• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

kokend water onder een microscoop

Niels

Mankinds only hope
Ik vind het wel interessant :).
Ik persoonlijk gebruik koken als drinkbaar maken van water onderweg heel veel als het water er schoon uit ziet.
Op een gegeven moment was ik het filteren van kraakhelder water wel zat, en kookte alles gewoon. Ging prima :).
Billycan in het kampvuur en gewoon even flink door laten koken.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Ik vind het bijzonder dat bijna alle bacteriën dood zijn bij dit experiment. Door dat er zo veel zooi in het water zit had ik verwacht dat het water tussen de zooi niet goed genoeg gekookt zou zijn. Verkeerde verwachting dus. :p
 

Vempain

Prepper goeroe
Zelf had ik meer het "probleem" dat ik ze zelf ook kon benoemen en ze zelfs op een bepaalde manier schattig vind..
Misschien was al die jaren microbiologie toch een verkeerde keuze en is het goed dat ik weer terug naar de chemie ben gegaan:fluit:
 
mooi filmpje. zeer leerzaam.
Een oom die járen in Afrika heeft gereisd (jaren 50, Afrika in kaart brengen voor Belgische overheid), vertelde dat hij er dagelijks persoonlijk bij stond dat de enorme ketel met drinkwater voor de hele expeditie minstens 10 minuten kookte. Zijn collega-ontdekkingsreizigers deden niet zo moeilijk... in de jaren 80 was hij de enige die nog leefde van alle collega's... de meesten geveld door parasieten
 
Bovenaan