• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Basispakket comminicatie bij SHTF

Wonderland

Prepper
Het beste voor in je basispakket is kennis, want je kunt wel een waterfilter hebben, maar als je niet weet hoe dat ding werkt, uit elkaar moet halen of onderdelen moet vervangen heb je er niks aan!

Daarnaast zijn wat basis onderdelen noodzakelijk zoals: warmte, water en voedsel etc.

Dus iets om vuur te maken....... Kan lucifers zijn, maar dat raakt een keertje op, dus een fire steel zou een oplossing kunnen zijn. Echter als de shit the fan hit raakt uiteindelijk de firesteel ook op, dus kun je met 2 takjes en touw een vuurboog maken. Dit zou ik dus oefenen (kennis en ervaring)

En zo zou ik voorzichtig verder borduren, maar aan een boodschappenlijstje alleen heb je niks.....

Ff een dag shoppen en de hele mikmak in huis halen is niet voldoende
 

Marcov

Prepper goeroe
Het beste voor in je basispakket is kennis, want je kunt wel een waterfilter hebben, maar als je niet weet hoe dat ding werkt, uit elkaar moet halen of onderdelen moet vervangen heb je er niks aan!

Daarnaast zijn wat basis onderdelen noodzakelijk zoals: warmte, water en voedsel etc.

Dus iets om vuur te maken....... Kan lucifers zijn, maar dat raakt een keertje op, dus een fire steel zou een oplossing kunnen zijn. Echter als de shit the fan hit raakt uiteindelijk de firesteel ook op, dus kun je met 2 takjes en touw een vuurboog maken. Dit zou ik dus oefenen (kennis en ervaring)

En zo zou ik voorzichtig verder borduren, maar aan een boodschappenlijstje alleen heb je niks.....

Ff een dag shoppen en de hele mikmak in huis halen is niet voldoende
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat de TS bedoelt. Het gaat niet om een basispakket in het algemeen.
Het gaat om basis communicatie middelen.
 

Wonderland

Prepper
Mijn excuus, inderdaad verkeerd gelezen..
Wat dat betreft zou ik gaan voor een 2m 70cm porto....... Licentie halen zodat je ook kan sleutelen aan zo'n ding en er mee overweg mee kan..... Misschien een wat langere antenne en oplaadmogelijkheden met de zon.......
 
F

forumlid 1447

Gast
Een zendontvanger die op 220 volt en op 12 volt is te gebruiken.
Zo kan je hem op een batterij aansluiten, en op een klein zonnepaneel.
Porto op zich heeft een te klein ontvangstbereik, of je moet op een berg staan.
Wil je een porto aansluiten op een grote antenne, zijn de kosten voor goed ontvangst,redelijk hoog.
Heb zelf een telefunken elk 639 ontvanger.
Te zwaar voor transport maar een ontvangst.
Waarom in een SHTF situatie, een zender.
Binnen een straal van 5 kilometer, ben je binnen een half uur uitgepeild.
Als “speelgoed” met, verplichte, vergunning natuurlijk heerlijk.
Porto leuk in het bos, maar 500meter in bebouwing wordt al een uitdaging.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
F

forumlid 1447

Gast
Tecsun pl-680 wereldontvanger, of de tecsun S2000 zijn goede apparaten , heb zelf een sony icf-SW11.
En als zendamatuur zenders/ontvangers van voor 1970 , boatanchors genaamd.
 
Bovenaan