• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

de&s British 24 hour Operational ration pack Box B

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Een totaal voor mij onbekende Rantsoen .
De Engelse !

Gisteren een Doos met originele British de&s operational ration packs gekocht .
Production date 11/2014 . Shelf life van tot 2017/18 .
Box B Nsn 8970-99-001-9011

Alles wat in de twee geopende doosjes te zien is ziet er goed uit en in zeer degelijke verpakkingen .

Ik heb deze van een Marinier die het nog had staan .
Hij wist mij te vertellen dat tijdens één van zijn ontmoetingen met SAS militairen oa Prins Harry ,op uitzending deze duidelijk maakte wat voor vies spul onze militairen moesten eten. No bulshit verhaal ( Destijds in Afghanistan) , echt gebeurd . Er is toen aldaar plaatselijk geregeld dat ze deze British Ration packs verstrekt kregen en gegeten .

En idd het werd bewezen .
Mochten nog meerdere preppers met deze Rantsoenen ervaring hebben dan graag een reactie .

Ook toon ik verschillende YouTube filmpjes zien met reviews / smaaktests van deze rations . Velen ver over Tht .

Link 1 is van YouTube kanaal met veel info betreffende smaaktests van vele rantsoenen wereldwijd . Ver over datum en recenter .

https://www.youtube.com/playlist?list=PLBGcWhZwqNZ_xmA-oBT3IIsTg9x4iTQFd






https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/countyfiles.armycadets.com/somersetAcf/20140619_Operational_Ration_Packs_ORPs.pdf?mtime=20181009164339&ved=2ahUKEwjhitnr-vrkAhWQGuwKHS_eC7UQFjAQegQIARAB&usg=AOvVaw0Ogph1x52ROnNAZinyLELA

20191001_125217.jpg 20190930_191447.jpg 15699309118063828671873457469207.jpg 15699309606058069785887451411467.jpg 15699312838984172145950886388348.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:

SurvWifeAll

Elementary prepper
Omdat ik vrij 'nieuw' ben bij Preppers-shelter, vind ik dat ik ook best op oude posts mag reageren :wave:
Ik ken de packs van een bezoekje aan een RAF station in Zuid Engeland zo'n 15 jaar geleden, en was toen vooral verbaasd over de compactheid in combinatie met de compleetheid van het pakketje. Toen 't spul eenmaal 3 jaar over datum was heb ik het toch maar opgepeuzeld. Niet onaardig, en ik kan me zo voorstellen dat wanneer je niets anders hebt na een dag lang door de modder kruipen, het hemels voer moet zijn!
'k Weet echt niet meer wat ik toen voor het pakketje betaald heb, 't was zo'n moment waarop ik wist dat het uurtje shoppen in de Vliegbasis- outlet me meer ging kosten dan die hele vakantie in Engeland bij elkaar, en daar wel overwogen vrede mee had :rolleyes:
 

SurvWifeAll

Elementary prepper
:off: Ze hebben trouwens ook hele toffe fysieke trainingsschema's , maar achteraf had ik die als Hollander helemaal niet mogen zien... laat staan meenemen :fluit:
 
F

frans81

Gast
Omdat ik vrij 'nieuw' ben bij Preppers-shelter, vind ik dat ik ook best op oude posts mag reageren :wave:
Ik ken de packs van een bezoekje aan een RAF station in Zuid Engeland zo'n 15 jaar geleden, en was toen vooral verbaasd over de compactheid in combinatie met de compleetheid van het pakketje. Toen 't spul eenmaal 3 jaar over datum was heb ik het toch maar opgepeuzeld. Niet onaardig, en ik kan me zo voorstellen dat wanneer je niets anders hebt na een dag lang door de modder kruipen, het hemels voer moet zijn!
'k Weet echt niet meer wat ik toen voor het pakketje betaald heb, 't was zo'n moment waarop ik wist dat het uurtje shoppen in de Vliegbasis- outlet me meer ging kosten dan die hele vakantie in Engeland bij elkaar, en daar wel overwogen vrede mee had :rolleyes:

Als je deze gaat vergelijken met oa sommige Hollandse en US MRE dan zijn die Engelse van betere kwaliteit en smakelijker .
Maar ! fabrikanten die leveren zijn niet altijd dezelfde ;)

Ik heb laatst samen met mijn vrouw nog het een en ander opgepeuzeld van ruim drie jaar over tht .

Alles smaakte nog voortreffelijk . Zelfs de pinda's in blik waren heerlijk . Vol smaak en knapperig .

Vaak kosten deze rantsoenen nog rond of meer dan 10 €/£ per stuk .Duur ? ! Ja . Ik betaal het er niet voor :rolleyes: Dus idd zijn ze kwa prijs over the top vind ik .

Kun je er goedkoop aankopen dan meteen doen . Water en voedsel zijn belangrijk .
 

phtvs

Sysop
Admin
Misschien niet helemaal on-topic maar in mijn diensttijd waren we op oefening in Bergen-Hohne (Langemannshof). Naast ons verblijf zat een kazerne van de Engelsen. Wij gingen daar eten want dat was 1000x beter dan wat wij voorgeschoteld kregen. Van een paar Engelse militairen kregen wij ook rantsoenen mee en die smaakten heerlijk.
 

SurvWifeAll

Elementary prepper
Haha , ja die Engelsen weten boven verwachting goed wat lekker eten is... ook als het vacuüm verpakt drie maanden in je rugzak overal mee naar toe gesleept moet worden ;)

Als voedsel zo goed verpakt is, en je bewaart het in principe op een (donkere) koele, DROGE plek, kan je gemakkelijk de THT datum verdubbelen... zei de weckpot nerd :D.
Stel je de verpakking bloot aan (veel) wrijving, scherpe voorwerpen, vocht of grote temperatuurwisselingen, dan is regelmatige inspectie van de verpakking wel essentieel. Ligt het op een plek met veel wisselende temperaturen opgeslagen, dan zou ik 'm ook niet te lang over de houdbaarheidsdatum bewaren. Voedsel reageert daar toch op.

En tja, wat is duur... als je die gevriesdroogde zakjes bij de outdoor winkel koopt ben je nog duurder uit... maar niet perse smakelijker.
 
Bovenaan