar ik onderweg erwten of bruine bonen in kan wellen. Maar dan moet deze op zn kop ook waterdicht zijn. Ik heb van andere reviews gelezen dat deze min of meer waterdicht is.
Ze zijn zeker waterdicht, je moet ook best wat kracht zetten om hem te sluiten. Die van ons zijn nog niet zo vaak gebruikt, misschien dat ze na een paar honderd keer openen en sluiten minder goed sluiten. Dat zou kunnen.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Ze zijn er weer, de zeer handzame, redelijk voorziene basis EHBO setjes van de Lidl. Nu zelfs nog goedkoper voor maar 3,99 - uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Geen vervanging voor een volledig uitgeruste EHBO-koffer, maar deze setjes zijn prima te gebruiken voor kleine dingetjes onderweg of op de camping. Kan ook prima dienen als basis om zelf verder naar eigen idee samen te stellen.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Het is niet echt "in de winkel" en alleen in ZuidHolland, maar wel iets voor de preppers.

Woon je in Zuid-Holland? Dan heb je geluk, onze ‘notenbomenactie’ gaat regionaal in de herhaling! Je kunt een gratis walnoot, hazelaar of (tamme en eetbare pof) kastanje ophalen.
De bron van al de boompjes is Chris uit Maassluis. Hij heeft nu voor het tweede jaar notenboompjes opgekweekt voor het netwerk van Guerrilla Gardeners.nl. Een paar maanden geleden hadden we al een grote actie voor heel Nederland. We hebben daarmee het geweldige aantal van meer dan 300 boompjes uitgedeeld. De actie gaat nu op kleinere schaal in de herhaling, want er zijn bij Chris nog wat boompjes extra opgekomen.

https://guerrillagardeners.nl/notenbomen-ronde-zuid-holland/
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Voor geïnteresseerden in Twente, bij mijn ouders komen ook een aantal walnoten en tamme kastanje boompjes op. Heb je interesse reserveer ze dan vast. Kan via pb naar mij.
 
F

frans81

Gast
Hierin Mijn regio staan zo ontzettend veel walnoten dat het bijna lijkt alsof naar boompjes zoeken / reserveren appart is .;)

Ook hazelaar en kastanjes in overvloed .
 

Henk88

Diehard Prepper
Ik vond deze aanbieding wel leuk om te delen,

TexEnergy Infinite Air Windturbine nu met 50% korting in deze Duitse webshop (weet niet hoelang de aanbieding geldig is), ze kosten nu 65 euro per stuk in plaats van 130 euro, verzending vanuit Duitsland is iets meer dan 10 euro. Ze verzenden gewoon naar Nederland en betalen kan met iDeal (heb hem zelf ook besteld) - website is wel in het Duits.
https://www.q-brands.de/produkt/texenergy-infinite-air-windturbine/

Ik vind het zelf een heel gaaf ding, opgevouwen is hij slechts 20 x 14 x 8 cm en weegt hij 427 gram. Hij wekt maximaal 5volt 2A op, genoeg om allerhande USB apparaten zoals smartphones en powerbanks op te laden. Je moet er natuurlijk geen wonderen van verwachten maar als ik de reviews lees werkt het ding wel echt. Dus op een winderige dag kan hij in een paar uur tijd daadwerkelijk je smartphone helemaal opladen.
Image1.png
Image2.png
 

Ray

SHTF Expert
Juist in die herfstige dagen die weer komen, meer wind dan zon, nodigt dat idd uit voor een paar maandjes testen. :)
 

Jannes

Prepper goeroe
Ik vond deze aanbieding wel leuk om te delen,

TexEnergy Infinite Air Windturbine nu met 50% korting in deze Duitse webshop (weet niet hoelang de aanbieding geldig is), ze kosten nu 65 euro per stuk in plaats van 130 euro, verzending vanuit Duitsland is iets meer dan 10 euro. Ze verzenden gewoon naar Nederland en betalen kan met iDeal (heb hem zelf ook besteld) - website is wel in het Duits.
https://www.q-brands.de/produkt/texenergy-infinite-air-windturbine/

Ik vind het zelf een heel gaaf ding, opgevouwen is hij slechts 20 x 14 x 8 cm en weegt hij 427 gram. Hij wekt maximaal 5volt 2A op, genoeg om allerhande USB apparaten zoals smartphones en powerbanks op te laden. Je moet er natuurlijk geen wonderen van verwachten maar als ik de reviews lees werkt het ding wel echt. Dus op een winderige dag kan hij in een paar uur tijd daadwerkelijk je smartphone helemaal opladen.
Bekijk bijlage 16621
Bekijk bijlage 16622

Het lijkt me wel een leuk ding. Ook niet zo zwaar. Waar wil je’m voor gebruiken @Henk88 ? Voor thuis of voor in je BOB?
@Ancient
 

Henk88

Diehard Prepper
Het lijkt me wel een leuk ding. Ook niet zo zwaar. Waar wil je’m voor gebruiken @Henk88 ? Voor thuis of voor in je BOB?
@Ancient
Vooral voor in de BOB/op kampeervakantie. Maar ik wil ook gaan experimenteren of hij op andere manieren inzetbaar is. Zo hebben ze er als accessoire een clamp voor uitgebracht waarmee je hem bijvoorbeeld aan een boom vast kan maken of wellicht zelfs de bagagedrager van een fiets. Die clamp kon ik helaas niet vinden maar de 'kop' maakt gewoon gebruik van een standaard statiefschroef, dus ik ga er zelf iets voor maken.

Als het goed is krijg ik hem morgen binnen, dus ik zal na wat testen wel een review in de review sectie zetten :)
Naamloos.png
 

Lai

Prepper goeroe
Ik heb die dingen gebruikt, zowel karton als plastic. Maar bij erg hoge nood kunnen ze druk niet aan zeg maar :fluit: Ik was blij droge kleding mee te hebben. En het is niet een keer gebeurt. Ik laat de broek wel zakken in de struiken. Dan blijven mijn kleren droog.
 
Bovenaan