• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aanschaf simpel Tablet niet zo simpel? Advies gevraagd.

Candyman

Diehard Prepper
Realme komt uit Oppo wat uit Xiaomi komt. Xiaomi heb ik al veel van (telefoon, speaker, fitnesband, weegschaal) en de kwaliteit is goed. Zeker niet slechter dan Samsung.

Het enige wat me soms doet twijfelen is dat het Chinees is. Met de veranderende geopolitiek.


Ik ben ook dik tevreden over xiaomi.
Qua prijs/kwaliteit heb ik nog geen betere gevonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Erny

Last (wo)man standing
Ojee, de twijfel slaat weer toe... Samsung of Realme... :fluit:

Heb ondertussen een flexibel toetsenbordje bij B.com besteld en binnen.
Volgende week valt de beslissling over de tablet. :cool:
 

martin

Mankinds only hope
Samsung of Realme...

Ik denk dat zolang je geen diplomaat bent, of een spion of een 007 equivalent je met een Realme keurig uit de voeten zal kunnen.
Indien dit niet het geval is dan zal je met een Samsung ook niet veel beter uit de bus komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Erny

Last (wo)man standing
De Realme vind ik zeer aantrekkelijk door zijn blijkbare lange accuduur. Dus ik neig wel die kant op.
Nou heeft de Consumentenbond een test maar die kan ik niet zien en mijn 7 dagen gratis periode heb ik al eens eerder verbruikt.
Heeft iemand wel een lidmaatschap en is bereid even voor mij te kijken? Ben wel benieuwd hoe hij uit de tests komt...
https://www.consumentenbond.nl/tablet/producten/Realme
 

Robert

Diehard Prepper
Gewoon kopen die realme!
Als er iemand verstand van heeft is het Martin wel.
HAK DIE KNOOP DOOR Erny.
:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Roel

Mankinds only hope
Tablet...? Dat is hier ten huize zoiets als een kopzeer dingetje als de wilgenbastthee onverhoopt op mocht zijn...:lol:
 

Erny

Last (wo)man standing
Na ontvangst van de Consumentenbondgids (waarvoor dank) ben ik nog steeds net zo in de war... :lol:

Schermafdruk van 2022-07-09 14-43-27.png
 

Roel

Mankinds only hope
@Erny, pad, ja die herken ik. I pad niet. Hebben we hier in ons bos dit voorjaar een knoflookpad, zegt waarneming.nl dat ze dat niet geloven want die komt hier niet voor... zeggen ze...
Terwijl ons gebied aansluit op een stuk Drenthe waar ze wél voor komen. M.a.w. je kan best een foto maken, maar bij Waarneming.nl wordt dan aangenomen dat je die foto ergens anders zal hebben genomen.
Terug naar on topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Hermanusb

Diehard Prepper
Ik ben heel blij dat wij thuis alle 4 alles van 1 merk hebben..
Apple.
Iphone, ipads en ondergetekende een MacBook pro

Nooit geen gezeur
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny
Ik gebruik al jaren een Huawei Mediapad M3 8,4" LTE.
Voor mij is het oa gewoon een erg grote telefoon. De enige echte Phablet (die niemand kent).
Later kwamen er nog een M5 en een M6 en daarna draaide Trump Huawei de nek om.
Ik zou dolgraag weer zo iets kopen maar het bestaat niet meer. Werd Huawei te goed.. ?
HarmanKardon-geluid, een enorm groot geheugenkaartje bom vol met podcasts
die ik dus nooit hoef te streamen, films, boeken, etc.
 

Erny

Last (wo)man standing
@Henk88 Die had ik ook al geraadpleegd en dus ook vernomen dat die Realme een lange accuduur heeft. Maar in het vergelijkingsstaatje van de Consumentenbond is er tussen Samsung en Realme qua accuduur weer bijna geen verschil... very confusing allemaal. :fluit:
De Lenovo is voor mij afgevallen.

En Apple producten passen niet in mijn budget. ;)
 

joepmeloen

Prepper goeroe
@Henk88 Die had ik ook al geraadpleegd en dus ook vernomen dat die Realme een lange accuduur heeft. Maar in het vergelijkingsstaatje van de Consumentenbond is er tussen Samsung en Realme qua accuduur weer bijna geen verschil... very confusing allemaal. :fluit:
De Lenovo is voor mij afgevallen.

En Apple producten passen niet in mijn budget. ;)

In dat val geval dan toch voor een "bekender" merk gaan, ivm assocoires (screen protector, hoesje) en ook voor onderdelen als er een barst in je scherm zit, zullen de meeste winkeltjes het wellicht van samsung op voorraad hebben, maar van habbieschwabbie moet besteld, geimporteerd en verzonden worden, duurd slechts 6 weken, (senario kan, zeg niet dat het ook klopt voor een xiaomi, lenovo of realme).
Daarnaast heb je nog een community die mensen helpt bij problemen, die zal van samsung wellicht groter zijn.
 

Erny

Last (wo)man standing
Ja, @joepmeloen dat speelt inderdaad ook mee... Gemakkelijke keuze zou Samsung zijn...

Nou, alle vergelijkingen nog eens doorgenomen. Belangrijk verschil tussen de Samsung en de Realme is ook de oplaadtijd.
De Realme is al vol na een luttele 1 uur en 13 minuten.
De Samsung doet er een whopping 5+ uur over. :fluit:
Gezien ik op de het tuincomplex (of elders buitenshuis) de tablet het meest zal gebruiken is het wel fijn als ik deze snel ergens (bij iemand of in het clubgebouw) kan bijladen.

Maar nu zie ik opeens dat de Realme op Android 9 draait ipv Android 11... Tenminste dat staat in de B.com specs... bij Tweakers zeggen ze dat ie met Android 11 wordt geleverd. En ook op de Realme's eigen site zeggen ze dat ie op Android 11 is gebaseerd.
Dan zal B.com wel fout zitten?

Ik begon vandaag met mn onderzoekje neigend naar de Samsung, maar eindig toch weer met de Realme. :lol:
Hetgeen betekend dat we morgen de boel nóg eens op een rijtje gaan zetten. :cool:
 
F

frans81

Gast
Ja, @joepmeloen dat speelt inderdaad ook mee... Gemakkelijke keuze zou Samsung zijn...

Nou, alle vergelijkingen nog eens doorgenomen. Belangrijk verschil tussen de Samsung en de Realme is ook de oplaadtijd.
De Realme is al vol na een luttele 1 uur en 13 minuten.
De Samsung doet er een whopping 5+ uur over. :fluit:
Gezien ik op de het tuincomplex (of elders buitenshuis) de tablet het meest zal gebruiken is het wel fijn als ik deze snel ergens (bij iemand of in het clubgebouw) kan bijladen.

Maar nu zie ik opeens dat de Realme op Android 9 draait ipv Android 11... Tenminste dat staat in de B.com specs... bij Tweakers zeggen ze dat ie met Android 11 wordt geleverd. En ook op de Realme's eigen site zeggen ze dat ie op Android 11 is gebaseerd.
Dan zal B.com wel fout zitten?

Ik begon vandaag met mn onderzoekje neigend naar de Samsung, maar eindig toch weer met de Realme. :lol:
Hetgeen betekend dat we morgen de boel nóg eens op een rijtje gaan zetten. :cool:

Als je telkens terug komt bij de realme dan lijkt het mij toch duidelijk.
Vrouwen en intuïtie ;)
Laat de schop maar in de kast en trek de laarzen uit en de high-heeled shoes aan.
Manipuleren die verkopers en prijs drukken !
Kun je niet ! Ach kom .
Vrouwen winnen iedere strijd . Toch

Oef .. online aankoop . High-heels uit en sloffen aan en op de bank zoeken naar gunstigse prijs .
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

petroman

SHTF Expert
De Samsung doet er een whopping 5+ uur over. :fluit:

Ok, ik bemoei mij er ook mee: ik kon die stelling niet geloven en daarom vroeg ik google: oplaadtijd samsung tablet.
Antwoord 2uur, met een 25W snellader. Overigens melde google ook dat de tabS8 geen oplader meelevert.

Ik zou gewoon naar de mediamarkt lopen, iemand vastklampen en uithoren. Vind je dat te klef, dan gewoon bellen en altijd een bevestiging vragen per mail.
Je kan hier vragen en vragen en ieder stuurmens geeft je een koers. Maar niemand hier verkoopt die dingen aan je (aanname) en geeft garantie als het niet klopt.
Je kan later niet claimen dat op het prepperforum men iets anders zei dan dat de praktijk uitwijst.

Ik weet dat bv de mediamarkt ook een installatie service heeft voor laptops, wellicht is die er ook voor tablets. Dan kan je gewoon de allerlaatste versie van alles eisen.
Doen ze het niet dan kan je altijd nog vragen of ze zwart/wit willen angeven dat laatste os gaat werken.
Doen ze dat ook niet, dan zwaai je beleeft daaaagg.
 
Bovenaan