• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Combi 27mc en DMR

V

Verwijderd lid 4257

Gast
In mijn beginnende speurtocht kwam ik op internet een combi tegen van zowel 27mc als DMR.
Ik kan het nu nergens meer terug vinden. Heeft iemand van jullie een idee om welke apparast dit ging?
Ik had gelezen over geen apparaat voor beginners en meerdere verschillende antennes nodig. Wil er graag meer over lezen.
 
V

Verwijderd lid 4257

Gast
Nee, het was een "bakkie".
Deze had ik niet gevonden, maar wel interessanter! Omdat het mobiel is.
Dank voor je reactie!
 

TACAMO

Prepper
Deze Hytera PD462 is gemaakt voor de Australische markt. Daar wordt een PMR bandje op 476MHz bij de aussies de "(UHF) CB band" genoemd: https://en.wikipedia.org/wiki/UHF_CB. Die is dus niet legaal te gebruiken in Nederland, hier zijn de frequenties op 476MHz namelijk vergunningsplichtig. Zal dus ook niet samenwerken met 27MHz CB. Je zou zo'n 462 hier wel kunnen importeren maar ik ben bang dat je iets in huis haalt waar je heel weinig aan zult hebben; in de firmware zijn de frequenties waarschijnlijk vastgezet, dus kun je die PD462 ook niet zomaar omprogrammeren naar het Europese PMR446 op 446MHz.

Waarom precies de wens of het bedachte scenario waarom je DMR op 27MHz zou willen gebruiken? DMR is in principe eenvoudig af te luisteren, het biedt doorgaans zeer beperkte bescherming tegen luistervinken.
 
Bovenaan