• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
En alweer iets in handen en onbekend voor mij .
Ja ik wist dat er andere vormen van Dubbelboogs Bivakzakken waren !
Maar nog nooit heb ik er 1 uit 1988 in handen gehad .
Het is een non Gore Tex versie en van Britse makelij , CQC ( https://cqc.co.uk ) . Deze levert nog steeds éérste klas militaire uitrustingen wereldwijd ( in de UK lijken ze niet te bezuinigen en vertrouwen op hun gear . Zie oa ook hun Berghaus / Arktis kwaliteits spul ) .

Vermoedelijk is deze Apparte Bivakzak een soort two layer type nylon en gecoat !? . Waterdichtheid ga ik nog testen .

Ik heb deze Apparte bivy uit inruil verkregen

Het oogt zeer spacious met zijn 2.80 lengte en ruim 90 Breed . Op wat kleine gebruikerssporen na een kleine plaatselijk verkleuring aan binnenzijde lijkt het oké.

Boogjes lijken zeer fragiel en zijn veel dunner dan de bij ons verstrekte types .
In filmpje zie je ook dat een beste Man ze op maat moet maken .
Ook ik had al geprobeerd of het boogje van onze Enkelboogs bivy past . Nope ! 8 cm te lang .

Ik kreeg hem geleverd in zijn originele opberg zak met tevens geen label maar opdruk / stempel met info .

Inmiddels zijn er al Gore Tex types en in verschillende kleuren .
Ook de Nylon versie is er in meerdere kleuren .
Maar je ziet er bijna geen te koop van deze oudjes .



Zie ook link hier beneden



20190507_132241.jpg 20190507_132304.jpg 20190507_132542.jpg 20190507_132509.jpg 20190507_132438.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Het witte originele glasfiber boog segment en de zwarte Aluminium van onze Enkelboogs .

Zie tevens gewicht incl opberg zak

20190507_130233.jpg 20190507_130643.jpg 20190507_130654.jpg1557409260864636208914785071783.jpg 15574091061882169930903734859973.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij even eenzelfde model en voor het Britse leger gemaakt , maar dan bij de Belgische top fabrikant Seyntex .

Een 2012 productie en met nog steeds hetzelfde type dunne glasfiber poles .

24 jaar jonger en geëvolueerd tot een lichter en beter ? product .

20190509_210244.jpg 20190509_210223.jpg 20190509_210201.jpg 20190509_210141.jpg 20190509_210122.jpg
 
F

frans81

Gast
Interessant maar waarom is de onderkant gecamoefleerd en de bovenkant juist niet ?

Als ik dat nou eens wist haha .

Weet je hoeveel experimentele uitrusting er is geweest ? Nee ik ook niet . Er is voor heel veel geld in Camo, het in je omgeving kunnen opgaan geduwd .
Sommige uitrusting is zelfs speciaal ontworpen voor een enkele uitzending naar ?? en voor ? Periode .
Kijk alleen al eens hoeveel Camo patronen er voor Mali klaar lagen en getest zijn voor oa het Kct . En het is er maar 1 geworden .
Al dat ontwikkelen en het als volledig product kunnen testen , verstrekken kost veel tijd en belastingsgeld .

Tig duizenden euro's de BVA auctions en Domeinen richting en ?? kant op .

En zo zijn er ook zo'n nu raar lijkende samengestelde tentjes.
Ook in de UK zal het niet anders zijn .

Het laatste tentje waar je over spreekt is zoals opdruk laat zien , verstrekt aan Special Forces. SAS en gerelateerd . Dus ik zou het niet raar vinden als het een speciaal uitgegeven type is .
 

Jasje

Prepper goeroe
Op de foto's zie je de "nachtstand". Overdag wordt deze uitvoering omgedraaid weggelegd om niet op te vallen. Defensielogica.:fluit:

Maar zonder gekheid. Eerst dacht ik dat het een mooi ding is maar zag in een filmpje dat je erin kruipt op het deel waar je eventueel bagage legt. Dat lijkt me niet praktisch. Een rits aan de zijkant zou bij voorbeeld veel praktischer zijn.

Als ik iets minder belasting betaal dan mogen ze de ontwikkeling van deze bivy stopzetten.
 
F

frans81

Gast
Op de foto's zie je de "nachtstand". Overdag wordt deze uitvoering omgedraaid weggelegd om niet op te vallen. Defensielogica.:fluit:

Maar zonder gekheid. Eerst dacht ik dat het een mooi ding is maar zag in een filmpje dat je erin kruipt op het deel waar je eventueel bagage legt. Dat lijkt me niet praktisch. Een rits aan de zijkant zou bij voorbeeld veel praktischer zijn.

Als ik iets minder belasting betaal dan mogen ze de ontwikkeling van deze bivy stopzetten.

Misschien zijn die Engelsen dan toch eigenwijs haha .

Idd die wijze van erin kruipen is effe wennen .

En die bagage aan dat hoofdeinde zorgt voor ongemakken .

Dan maar bagage naar de voeten en bij eruit halen even andersom die sok in kruipen :lol:

Ondanks min punten ben ik toch blij dit gezien te hebben en in handen gehad en hier kunnen tonen .;)

Maar je hebt een punt gezet @Jasje en je hebt gelijk .
 
F

frans81

Gast
Ik heb het ding nog steeds :confused:
Ergens best wel raar :fluit:
Met Fransje ga het niet goe :D

Flauwekul natuurlijk. Ik wil er van de Zomer toch effe een oordeel over kunnen vellen en de sproeier erbij .
 
Bovenaan