• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Android 10 nokia 8.1 probleem

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik heb een Nokia 8.1 met Android 10 en 64gb opslag, geen geheugenkaart, waarvan de opslag steeds volloopt. Volgens de telefoon staat er voor 50gb foto's op de telefoon. Deze heb ik allemaal naar de computer gekopieerd en verwijdert van de telefoon. De prullenbak is ook leeg, downloads verwijdert, fotos en bestanden van andere apps, cache verwijderd etc.

En als nog miept de foon dat de opslag vol is... Word redelijk desperaat hier van...

Misschien weet een van jullie er iets van/oplossing?
 

Ray

SHTF Expert
Goede kans dat bepaalde apps die ruimte in beslag nemen. Standaard zijn de Facebook app en Whatsapp de boosdoeners.

Vriendin van m'n pa heeft er ook last van en dan denkt een mens slim te zijn om Facebook app naar het lege mSD kaartje te verplaatsen en dan zegt Facebook "(potverdikkie zulke woorden mag je hier niet gebruiken) You!" en houdt het voor mij ook op.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Compleet terug naar fabrieksinstelling of harde Reboot ( zie www omtrent info bij jou type phone ) . Eerst Sim eruit en SD ( wanneer aanwezig maar heb jij niet ! ) .

Dan zou het moeten lukken .

Edit

Voor het gemak zie filmpje


 

zonnebrood

Mankinds only hope
Goede kans dat bepaalde apps die ruimte in beslag nemen. Standaard zijn de Facebook app en Whatsapp de boosdoeners.

Vriendin van m'n pa heeft er ook last van en dan denkt een mens slim te zijn om Facebook app naar het lege mSD kaartje te verplaatsen en dan zegt Facebook "(potverdikkie zulke woorden mag je hier niet gebruiken) You!" en houdt het voor mij ook op.

Dat is het gekke, het is echt dat de foon denkt dat de foto's er nog op staan.

Bij de htc werden alle verzonden foto's ook naar de telefoon gekopieerd, daardoor liep het geheugen vol.

Facebook gebruik ik niet gelukkig.

Heb ff een screenshot er bij geplaatst. Maar dan ga ik naar het mapje en dan staat er dus niets in... Frustrerend...
Screenshot_20200531-171909.png Screenshot_20200531-171916.png

Ik ga het wel proberen zoals in het filmpje van @frans81

Super bedankt voor het meedenken
 
F

frans81

Gast
Dat is het gekke, het is echt dat de foon denkt dat de foto's er nog op staan.

Bij de htc werden alle verzonden foto's ook naar de telefoon gekopieerd, daardoor liep het geheugen vol.

Facebook gebruik ik niet gelukkig.

Heb ff een screenshot er bij geplaatst. Maar dan ga ik naar het mapje en dan staat er dus niets in... Frustrerend...
Bekijk bijlage 18581 Bekijk bijlage 18582

Ik ga het wel proberen zoals in het filmpje van @frans81

Super bedankt voor het meedenken

Misschien de foto en video app (S) eens verwijderen !?
Kunnen er vaak meerdere opstaan !! .

Na verwijderen weer app ( S) plaatsen en checken .

Ook dit kan een oplossing zijn .
 
Bovenaan