• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat hebben jullie gegeten voorbij de THT datum?

Sjoerd91

Prepper
Ik heb een glazen pot met gedroogde bladeren van biologische paardenbloemthee, gekocht rond 2016. Denken jullie dat die thee nog goed is? En ik heb gemalen koffie in een plastic bak gedaan, gekocht rond midden 2018. Denken jullie dat die nog goed is?
 

Jannes

Prepper goeroe
Ik heb een glazen pot met gedroogde bladeren van biologische paardenbloemthee, gekocht rond 2016. Denken jullie dat die thee nog goed is? En ik heb gemalen koffie in een plastic bak gedaan, gekocht rond midden 2018. Denken jullie dat die nog goed is?

Vast wel. Kijk hoe het eruit ziet, ruik en proef.
Misschien gaat de smaak achteruit, maar je wordt er niet ziek van.
Thee kun je jaren na dato gewoon gebruiken. Koffie kan ook, maar daar wil de smaak niet altijd meewerken.
 

Lai

Prepper goeroe
@martin het ei had de watertest doorstaan. Zonk. :eek: Daar haal ik uit dat eieren meer dan een maand oud geen luchtbel meer schijnen te hebben waardoor ze gaan drijven.
 

Ray

SHTF Expert
Kania ketchup, bleek nog achter in de kast zichzelf te verstoppen. THT jan 2017, niets mis mee.
 

Erny

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Unox Tomatensoep, rijk gevuld, mét gehaktballetjes.
https://www.unox.nl/producten/rijkgevulde-tomatensoep/
Tht november 2018.
Met de kwaliteit van de soep was niets mis. Alleen... ik houd duidelijk niet van soep uit pak/blik. :fluit:
Dus zelf verder geprobeerd wat minder zoet etc te maken, pittiger... met meer ballen zeg maar. ;)
En toch was het moeilijk op te maken. Wat mij betreft echt voor nood en niet voor de lekker dit soort soep.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lai

Flos

SHTF Expert
Gisteren avond friet gegeten met luie wijven stoofvlees.
Omdat ik meestal vers stoofvlees maak zal deze pot in de vergetelheid geraakt zijn.
We hebben er niets van overgehouden.
20190714_172629.jpg
Dik 2 jaar over de datum.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

W-O-L-F

Senior Prepper
yoghurt dikke griekse style van de aldi als ik me niet vergis
slechts 3 maanden over datum ( wel uit de koeling ) ( overigens niet de oudste die ik ooit heb gegeten )
mankeerde niets aan en geen vreemde lucht
wel wat water bovenop en de yoghurt was meer als verse kaas geworden
grinzzz I am still alive
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Lai

Prepper goeroe
Fijne mosterd 05-06-2017. Kwam de pot weer tegen. Zit nog halfvol, smaakt nog prima!

Snap alleen niet waarom die pot na openen de koelkast in zou moeten? Er buiten gaat net zo goed.
 

Flos

SHTF Expert
Vandaag een fles limonade open gedraaid van het huismerk van warenhuis Colruyt.
Er ontsnapte geen co2 dat vond ik al verdacht. Toch maar een groot glas uitgeschonken en in een teug leeg gedronken. Een uurtje later een tweede glas uitgeschonken en het smaakte toch maar raar.
Ik moest wel eens mijn bril er hij halen om de datum te kunnen lezen.
Er stond op THT APRIL 2014. Ik heb de rest van de fles in de gootsteen gegoten was echt niet lekker meer.
 
F

frans81

Gast
Vandaag een fles limonade open gedraaid van het huismerk van warenhuis Colruyt.
Er ontsnapte geen co2 dat vond ik al verdacht. Toch maar een groot glas uitgeschonken en in een teug leeg gedronken. Een uurtje later een tweede glas uitgeschonken en het smaakte toch maar raar.
Ik moest wel eens mijn bril er hij halen om de datum te kunnen lezen.
Er stond op THT APRIL 2014. Ik heb de rest van de fles in de gootsteen gegoten was echt niet lekker meer.

Nou maar hopen dat dat raar smakende er niet met Hoge snelheid ergens anders weer uit wil :fluit:
 

odessa1944

Senior Prepper
Gisteren de zuurkool opgegeten en een uur later was ik aan de dunne. nou ben ik dat wel vaker dus ik weet niet of het aan de zuurkool ligt. vanavond de rest van de zuurkool opgegeten samen met een halve rookworst van Unox van februari 2017. ben nu 2 uur verder en nog geen klachten !
 

odessa1944

Senior Prepper
gisteren even de oorlogsvoorraad nagekeken en van mijn blikjes tonijn waren er 3 of 4 gaan lekken en daardoor zijn de blikjes die eronder stonden vervuilt en gaan roesten. de vieze en verroestte blikjes schoongemaakt en ontroest. die moet ik maar zo snel mogelijk gaan opeten. vreemd genoeg waren alle blikjes die waren opengegaan van John West. Ook waren verschillende blikjes soepgroenten van Bonduelle bol gaan staan. heb vervolgens een blikje krab geopend en opgegeten van 2011 en een blik bonen van Heinz uit 2013. geen problemen ervaren.20191015_212731[1].jpg 20191015_212948[1].jpg 20191015_212954[1].jpg 20191015_212841[1].jpg 20191015_212824[1].jpg
 

Ray

SHTF Expert
@odessa1944 Die blikjes met zo'n treklipje zijn heel erg kwetsbaar. Erg dun blik wat al voorgesneden is zodat het opentrekken makkelijk gaat. Dat insnijden, gaat meestal prima, maar soms net een paar honderdste mm te ver. In mijn glorie dagen als vakkenvuller ging soms een hele partij retour, dan was de machine net iets te ijverig geweest en het vervoer al teveel.

Handig, maar vooral ook niet te hoog stapelen.
 

odessa1944

Senior Prepper
@odessa1944 Die blikjes met zo'n treklipje zijn heel erg kwetsbaar. Erg dun blik wat al voorgesneden is zodat het opentrekken makkelijk gaat. Dat insnijden, gaat meestal prima, maar soms net een paar honderdste mm te ver. In mijn glorie dagen als vakkenvuller ging soms een hele partij retour, dan was de machine net iets te ijverig geweest en het vervoer al teveel.

Handig, maar vooral ook niet te hoog stapelen.


Bedankt voor de tip, dat wist ik niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan