• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

3D printers

D

Deleted member 2099

Gast
Je kan zelfhet een en ander met wat feromagnetish matriaal en creatief inzicht. En hoofdletters ? Werkelijk daarom zal ik al niet veel posten, all dat gedoe om .... ( Ik ga weer terug naar het leesbankje, maar bedankt voor je reactie)
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
alshetteveelisomvooreenanderleesbaartetypendanweetikhetnietzo123

:off:
Vroeger schreef men zo in het Latijn ;).
Het is maar wat je gewend bent :D.

Taal is bedoeld voor communicatie, dus zolang je begrijpt wat er staat of bedoelt wordt zie ik spel-, taal- of stijlfouten (hebben velen nog nooit van gehoord :)) niet als een probleem. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. De enigen die ik corrigeer zijn mijn kinderen wanneer ze praten over "die meisje" of iets dergelijks :lol:.
 
D

Deleted member 2099

Gast
geweldig die negeer optie, beetje kritiek is niet erg maar onderbouw het en graag respectvol doe ook me best met het tonnen van respect. ( en het komt een beetje over als haantjes gedrag. ben ik niet voor gekomen hier)

en voor hen die het zich afvragen. veromagnetish materiaal hoeft niet te worden toegevoegd met de printer(all kan dat well) als je gewoon rekening houd in je ontwerp kan je veel voor elkaar krijgen.

en ja een hoop is al ontworpen maar soms heb ke net wat andere eisen voor jouw ontwerp.

waarscheinlijk priegel werk maar ik heb er het geduld voor (weet ik uit ergaring)
 

petroman

SHTF Expert
Zo even leven er in blazen:
leuk, ja echt, yt filmpje over hoe succesvol je kan worden met een idee.
3D Prusa

Nee geen aandelen,
maar ze hebben wel een schuilkelder in de, uh ja, kelder.
 

Jannes

Prepper goeroe
Zo even leven er in blazen:
leuk, ja echt, yt filmpje over hoe succesvol je kan worden met een idee.
3D Prusa

Nee geen aandelen,
maar ze hebben wel een schuilkelder in de, uh ja, kelder.

Prusa...prusa....klinkt bekend....
Even denken.... Oja!!!
Loopt naar de ‘mancave’ en maakt foto. :D

5856BF5B-2E5C-4B96-8F4B-8491111E269D.jpeg 65FEB050-D32D-4BFC-97D6-B4310378F0F9.jpeg


Mooie printers hoor. Meneer Jannes is er erg blij mee en print onderdelen voor een 2e, grotere 3D printer.
 

petroman

SHTF Expert
@Jannes, Wat wil meneer jannes gaan printen dan met een grotere printer ?
Ik zie ook de ikea tafeltjes die menig 3D printer ondersteunen.
 

Jannes

Prepper goeroe
@Jannes, Wat wil meneer jannes gaan printen dan met een grotere printer ?
Ik zie ook de ikea tafeltjes die menig 3D printer ondersteunen.

Eerlijk gezegd? Geen idee. Misschien wel een miniatuur Eiffeltoren. ;)
Ik denk dat het voor een deel het bouwen zelf al een hobby is. Er komt nog heel wat bij kijken qua afstelling en dergelijke.

Wat je ziet zijn 2 Ikea tafeltjes op elkaar. Aan de zijkanten zit plexiglas en daardoor blijft de temperatuur wat constanter, heb ik me laten vertellen. Dit is idd iets wat meer mensen doen.
 

petroman

SHTF Expert
Klopt de hobby is onderhand meer het afstellen en extra's bij ali bestellen dan het printen van dingen zelf.
 
F

frans81

Gast
Ik heb vandaag deze gekocht op Carboot .

1x Weistek Ideawerk wt150 en 1 x Kossel type en 7 rollen ABS - Filament , PLA Filament enz

Wat ik er mee ga doen is nog ??

20190714_130116.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe hobby beginnen? :)

Heb ik geen geduld voor .
Normaal zou ik zoiets geeneens herkennen haha .
Maar door het ook weer recent lezen van posts hierover , blijft het in mijn hoofd hangen en kwam het tot een ontmoeting met zoiets .

Geen hobby voor mij maar misschien leuk voor een ander .

Was een heel gesjouw die zooi . 27 kilo ( thuis gewogen ) aan goederen in rugzak ( oa al dat Filament) en 1 printer in linkerhand en Andere rechts . En dan sjokkelen door rijen .
 
F

frans81

Gast
Ik heb vandaag deze gekocht op Carboot .

1x Weistek Ideawerk wt150 en 1 x Kossel type en 7 rollen ABS - Filament , PLA Filament enz

Wat ik er mee ga doen is nog ??

Bekijk bijlage 16434

De Weistek heeft een voeding nodig van 12 Volt 5.3 Amp

En de Kossel 12V 16.7 Amp .

Beide zitten er niet bij maar zijn er genoeg te koop voor weinig in kringloop of via Alie .

Gestabiliseerde computer/ Laptop voeding is perfect
 
F

frans81

Gast
Het programma sketchup is redelijk eenvoudig te gebruiken en is een prima kennismaking met 3d tekenen.


https://www.sketchup.com/products/sketchup-free

Ik ben bijna geneigd om mijn recent aangekochte 3D printers niet te verkopen maar toch zelf te houden . Waarschijnlijk maak ik het weer te complex in mijn Hoofd en schrikt het af . Sketchup idd .

Dus bij die printers hen je wel of geen software nodig ? Besturingssoftware/ Firmware?
 

Ancient

Prepper
Hoi,

De meeste printers werken / draaien op een software wat Marlin heet.
Mijn verwachting is dat zeker de kossel daarop draait, en de kans is groot dat de 2de 3D printer er ook op draait of een aanverwante.
Voor meer info http://marlinfw.org/

Dan heb je mooie hulptools voor het printen zelf een mooie is bijvoorbeeld : https://octoprint.org/
Echter dat is niet nodig om te printer, das meer voor de luie mensen wie niet de hele tijd een sd kaart willen wisselen.

Maar terug naar Marlin, als die goed ingesteld is geen probleem. Voeding er aan en draaien maar.
Moet je ze nog instellen / configureren ... tja dan ben je even zoet. Dat is namelijk het “moeilijke” met een 3D printer. Het afstellen zodat je mooie prints krijgt.

sketchup Is een teken programma, dat heb je in het begin niet nodig.
Op sites zoals https://www.thingiverse.com/ kun je stl bestanden vinden wie je nadat je ze door een Slicers heb gehaald kunt printer.

Slicers zijn er veel (octoprint) heeft er ook 1 ingebouwd. En Er zijn een paar grote jongens.
Wat je er mee doet is eigenlijk van een 3D foto een gcode opdracht lijst maken voor de printer.
Elke line gcode is een opdracht voor de printer.
Hij werkt ze HEEL snel achter elkaar af!!! Hoeveel regels je hebt voor je print hangt af van hoe groot het object is wat je wilt printen.

Denk van slechts een paar 1000 regels tot over de 100000 regels.
(Dan is ie niet met slecht 24 uurtjes klaar ;) ).

Eindelijk is het heel simpel, tenzij je marlin moet configureren. Dat kan je veel tijd kosten...,

Mvg,

Ancient

Ps: je kossel heeft een “bowden” extruder, dus daar kun je geen Flex filament mee printen.

2de toevoeging, sla het filament op een droge plek op. Als het te vochtig wordt kan het printen moeilijker worden.
 
F

frans81

Gast
Hoi,

De meeste printers werken / draaien op een software wat Marlin heet.
Mijn verwachting is dat zeker de kossel daarop draait, en de kans is groot dat de 2de 3D printer er ook op draait of een aanverwante.
Voor meer info http://marlinfw.org/

Dan heb je mooie hulptools voor het printen zelf een mooie is bijvoorbeeld : https://octoprint.org/
Echter dat is niet nodig om te printer, das meer voor de luie mensen wie niet de hele tijd een sd kaart willen wisselen.

Maar terug naar Marlin, als die goed ingesteld is geen probleem. Voeding er aan en draaien maar.
Moet je ze nog instellen / configureren ... tja dan ben je even zoet. Dat is namelijk het “moeilijke” met een 3D printer. Het afstellen zodat je mooie prints krijgt.

sketchup Is een teken programma, dat heb je in het begin niet nodig.
Op sites zoals https://www.thingiverse.com/ kun je stl bestanden vinden wie je nadat je ze door een Slicers heb gehaald kunt printer.

Slicers zijn er veel (octoprint) heeft er ook 1 ingebouwd. En Er zijn een paar grote jongens.
Wat je er mee doet is eigenlijk van een 3D foto een gcode opdracht lijst maken voor de printer.
Elke line gcode is een opdracht voor de printer.
Hij werkt ze HEEL snel achter elkaar af!!! Hoeveel regels je hebt voor je print hangt af van hoe groot het object is wat je wilt printen.

Denk van slechts een paar 1000 regels tot over de 100000 regels.
(Dan is ie niet met slecht 24 uurtjes klaar ;) ).

Eindelijk is het heel simpel, tenzij je marlin moet configureren. Dat kan je veel tijd kosten...,

Mvg,

Ancient

Ps: je kossel heeft een “bowden” extruder, dus daar kun je geen Flex filament mee printen.

2de toevoeging, sla het filament op een droge plek op. Als het te vochtig wordt kan het printen moeilijker worden.

Bedankt voor jou toelichting ;)

Het zal echt er nog een hele tijd duren eer ik daar mentaal voor te triggeren ben :(

Derhalve gun ik een ander forumlid het plezier ermee . Iemand die ook graag speelt met zoiets .

Liefhebber is gevonden
 

Omnivoor

Prepper
Ik ben als vrijwilliger betrokken bij het fablab Flevoland. Wij hebben zelf een 3d printer ontworpen, met gebruik in het onderwijs in het achterhoofd. Ik heb zelf een pre-productiemodel in bruikleen en ben nu veel aan het studeren om fusion360 te begrijpen en logisch te leren ontwerpen. Bijgaand filmpje geeft aan hoe robuust en stabiel onze printer is!
 
Bovenaan