• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Roken

Harry Nack

Last (wo)man standing
Helaas is het bijna Stoptober en hebben we nog steeds paffers op het forum.

Ik zou willen zeggen volg @wildemossel zijn adviezen op en die van andere forumleden en stop met paffen.
 

Roel

Mankinds only hope
Ik zal wel heel vervelend zijn, maar soms is het beter voor sommige mensen om in hun oude gewoonte te blijven hangen...
Een oude collega van me stopte met roken... het heeft hem nagenoeg zijn huwelijk gekost.
Op enig moment zei zijn huisarts om in vredesnaam weer te gaan roken..... Zijn humeur was dusdanig dat zelfmoord voor de hand lag...
Daarna leefde hij nog vijftien jaar blij en gelukkig om op vijfentachtige jarige leeftijd te overlijden.
Tja, je kunt het bekijken zoals je wilt, die uitzonderingen zijn gewoon niet uit te roeien.....:(
 

leemster

Elementary prepper
Beste medepreppers,

Morgen ga ik met Mw. Mossel stoppen met roken.
In 1x maar wel met nicotine hulpmiddelen.
k vindt dat erg eng, maar ga er toch voor.
Na tientallen jaren ben ik zo verslaafd als het maar kan.
Enige goede adviezen? Of bemoedigende woorden

Alle serieuze hulp is van harte welkom!
Uw Mossel
Beste mossel, top dat het je gelukt is:thumbsup: ik doe met je mee, ik zit nu op dag 5 en 't gaat me wel goed af denk ik. Eigenlijk zit ik op dag 7 maar die eerste 2 dagen heb ik nog een paar groene rakkers gerookt, dus die tel ik niet meeo_O. Nu ben ik volledig rook vrij en 't gaat best goed wel heeel veel gewandeld om de energie wat kwijt te kunnen.
Wat ik hier las over bier en behoefte klopt als een bus, afgelopen zaterdag (dag 2)een BBQ gehad en nou toen luste ik hem wel:(. Niet gedaan gelukkig.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste mossel, top dat het je gelukt is:thumbsup: ik doe met je mee, ik zit nu op dag 5 en 't gaat me wel goed af denk ik. Eigenlijk zit ik op dag 7 maar die eerste 2 dagen heb ik nog een paar groene rakkers gerookt, dus die tel ik niet meeo_O. Nu ben ik volledig rook vrij en 't gaat best goed wel heeel veel gewandeld om de energie wat kwijt te kunnen.
Wat ik hier las over bier en behoefte klopt als een bus, afgelopen zaterdag (dag 2)een BBQ gehad en nou toen luste ik hem wel:(. Niet gedaan gelukkig.
Top @leemster ik vind het geweldig, roken schijnt de zwaarste verslaving te zijn, en dat dat lukt vind ik, daar moet je veel wilskracht voor hebben.

Breng elke dag verslag uit als stimulans om door te zetten, mocht je toch een willen opsteken, schrijf dat net voor die die tijd een berichtje op het forum,,,, ik ga nu een opsteken,,,,,, dan doe je het haast zekerweten niet,
en dat kan je kracht zijn, om het weer te laten.:)


In het verslag heb je kunnen lezen, dat ik een ieder die echt is gestopt, gratis wat voor wil gaan doen, lees het verslag nog maar wat dat kan zijn:thumbsup:
 

wildemossel

Diehard Prepper
Beste mossel, top dat het je gelukt is:thumbsup: ik doe met je mee, ik zit nu op dag 5 en 't gaat me wel goed af denk ik. Eigenlijk zit ik op dag 7 maar die eerste 2 dagen heb ik nog een paar groene rakkers gerookt, dus die tel ik niet meeo_O. Nu ben ik volledig rook vrij en 't gaat best goed wel heeel veel gewandeld om de energie wat kwijt te kunnen.
Wat ik hier las over bier en behoefte klopt als een bus, afgelopen zaterdag (dag 2)een BBQ gehad en nou toen luste ik hem wel:(. Niet gedaan gelukkig.

10 punten en een griffel. Volhouden hé, als ik t kan kan jij dat ook! ;):thumbsup:
 

leemster

Elementary prepper
Top @leemster ik vind het geweldig, roken schijnt de zwaarste verslaving te zijn, en dat dat lukt vind ik, daar moet je veel wilskracht voor hebben.

Breng elke dag verslag uit als stimulans om door te zetten, mocht je toch een willen opsteken, schrijf dat net voor die die tijd een berichtje op het forum,,,, ik ga nu een opsteken,,,,,, dan doe je het haast zekerweten niet,
en dat kan je kracht zijn, om het weer te laten.:)


In het verslag heb je kunnen lezen, dat ik een ieder die echt is gestopt, gratis wat voor wil gaan doen, lees het verslag nog maar wat dat kan zijn:thumbsup:
Ja volgens mij las iets over oude foto's herstellen? Ik ga wel elke week verslag uitbrengen het is fijn om dit met jullie te delen, bedankt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik zal wel heel vervelend zijn, maar soms is het beter voor sommige mensen om in hun oude gewoonte te blijven hangen...
Een oude collega van me stopte met roken... het heeft hem nagenoeg zijn huwelijk gekost.
Op enig moment zei zijn huisarts om in vredesnaam weer te gaan roken..... Zijn humeur was dusdanig dat zelfmoord voor de hand lag...
Daarna leefde hij nog vijftien jaar blij en gelukkig om op vijfentachtige jarige leeftijd te overlijden.
Tja, je kunt het bekijken zoals je wilt, die uitzonderingen zijn gewoon niet uit te roeien.....:(

Klinkt een beetje als tegen een heroïne junk zeggen: blijf maar lekker gebruiken, mensen bestelen en iedereen pijn doen, want je bent toch te zwak om te stoppen.

Als je stopt krijg je afkickverschijnselen en die zijn niet prettig voor jou en anderen . Ga maar dood zo snel mogelijk.
 

Roel

Mankinds only hope
@Harry Nack, die vergelijking is wel wat kort door de bocht, maar ik snap de achterliggende gedachte wel.
Maar iemand die in zijn eigen huis een pafje opsteekt doet daar verder weinig kwaad mee zou ik denken.
Ja, zich zelf wellicht, maar dat is een keuze...;)
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
@Roel, helemaal mee eens hoor maar de tabaksindustrie heeft het product ZO VERSCHRIKKELIJK verslavend gemaakt door honderden additieven toe te voegen dat veel mensen er nooit meer vanaf zullen komen. Al zouden ze het willen.

Deze industrie zou nu verschrikkelijk hard aangepakt moeten worden. :thnx:

Additieven zoals anti hoest middelen en stoffen die het lichaam nicotine versneld doen opnemen zouden verboden moeten worden. Net als stoffen die de hersenen afhankelijk maken van tabak. Of beter gezegd alle toevoegingen anders dan de tabak zelf. :oops:
 

Roel

Mankinds only hope
@Harry Nack, ik ben het helemaal met je eens, maar soms is het vechten tegen windmolens...
Ik ben drieëndertig jaar geleden gestopt met roken, mijn oudste zoon is toen geboren.
Na twee weken vergeten dat ik ooit had gerookt.
Maar dat is geluk hebben, geen wilskracht.
Dus heb ik nog steeds een zwak voor mensen die heel graag willen stoppen, maar er grote moeite mee hebben.
 

leemster

Elementary prepper
@Harry Nack, ik ben het helemaal met je eens, maar soms is het vechten tegen windmolens...
Ik ben drieëndertig jaar geleden gestopt met roken, mijn oudste zoon is toen geboren.
Na twee weken vergeten dat ik ooit had gerookt.
Maar dat is geluk hebben, geen wilskracht.
Dus heb ik nog steeds een zwak voor mensen die heel graag willen stoppen, maar er grote moeite mee hebben.
Dat is fijn om te horen dat 't ook anders kan, ik moet zeggen dat in de 18jaar dat ik gerookt heb meerdere pogingen gedaan heb om te stoppen en het is me nog nooit zo makkelijk gegaan als deze keer. Het doet me zelfs weinig dat mijn vriendin nog rookt.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Even dit stoppen met roken topic nieuw leven inblazen.

Ik las een premium stukje van een dagblad op internet. Toen besefte ik hoe duur het roken tegenwoordig al is gemaakt.

Het ging over een man en een vrouw die beiden 3000€ per jaar paften. De man had verschillende baantjes gehad maar nooit echt leuk werk had gevonden. De vrouw had berekend dat hij kon stoppen met werken wanneer ze beiden zouden stoppen met roken. En zo geschiedde, hij werd huisman op zijn 48e en zij bleef werken 24 uur per week. Een baan waar zij het naar de zin heeft.

Ze hebben een beter leven, een bootje en kunnen zelfs elk jaar een paar dagen op vakantie.

Een win-win situatie.
 

Semicon

Prepper
Ik rook al 30 jaar en,, zoveel keer proberen te stoppen zonder succes. Een paar jaar geleden 9 maanden gedampt met een enorme collectie verdampers en smaken (kostte me meer dan gewoon roken, dat kopen van nieuwe smaken en dingen was ook een verslaving) maar toen toch ermee gestopt, door al die vreemde stoffen die mijn genen niet kennen. Moeder en vader rookten, hun ouders, en verder. Die genen weten hier wel mee om te gaan dacht en denk ik. I rook wel tabak zonder toevoegingen, alsof dat minder schadelijk klinkt. De rookband met koffie en alcohol is zeer sterk en durf toch wel te zeggen ook daar aan verslaafd te zijn.
Alcohol weliswaar enkel in de avond maar bijna elke dag. Ik weet ook waarom ik zo verslavingsgevoelig ben, onvolwassenheid, basisovertuiging van mezelf enz. Een SHTF zou een oplossing zijn. Niet te krijgen, en boordevol energie en onrust en waakzaamheid die nodig is. Maar na het lezen van deze thread, krijg ik toch wel moed om het weer te proberen voor de stront de ventilator raakt. De genen van generaties rokers, zouden wel nog eens de sterkste kunnen worden als de luchtkwaliteit mindert. Dat is ook zo een idee.
 

Robert

Diehard Prepper
Semicon, stoppen met roken is niet gemakkelijk maar het zal je vast nog lukken voor de shtf.
Als je zin hebt kun je in het voorstel topic wat meer over je persoon en over je prep plannen kwijt. Ben benieuwd.
 

Candyman

Diehard Prepper
Al 2 jaar heb ik niet gerookt en sinds kort zit ik in een vrij stressvolle situatie met weinig vrij tijd.
En ik kreeg steeds meer trek in een sigaret, terwijl ik al 2 jaar niet heb gerookt.

Tijdens het opruimen kwam ik nicotinekauwgom tegen.
Ik heb 2 van die kauwgompjes op en het leek wel alsof ik aan de hashpijp had gezeten.
Moeite met lopen, concentreren en ik heb ruim 10 uur geslapen.
Maar ik ben nu wel lekker uitgerust :)
 
Bovenaan