• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat eet jij voor raars.

Ray

SHTF Expert
Kippen hebben een hele dikke maagwand, een en al spier om middels steentjes die ze oppikken de boel te vermalen.
Dat doet zo'n konijn al in bek, dus meer dan een dun zakje is het niet idd. De moeite dus niet, maar ja, ik heb het over een man die geboren is eind negentiende eeuw en vroeger straatarm was, honger heeft geleden en in het interbellum melkboer is geworden. Dan behoor je bijna tot de notabelen van het dorp.

Zelf heb ik alleen ervaring met haas, roadkill. Konijn ook 1 keertje, maar ik weet niet waar het aan ligt, ik vind die beesten niet lekker. Kreeg wel als tip van Gerbewoner om een geslacht konijn een nacht in zout water te zetten, dan zou die smaak minder worden, maar dat is er nog nooit van gekomen.

Mijn uitspraak over het eten van de maag van een konijn was in het kader van Rabbit Starvation. Mensen die een winter door willen komen met het eten van uitsluitend konijn en dan alleen het spiervlees opaten waardoor ze zichzelf vergiftigden. In zo'n geval moet je alles van het beest opeten, dan maak je nog een kans om die winter door te komen.
 

Snake Doctor

Elementary prepper
Hier mag je het hele jaar door op konijntjes jagen, ware plaag hier, net als die everzwijnen. Je moet uiteraard wel over een geldige permit beschikken maar vooral met de konijntjes is het leuk dat je hier legaal je stropjacht technieken kan oefenen.

Kippemaagjes klaar gedaan zoals vlaamse stoverij, superlekker en staat volgende week op het menu. binnenkort misschien eens aan de kids uitleggen wat er eigenlijk zit in die speciale stoofvlees.
 

Flos

SHTF Expert
Even aan het rommelen geweest in de diep vriezer.
En wat heb ik gevonden. Spreeuwen. Een delicatesse in de streek waar ik woon.
Vroeger werden ze met duizenden tegelijk gevangen. Nu zijn ze beschermd.
Alleen mag een jager ze nog bejagen met het geweer. En dat bij schade aan gewassen.
Dus zo ben ik ook aan een portie gekomen.

Spreeuwen met brood. Lekker.
 

Marcov

Prepper goeroe
Even aan het rommelen geweest in de diep vriezer.
En wat heb ik gevonden. Spreeuwen. Een delicatesse in de streek waar ik woon.
Vroeger werden ze met duizenden tegelijk gevangen. Nu zijn ze beschermd.
Alleen mag een jager ze nog bejagen met het geweer. En dat bij schade aan gewassen.
Dus zo ben ik ook aan een portie gekomen.

Spreeuwen met brood. Lekker.
Geef je ze eerst brood, of doe je ze op brood? :fluit:
 
Bovenaan