• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

pizzabodem met weinig koolhydraten

Candyman

Diehard Prepper
Omdat ik af wil vallen eet ik bijzonder weinig koolhydraten maar ik eet wel graag pizza.
Op internet kwam ik een recept tegen om een pizzabodem te maken met weinig koolhydraten.
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/koolhydraatarme-pizzabodem-van-fatheaddeeg/
Het enige wat ik heb veranderd is dat ik lijnzaad heb vermalen tot meel en geen amandelmeel heb gebruikt.
Totale voedingswaarde:
999 calorieën
6.1gr koolhydraten
76,8gr vet
61,9 gr eiwitten
13,6 gr vezels
En dan moet er nog topping op :lol:
Maar het past wel in een koolhydraatarm dieet.
Het schoonmaken van de pan waarin ik de kaas heb gesmolten viel ook niet mee.

IMG_20200217_142437.jpg
 

Candyman

Diehard Prepper
Maar is het ook te eten?:fluit:

Het smaakte eigenlijk nergens naar :lol:
Maar met topping erop was het goed te doen.
Een nadeel was dat de bodem wat minder krokant was, misschien wat langer in de oven de volgende keer.
Een voordeel was dat het vocht uit de door mij toegevoegde groenten niet in de bodem geabsorbeerd werd, dus minder zompig.
Het was wel voor herhaling vatbaar:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Candyman

Diehard Prepper
Die heb ik :)
Dit keer heb ik hem niet gebruikt omdat met die oven de temperatuur niet op graden instelbaar is.
Volgende week maandag is het weer pizzadag en dan ga ik hem wel gebruiken.
 
V

Verwijderd lid 1511

Gast
Kijk wel uit met je Ketogene dieet, het is niet voor iedereen even geschikt.

Ik ben een aantal weken behoorlijk koolhydraatarm geweest met groente, vis, ei, kip, kaas, vlees, noten en rookworst (!)
Viel op zich wel mee, heb weinig honger geleden maar ik had toch het gevoel dat kracht en conditie aan het afnemen waren.
Inmiddels neem ik weer zo'n 2 volkoren boterhammen per dag en dat bevalt inderdaad beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny
Bovenaan