• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Onze BOVs

Lai

Prepper goeroe
Mijn nieuwe oude BOV heeft ook een roest gat. Op de plek waar de krik zit/zat. Dit is een standaard deuk in de kofferbak. Deze deuk word er uitgehaald en kofferbak word vlak afgewerkt. De deuk heeft veel rondingen waar een prof wel wat mee kan, maar ik ben geen prof. Dus doe het simpel. Onderkant ziet er nog goed uit, moet wel opnieuw in de tektiel. Onder de achter stoeltjes wel 2 plekjes roest gevonden, maar niet ernstig. De rest van de bodem binnen kant nog niet kunnen bekijken, ligt nieuwe dik plastic beschermlaag in. Van een ander type, is wat te groot o_O En spek glad voor de vloermatten :eek:
Wel valt het op dat hij af en toe naar benzine ruikt tijdens het rijden :confused: Sta ik stil en duik onder de kap ruik ik niks o_O Bovenste pakking is volgens mij ook lek.
Heb offerte aangevraagd voor originele maat velgen en banden, €840,- da's ff schrikken :eek: Heb op het net banden (nankang toursport) €40,- per band goedkoper gevonden. Scheelt alweer €160,- :fluit: . Testen en reverenties zien er goed uit. Zijn wel zomerbanden met flink profiel, winterbanden word al een probleem zowel qua maat als €. De banden die er nu onder zitten (stuk breder en zeker geen winter veilige banden!) kosten meer benzine en nog wat dingen die niet positief zijn voor een kleine portemetniks. Dus dat word sparen/kijken voor andere oplossingen. Die €6,- verwijderingsbijdrage vind ik te zot voor woorden!! De velgen en banden die er nu om zitten zitten er nog niet zo lang onder en kunnen voor de verkoop. Komt bij, bij de stort kan ik velg vrije banden gratis afleveren. o_O


Campert gaat straks geschorst en krijgt een face lift :p
 

imker

Survivor
De keuze voor een BOV hangt naar mijn mening voor 80 procent af van budget, aangevuld met 10 procent praktisch nut en 10 procent liefde voor het voertuig. Zelf heb ik als BOV en jachtauto een Mercedes G Wolf lange wielbasis, in de fantastische kleur legergroen. De vorige eigenaar heeft er een 2-persoons van gemaakt, waardoor er nu een 2-persoons pick-up cabrio is ontstaan. De benzinemotor is vervangen door een 300GD 5 cylinder met een 4 bak. Grote voordeel tijdens de jacht is dat je het voorraam naar voren kunt klappen. Een ander bijkomend voordeel van een BOV met dubbele functie is dat je doorgaans veel beter weet wat je mee hebt, en ook vaak zaken makkelijker kan vinden in of op het voertuig. Bijvoorbeeld een loodgieter waarvan de bus ook zijn/haar BOV is, een boekhouder met een Audi avant quattro etcetra. Het mooie aan een oude dieselmotor is dat je in tijden van schaarste er van alles in kan gooien dan wel bij kan mengen.

Groeten imker.
 

Flos

SHTF Expert
De keuze voor een BOV hangt naar mijn mening voor 80 procent af van budget, aangevuld met 10 procent praktisch nut en 10 procent liefde voor het voertuig. Bijvoorbeeld een loodgieter waarvan de bus ook zijn/haar BOV is, een boekhouder met een Audi avant quattro etcetra. Het mooie aan een oude dieselmotor is dat je in tijden van schaarste er van alles in kan gooien dan wel bij kan mengen.

Groeten imker.
Ik ben het niet 100% eens met jou versie van de keuze van een BOV.
Een auto heeft mij nog nooit geïnteresseerd het enige wat ik er van verlang is dat hij het doet als ik hem nodig heb. Er is hier een tijd geweest dat ik mij zonder pijn te doen een Hummer kon permitteren. Maar ik was tevreden met een minibus.
Dus het budget gedeelte klopt niet.
 

imker

Survivor
Ik begrijp uw reactie, als ik de situatie op mijzelf betrek had ik liever als BOV een Unimog U2400 DOKA gehad maar het budget dwong mij tot een andere keuze. In het algemeen denk ik toch echt dat het budget leidend is in de keuze. Ieder bekijkt dingen vanuit zijn of haar eigen perspectief en ervaringen, daardoor kunnen inzichten verschillen.

Groeten, imker.
 

Rataplan

Mankinds only hope
De keuze voor een BOV hangt naar mijn mening voor 80 procent af van budget, aangevuld met 10 procent praktisch nut en 10 procent liefde voor het voertuig. Zelf heb ik als BOV en jachtauto een Mercedes G Wolf lange wielbasis, in de fantastische kleur legergroen. De vorige eigenaar heeft er een 2-persoons van gemaakt, waardoor er nu een 2-persoons pick-up cabrio is ontstaan. De benzinemotor is vervangen door een 300GD 5 cylinder met een 4 bak. Grote voordeel tijdens de jacht is dat je het voorraam naar voren kunt klappen. Een ander bijkomend voordeel van een BOV met dubbele functie is dat je doorgaans veel beter weet wat je mee hebt, en ook vaak zaken makkelijker kan vinden in of op het voertuig. Bijvoorbeeld een loodgieter waarvan de bus ook zijn/haar BOV is, een boekhouder met een Audi avant quattro etcetra. Het mooie aan een oude dieselmotor is dat je in tijden van schaarste er van alles in kan gooien dan wel bij kan mengen.

Groeten imker.

Hoe is die G voor de rest, betrouwbaarheid, slijtage, in het veld etc?
 

imker

Survivor
Ik had me geen betere auto kunnen wensen, bewust gekozen voor een spartaanse auto waar weinig aan kapot kan. Betrouwbaarheid is enorm, slijtage minimaal en verbruik 1 op 6 op de weg en 1 op 4 in het veld. Door de originele NATO banden heb ik een hoge bodemdruk waardoor ik verder kom dan voertuigen met brede banden. De sperren op voor en achteras heb ik nog nooit nodig gehad, wel veel mee gespeeld. Ik had achterin een kraantje staan om een zwijn of hert achterin te takelen maar ben nu toch overgegaan op een enkelas aanhanger met grote wielen die dezelfde spoorbreedte heeft als het trekkend voertuig.

Groeten, imker.
 

Candyman

Diehard Prepper
De kleur is origineel blauw @zonnebrood maar de vorige eigenaar heeft een poging gedaan om hem matzwart te maken.
Het is niet echt netjes geworden en de verf is op sommige plekken aan het verdwijnen waardoor hij nu blauw/zwart is.

Er zitten ook wat roestplekken op dus als ik er aan ga beginnen ga ik hem ook gelijk verven en spuiten.
Waarschijnlijk wordt hij dan RAL 1019 desert storm.
 

Rataplan

Mankinds only hope
De kleur is origineel blauw @zonnebrood maar de vorige eigenaar heeft een poging gedaan om hem matzwart te maken.
Het is niet echt netjes geworden en de verf is op sommige plekken aan het verdwijnen waardoor hij nu blauw/zwart is.

Er zitten ook wat roestplekken op dus als ik er aan ga beginnen ga ik hem ook gelijk verven en spuiten.
Waarschijnlijk wordt hij dan RAL 1019 desert storm.



Ik vind die raptor paint ook wel gaaf.
 

Candyman

Diehard Prepper
Dat ziet er zeker goed uit @Rataplan
Ik zal me er eens in verdiepen.

Verrassende uitkomst @petroman nooit gedacht dat bedliner zo sterk was.
Als je daar je hele wagen mee doet is hij gelijk bomproof :thumbsup:

-edit- de raptor uit de video van rataplan is bedliner zie ik net.
 

Prepfarmer

Senior Prepper
Mijn BOV is een Jetta Mk2 uit 1991. Prima
Auto voor het dagelijkse leven ruimte zat ook, redelijk snel met zn 1600cc en 73 pk. Het verbruik kan wat beter met 1/10 maar verder niks te klagen gewoon een degelijke bak.
 
Bovenaan