• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

PMR MT Logic WT-90 wat kan ik er van verwachten .

F

frans81

Gast
Ik heb dit nieuw in de doos MT Logic setje vandaag ingeruild .
Het hangt nu aan de lader .
Alles is compleet ! Maar wat kan ik er van verwachten ?

20170816_195357.jpg 20170816_195406.jpg 20170816_195415.jpg 20170816_195421.jpg 1502906369448170555714.jpg
 

Niels

Mankinds only hope
Je kan verwachten dat als je in de buurt koffie gaat drinken, je contact kan houden met het thuisfront.
Tussendoor een jankende baby, of een huisvrouw die de babyfoon niet heeft uit gezet zal te horen zijn, of spelende kinderen.
Verder tussen de bebouwing zal het bereik vrij beperkt zijn, maar in open terein kan je een paar km. wel halen.
Met open terein, tussen bijvoorbeeld bergtoppen of heuvels, of vanaf een toren is het helemaal prima.

Als je beide in de bebouwing loopt moet je een zeer beperkt bereik verwachten.
Minder dan 1 km. is aannemelijk.
 
F

frans81

Gast
Je kan verwachten dat als je in de buurt koffie gaat drinken, je contact kan houden met het thuisfront.
Tussendoor een jankende baby, of een huisvrouw die de babyfoon niet heeft uit gezet zal te horen zijn, of spelende kinderen.
Verder tussen de bebouwing zal het bereik vrij beperkt zijn, maar in open terein kan je een paar km. wel halen.
Met open terein, tussen bijvoorbeeld bergtoppen of heuvels, of vanaf een toren is het helemaal prima.

Als je beide in de bebouwing loopt moet je een zeer beperkt bereik verwachten.
Minder dan 1 km. is aannemelijk.

Dan zat ik goed met mijn vermoedens .
Aan inruil heeft het mij pl / min 25 euro gekost :eek:
 
Het vermogen is zeer gering van PMR portofoontjes (0,5 Watt), maar voor de meeste toepassingen voldoende.
Als je gaat kijken naar portofoons met vergunning (ja, die kun je vrij kopen, en de prijs is redelijk. portofoontoebehoren.nl).
Kijk of ze kunnen zenden op 446 MHz. Soms staat er ook bij dat ze voor PMR geschikt zijn.
Dan krijg je portofoons die met 5 Watt kunnen zenden. Mag wel niet op PMR, maar wie kijkt daar naar en wie let daar op? :fluit:
Je kan dan ook vaste basisstations gaan gebruiken die op deze frequentie gaan zenden, met grotere antennes en dergelijke.
Ligt er aan hoe ver jij wil gaan.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Het vermogen is zeer gering van PMR portofoontjes (0,5 Watt), maar voor de meeste toepassingen voldoende.
Als je gaat kijken naar portofoons met vergunning (ja, die kun je vrij kopen, en de prijs is redelijk. portofoontoebehoren.nl).
Kijk of ze kunnen zenden op 446 MHz. Soms staat er ook bij dat ze voor PMR geschikt zijn.
Dan krijg je portofoons die met 5 Watt kunnen zenden. Mag wel niet op PMR, maar wie kijkt daar naar en wie let daar op? :fluit:
Je kan dan ook vaste basisstations gaan gebruiken die op deze frequentie gaan zenden, met grotere antennes en dergelijke.
Ligt er aan hoe ver jij wil gaan.
Feitelijk klopt je reactie wat betreft de controle maar het is wel een gevaarlijk advies. Het voorhanden hebben van zendapparatuur die je alleen met licentie mag gebruiken kan een flinke boete opleveren. Als je dan ook nog een basisstation gaat gebruiken weet je zeker dat je jezelf op de kaart van het meetnet zet.

Het is uiteraard ieders eigen keus en ik ben ook niet roomser dan de paus maar dit advies geven zonder de mogelijke consequenties te benoemen is niet verstandig.
 

PlanDoPrep

Senior Prepper
In het kader van prepping zou ik kijken hoe je ze gaat opladen als er geen 220 uit het stopcontact komt. Zonnepaneeltje met een spanningsregelaar eraan misschien?
De afstanden zijn hierboven goed geschetst. Je gebruikt deze dingen om contact te houden als je net buiten elkaars zicht bent. Het zijn geen mobiele telefoons met een bereik van kilometers.
Denk maar zo: Als je dicht genoeg bij elkaar bent om elkaar meteen bij te staan, doen ze het goed. Dus binnen je groep: prima.
Als je contact wilt leggen met iemand anders in de stad: nee.

Tip: Neem ze eens mee als je gaat winkelen oid. Je kunt dan contact leggen als je uit het zicht bent. Je merkt ook de grenzen goed.
 

023ed

Elementary prepper
Het vermogen is zeer gering van PMR portofoontjes (0,5 Watt), maar voor de meeste toepassingen voldoende.
Als je gaat kijken naar portofoons met vergunning (ja, die kun je vrij kopen, en de prijs is redelijk. portofoontoebehoren.nl).
Kijk of ze kunnen zenden op 446 MHz. Soms staat er ook bij dat ze voor PMR geschikt zijn.
Dan krijg je portofoons die met 5 Watt kunnen zenden. Mag wel niet op PMR, maar wie kijkt daar naar en wie let daar op? :fluit:
Je kan dan ook vaste basisstations gaan gebruiken die op deze frequentie gaan zenden, met grotere antennes en dergelijke.
Ligt er aan hoe ver jij wil gaan.

Nou, het huidige netwerk van onze vrienden van het agentschap is ernstig verdicht, en als er een sweep word gedaan, dan springen deze entiteiten er echt wel uit.
Vergeet niet binnen 50 ms met een precisie van 10 meter, en zij hoeven niet langs te komen met autotjes of wat dan ook.
De boetes zijn niet gering, en kan lachend 2500 euro bij een eerste keer zijn. (verdubbeling per volgende 'transactie')

Qua draagbaar, tjsa, 5 W vreet je batterijen op, en zoveel afstand wil je toch niet gaan halen, PMR/porto is specifiek zeer korte afstand.
Bereik tot 6 km is volledig uit de duim gezogen, wellicht van bergtop tot bergtop.

Qua porto, leuk dingetje, maar al die dingen komen uit een zelfde ontwerp, lekker gebruiken tot ~ 1 km, en verder is PMR best druk.
Kost geen drol en is in allerlei namen terug te vinden in de markt.
 
F

frans81

Gast
Hier nog zoiets waar ik geen appart topic voor ga aanmaken .

De Topcon twintalker 6800 met motor pack .

Iets voor de prepper ?

20201015_173904.jpg 20201015_173856.jpg 20201015_173850.jpg
 
Bovenaan