• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Student zoekt Prepper [plaats hier je oproep]

Nomad

Diehard Prepper
Michelle, studente 'Creative Writing' aan de HKU in Utrecht wil wat meer weten over preppen.

Interessant. En ik snap bovenstaande reacties van @petroman en @AWOL.

De HKU is de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.
Ik denk dat dit de opleiding is waar het om gaat. Het is een voltijd HBO studie tot dramaschrijver.

Ik kan me voorstellen dat ze voor een dergelijke opleiding achtergrondinformatie moeten zoeken.
En dat zou inderdaad via ons kunnen.
Het zou leuk inderdaad leuk zijn als ze er zelf een stukje over kan schrijven, wat haar beweegredenen zijn en waar haar interesse vandaan komt.

Hoe dan ook sla ik hem even over.
 

Ray

SHTF Expert
@Nomad slaat de spijker op z'n kop.

Michelle vroeg netjes of ze een account mocht aanmaken om inspiratie op te doen voor haar schrijven. Dit hoeft niet automatisch te betekenen dat het gaat om een schrijven ter bevordering ende verspreiding van het fenomeen preppen, het kan ook fictie zijn.

Ik meld het hier zodat de community daarvan op de hoogte is. Ze heeft zich overigens nog niet aangemeld zag ik net.
 

Ray

SHTF Expert
Anne zou ons wat vragen willen stellen voor haar werkstuk

Mijn naam is Anna en ik zit op 6 VWO. Voor mijn profielwerkstuk ga ik een technisch ontwerp maken van een zelfvoorzienend huis/bunker.

Voordat ik aan het ontwerp kan beginnen ben ik eerst wat theoretische deelvragen aan het beantwoorden. Een van mijn deelvragen is: waarom zou men zelfvoorzienend willen/moeten zijn en tot in welke mate? Ik ben begonnen met het uitwerken van een aantal mogelijke rampen die ervoor zouden kunnen zorgen dat mensen op zichzelf worden aangewezen maar ik zou ook graag willen weten waarom mensen die zichzelf preppers noemen begonnen zijn met preppen. En dit leek mij de beste plek om zo veel mogelijk preppers in een keer te bereiken. Zou ik daarom wat vragen voor mijn profielwerkstuk hierop mogen plaatsen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Anna
 

petroman

SHTF Expert
Geacht bestuur van dit forum,

Wat ik tegen al deze aanvragen heb is het feit dat we nooit het resultaat te zien krijgen.
Misschien is het een idee om als bindende voorwaarde te stellen dat wij hier ook het resultaat kunnen zien.
Nu is het allemaal nogal éénrichting verkeer.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Geacht bestuur van dit forum,

Wat ik tegen al deze aanvragen heb is het feit dat we nooit het resultaat te zien krijgen.
Misschien is het een idee om als bindende voorwaarde te stellen dat wij hier ook het resultaat kunnen zien.
Nu is het allemaal nogal éénrichting verkeer.

maar dan in een doodlopende straat
 

Jannes

Prepper goeroe
Geacht bestuur van dit forum,

Wat ik tegen al deze aanvragen heb is het feit dat we nooit het resultaat te zien krijgen.
Misschien is het een idee om als bindende voorwaarde te stellen dat wij hier ook het resultaat kunnen zien.
Nu is het allemaal nogal éénrichting verkeer.

Dat kun je toch als voorwaarde stellen aan de betreffende student? Zo’n profielwerkstuk kunnen ze gerust naar je opsturen.

Anne, je mag mij wel wat vragen stellen, maar ik ben absoluut geen prepper in de zin van ‘zelfvoorzienend kunnen leven’. Wel dat we een paar dagen (of iets langer) zonder water, elektriciteit of supermarkt kunnen.
 

Flos

SHTF Expert
Geacht bestuur van dit forum,

Wat ik tegen al deze aanvragen heb is het feit dat we nooit het resultaat te zien krijgen.
Misschien is het een idee om als bindende voorwaarde te stellen dat wij hier ook het resultaat kunnen zien.
Nu is het allemaal nogal éénrichting verkeer.
Er is ooit eens een fotosessie van mij met mijn out door trailer gemaakt en die fotograaf heeft toen wel een link op het forum geplaatst waar je de foto's kon bezichtigen. Dus je mag ze niet allemaal over de zelfde kam scheren.
 

Niels

Mankinds only hope
[MOD]
Mensen, in dit topic is het wenselijk on-topic te reageren zoals herhaaldelijk ook met mod-opmerkingen is aangegeven in dit topic.
Veel off-topic berichten zijn in het verleden gewist om die reden.
Graag ideeën over hoe e.e.a. beter of ander zou kunnen jullie inziens kan in het >ideeën gedeelte< besproken worden zodat het hier niet bevuild word.
Mensen die hier een oproep plaatsen hebben serieuze intenties, en door het bestuur is hen daar toestemming tot verleend.
[MOD].
 

maas

Prepper
Hallo iedereen!
Ik heb op school de opdracht gekregen een kunstproject te maken binnen het thema: 'The Shelter'. Ik zou het hierbij heel interessant vinden om een aantal vragen te kunnen stellen aan preppers hier die een bunker/shelter hebben, of preppers die dit niet hebben, maar het wel leuk lijkt wat vragen te beantwoorden.

Het zullen geen vragen zijn over het technische aspect van het bouwen van een bunker, en ook niet over persoonlijke informatie.
De vragen zouden meer gaan over associaties die jullie hebben met de term 'The Shelter' en wat een schuilplaats voor jullie betekent. Ook ben ik erg benieuwd naar jullie redenen voor het wel of niet bouwen van een shelter.

Als het je leuk lijkt om me te helpen en hier wat vragen over te beantwoorden, zou dat geweldig zijn, en kun je me een privé berichtje hier sturen, en dan stuur ik de vragen op.
Ik zou het ontzettend tof vinden als ik wat mensen vragen kan stellen.

Thanks!!
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Leg eens even uit hoe dit in verbinding staat met een kunstproject? Ik snap de link tussen shelter en kunst niet.
 

maas

Prepper
Aan de hand van de antwoorden wil ik eventueel beeldhouwen, schilderen, kleding maken, foto's maken etc. Ik ben benieuwd naar andermans ervaring met het woord 'Shelter'. Het thema van de opdracht is eigenlijk alleen een beginpunt, vanaf daar ga ik aan de slag en kijk ik wat ik er verder mee ga doen. Misschien maak ik een serie schilderijen aan de hand van de reacties. Misschien maak ik een installatie waarin ik de antwoorden verwerk. Ik weet zelf ook nog niet precies hoe het zal lopen. Voor nu zit ik nog in de onderzoeksfase van mijn project waarin ik informatie probeer te vergaren :)
Hopelijk is het zo iets duidelijker!
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
niet echt. Eigenlijk helemaal niet. Je bent op zoek naar ideeen en gevoelens van anderen omdat je niet weet hoe je je eigen gevoelens van veiligheid en bescherming moet uitbeelden?
 

Ray

SHTF Expert
@maas, ik heb je oproepje verplaatst naar het topic wat daarvoor in het leven is geroepen.

Graag hadden we van te voren iets van je gehoord, zoals ook beschreven in de regels/voorwaarden van dit forum, waarmee je akkoord ging bij het aanmelden. Lees ze nog eens na, vooral het deel over oproepen van studenten/pers. De link vind je in mijn onderschrift. Voor nu laten we je oproepje staan, het is oudjaarsdag.
 
Bovenaan