• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Koude oorlog - bunkers - nieuws berichten

petroman

SHTF Expert
Wel grappig : hij heeft de kelder laten overkomen uit Zwitserland ? en hij vergeet het luchtfilter aan te sluiten.
 
F

frans81

Gast
schuilkelder te koop:


IK zou best wel zo'n Mooie Bunker willen hebben als BOL .
Maar dan wel 1 die een perfecte Nooduitgang en luchtzuiveringssysteem heef die ook nog eens niet zomaar in het zicht ligt .
Maar buiten dat om en een toekomstige mogelijkheid daarin ( PFFF Dus ) , vind ik Bunkers prachtige objecten .
Idd die daar in dat filmpje was incompleet . En je kruipt zo naar buiten via dat rooster en ook naar binnen .
 

Fridtjof

Survivor
Zie ik nu echt een raam in de kelder? Gewoon glas met gaas. Een lumineus idee, kun je de "bom" zien vallen:lips:
Maar wel eentje met een verrekte zwaar luik ervoor. Vrijwel alle atoom"bunkers" hebben een dergelijke constructie als nooduitgang.
Mogelijk kan je de klimkoker nog volstorten met zand. Na openen van het luik eenvoudig te verwijderen.
Overigens zou ik dat luchtfilter ook pas monteren als het echt nodig is.
En laten we eerlijk zijn, een bunker is dit niet, meer een fallout shelter.
Maar best leuk, al is het maar om je bier/wijn koel op te slaan...
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Dit is standaard zwitsers spul.
Er zit inderdaad een raam voor de nooduitgang maar links daarvan een zwaar luik. Zand ik de klimkoker hoeft niet dat was meer tegen de vijand om te voorkomen dat die "makkelijk" binnen kon komen.
Alle BB bunkers hebben ook een droge klimschacht.
Het luchtfilter staat OP de unit. Maar de man zegt dat die er in zitten vandaar mijn opmerking. Ivm vocht hebben deze filters ook een beperkte opslagtijd.

Het is een schuilkelder en met bedden en een manier op eten warm te maken en een plek om ook weer afscheid te nemen van je eten kan je het langer uithouden dan je buren zonder zo'n kelder.
Ik heb ergens gelezen dat er een nl bedrijfje is dat schuilkelders gaat bouwen dus wie weet.

Edit:
Overigens denk ik dat je niet eens zo'n dikke deur nodig hebt met het trapportaal er voor plus het feit dat je ondergronds zit. Dat geld ook voor het noodluik.
Ik had die nooduitgang ook iets verder van het huis laten uitkomen. Deze deur kan je nooit van binnen openen als er puin voor ligt. En als je halve huis opd e nooduitgang ligt: veel succes, ook met ventilatie.
 

petroman

SHTF Expert
Beste bunkerliefhebber,
Komende zaterdag, 3 november 2018, is van 10 tot 13.30 de "Commandobunker Haven Rotterdam voor als de bom valt" geopend, voor groepsrondleidingen van een uur.
Het is onderdeel van het jaarlijkse evenement "Rotterdam ondergronds". Zie ook de gemeente Rotterdam "Rotterdam ondergronds".
Jullie kunnen op de dag zelf aanschuiven zolang er plaats is, a € 8pp. Koffie € 1.
Bij veel belangstelling start om 14.30 bovendien een extra rondleiding.
Adres: Thurledeweg in de Spaanse Polder
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
TADA !

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis-88214468-postjeskade-36/
Voor 1,1 miljoen euros en dan rijden en parkeren ze ook nog op je dak....

Amsterdam_Postjeskade-36_00.jpg Amsterdam_Postjeskade-36_01.jpg

Amsterdam_Postjeskade-36_02.jpg Amsterdam_Postjeskade-36_04.jpg

Amsterdam_Postjeskade-36_05.jpg

Ik zie in mijn kristallen bol dat het een openbare schuilruimte was bedoeld voor 90 personen verdeeld over twee ruimten.
Met geen techniek (?), plee, aansluiting dus op riool, wordt het wel een dingetje. idee van de makelaar om er op te gaan bouwen lijkt mij ook niet een sterk idee.
-------------------------------
Onder de streep kan je denk ik voor 1,1 miljoen vast wel elders een beter huis laten neerzetten incusief kelder.
Want een huis dus woonbestemming heb je er ook (nog) niet op.
Wellicht is dat de huidige eigenaar niet gelukt.
 
G

gebruiker 3367

Gast
Voor 1.1 miljoen euro verhuis ik liever naar het platteland en laat ik een gloednieuw atlas shelter in de achtertuin begraven. But nice try Amsterdam!
 
G

gebruiker 3367

Gast
@Petite Prepper : Goed idee alleen snap ik niet waarom je dan zou kiezen voor een stalen doodspijp als optie.

Je kunt dat ding alsnog in beton gieten natuurlijk, zover mij bekend zijn het degelijke dingen met goede filter systemen.
Het gemak van een modulair systeem en het feit dat alles voor je wordt gedaan is vooral het grote voordeel.
Ten opzichte van zelf ontwerpen, aannemer vinder die er mogelijk te weinig verstand van heeft en eventuele fouten in het ontwerp maakt.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Je kunt dat ding alsnog in beton gieten natuurlijk, zover mij bekend zijn het degelijke dingen met goede filter systemen.
Het gemak van een modulair systeem en het feit dat alles voor je wordt gedaan is vooral het grote voordeel.
Ten opzichte van zelf ontwerpen, aannemer vinder die er mogelijk te weinig verstand van heeft en eventuele fouten in het ontwerp maakt.
Waarom zou je een bunker in je tuin willen hebben? Dan liever een grote wijnkelder. Daar heb je meer aan. Het hele idee van een bunker is volgens mijn al verleden tijd. Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten
 
Bovenaan