• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zelf een put boren voor watervoorziening Tuin en ??

petroman

SHTF Expert
In 2018 kreeg ik ooit het volgende antwoord:

Hartelijk dank voor de aanvraag voor informatie voor het slaan van een waterbron.
De waterbron wordt handmatig geboord en kan gepulst worden tot een maximale diepte van 10 meter.
De uiteindelijke diepte van de waterbron is afhankelijk van de grondwaterstand en de grondslag ter plaatse van uw perceel.
De waterbron bestaat uit een PVC filterbuis van 5 meter lang (met filterkous) + een verlengbuis en heeft een doorsnede van 63mm. Hier binnenin kan de aanzuigleiding van uw waterpomp gehangen worden om het grondwater op te pompen. De waterbron wordt na plaatsing gespoeld zodat deze direct klaar is voor gebruik.
De waterbron is geschikt om een 3 á 4 m3 waterpomp ruim van grondwater te voorzien.
De opgeboorde grond wordt opgevangen in een kruiwagen. Geen grote machine, spoelgat of grote hoeveelheden spoelwater op uw perceel. Zo krijgt u geen troep van water en grond!
De kosten voor het boren/pulsen, materiaal (PVC filterbuis,verlengbuis en overig materiaal) en reiskosten bedraagt: 235 euro.
Indien het blijkt dat het grondwater te diep zit of de grondslag laat het niet toe om handmatig te pulsen en de waterbron kan niet geplaatst worden, dan betaalt u niets. Ik kan geen garantie op roestvrij water geven. Dit is op voorhand niet in te schatten.
Er van uitgaande u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u geïnteresseerd zijn dan kunt u mij bereiken op waterbronpulsen@gmail.com .
Met vriendelijke groet,
Rien

Laat het iets duurder zijn geworden ondertussen maar wat kan je zelf in elkaar zetten voor 300euro ?
Even afgezien van het feit dat je er iets van leert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Jade

Senior Prepper
Wij hebben het jaren geleden ook laten doen voor ook een prijs die rond de 300€ ligt.
Ook met de garantie, nu bleek achteraf dat 10 m niet voldoende was om continu water te pompen, ze zijn kosteloos nog een keer geweest om er nog enkele meters bij te doen.
Dus inderdaad loont het eigenlijk het risico en de kosten besparing niet.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
@RockyFlats : al de door jouw gefantaseerde methoden bestaan al en kun je terug vinden op YT.
Je hoeft zelf weinig te bouwen: huur een motoraangedreven palenboor en je kan je helemaal uitleven qua buislengte en boorkopprofiel.
Maar je blijft met een bende zitten, veul water, uitgespoelde grond etc.

Ik ben van de gemakkelijke: ik laat tzt wel een mannetje/vrouwtje komen die ervaring heeft, spullen heeft en garantie op schoon water.

ps je vergat de waterspuitmethode mbv hogedrukspuitlans in een mantelbuis. In zandgrond gaat dat denk ik prima.
al de door jouw gefantaseerde methoden bestaan al en kun je terug vinden op YT.
Maar @petroman, verwar fantaseren toch niet met het inzicht van "een uitvinder"!;)
YT en Google zijn OK, maar waar is de hang naar zelfvoorziening en inventiviteit gebleven?:rolleyes:

ps je vergat de waterspuitmethode mbv hogedrukspuitlans in een mantelbuis. In zandgrond gaat dat denk ik prima.
Vergeten? Hmmm, die door jou geopperde methode bestaat al en kun je terug vinden op YT.:D

Ik heb die methode wel (deels) geprobeerd, door een spuitlans (slang) in de boorkop te bevestigen. Dat was er echter een huis-tuin-en-keuken hogedrukspuit en meer bedoeld om het zand los te woelen. Een groot succes was dat niet. Ik ben dus blijven steken in eigen probeersels, maar heb het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen. Ga je eenmaal zelf aan het rommelen dan is het vaak een proberen-proberen-proberen. Maar nooit opgeven natuurlijk;)

Iemand er voor inhuren is natuurlijk het gemakkelijkst en zekerst, maar ik zag op tegen "het opvallende" daarvan en heb het nu stilletjes en op tijden die mij het best uitkwamen zelf klaargespeeld. Ik moet er ook bij melden dat het geschiedde op een slecht toegankelijk plekje van zo'n 3 m2 tussen schuurtjes ingekneld. Geen ingehuurde hond die daaraan begint, behalve deze terrier natuurlijk;)
 
F

forumlid 1447

Gast
Achter het @ Rocky hoort nog wat ! Iets met
Wohngebäude :fluit:

Nu krijgt iemand anders een vermelding en denkt :confused::confused::p

Nu verwijzen we dus naar een ander, en blijft "zelf doen = zelf leren" bestaan" :D
Misschien krijgen we dan een filmpje van @LaufhausKöln,
Of een slapstick van put boren van @Roockie,
of explosies van Rambo
Wordt het ineens nog interessanter.:lol:
Maar om verder te gaan met denken, (is volgens mij al bestaand)
Buis met klep, beugel voor touw, boorbuis 20 cm naar beneden tikken,
en met buis + klep , onder driepoot, zelf "pulsen".
Water om de grond losser te krijgen.
3 weken werk, 15 kg lichter, en armen als boomstammen.
Meteen een getraind lijf, een compliment op straat (o nee! jaloerse partner),
meer longinhoud en een lijf om hout voor de kachel te kappen.
Deze week aan beginnen, voorlopig mag je toch nergens heen, behalve werken, eten halen en STEMMEN.:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
 
F

frans81

Gast
Buizen voor een driepoot te maken had ik al .
Maar het bleek dat ik in gebied waar geboord / Gepulst moet worden er geen plek voor is .

Dat ik hetzelfde wou gaan doen was gerelateerd aan kostenplaatje . Maar uiteindelijk blijkt met beetje uitkijken door wie het goedkoper en minder gedoe te zijn om het te laten doen .
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Achter het @ Rocky hoort nog wat ! Iets met
Wohngebäude :fluit:

Nu krijgt iemand anders een vermelding en denkt :confused::confused::p
@frans81 Wohngebaude?
Aber lieber Franz, du weisst doch, wir haben uns in den Verrucktenanstalt kennengelernt...:wave:
Regards, Dr. Strangelove

Haha, je bedoelt mijn avatar? Ben ik niet en lijk ik gelukkig niet op. Maar die is wel uit een hele goede film van Stanley Kubrick met prima acteerprestaties van Peter Sellers. Mensen, ga die zien en herbeleef een stukje koude oorlog met humor. De figuur van Dr. Strangelove is overigens een aardige sneer in de richting van de toenmalige operation paperclip.
 
F

frans81

Gast
@frans81 Wohngebaude?
Aber lieber Franz, du weisst doch, wir haben uns in den Verrucktenanstalt kennengelernt...:wave:
Regards, Dr. Strangelove

Haha, je bedoelt mijn avatar? Ben ik niet en lijk ik gelukkig niet op. Maar die is wel uit een hele goede film van Stanley Kubrick met prima acteerprestaties van Peter Sellers. Mensen, ga die zien en herbeleef een stukje koude oorlog met humor. De figuur van Dr. Strangelove is overigens een aardige sneer in de richting van de toenmalige operation paperclip.

Wat ik zoek kom ik meestal vanzelf wel tegen en goedkoop :)

Maar die apparte ( Steekjelos ) sleutel en verloren schroefjes dat wil maar niet lukken :lol:
 
Bovenaan