• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Fecsa Bivy Enkelboogs met afwijkende zware 10mm OPTI rits ??

F

frans81

Gast
Vandaag twee Bivy enkelboogs tentjes ingeruild .
1 x gebruikt en 1 x gloednieuw . Alle twee uit 2007 .
Wat mij opviel en tegelijkertijd een struikelblok was alsmede redenen inruil :confused: is de veel zwaardere rits die ik zag .
Eerst dacht ik " Eindelijk een Doorontwikkelde/ gemoderniseerde FECSA BIVY ;)
Zojuist heb ik ze uitgerold en beter bekeken . En wat bleek ;) In de gebruikte hadden ze de rits vervangen :rolleyes::confused:.
Toegegeven het is een eerst klasse rits Van OPTI en ook nog een waterdichte 10mm . Rits is zowel Horizontaal vervangen als verticaal ( Bij muskietennet zie foto 2 ) .
Moet je er blij mee zijn " Ja / Nee / ja " :thumbsup: Het is netjes gedaan maar toch .

Wat ook meteen opviel was het andere soort niet Compressie hoesje in het Dennegroen maar wel van Rip Stop .

Fecsa met andere rits (2).JPG Fecsa met andere rits (1).JPG Fecsa met andere rits (3).JPG
1467313822614-9225633.jpg
 
F

frans81

Gast
Zijn er nog anderen die deze Fecsa Enkelboogs met zo'n hoesje hebben ontvangen ??
 

Jasje

Prepper goeroe
Ik heb exact dezelfde. Ook de productie datum. Alleen heb ik een groene rits en op de foto lijkt hij hier wel zwart. Binnenkort krijgt hij zijn vuurdoop. Ik blijf het toffe bivy's vinden.
Ik heb 'm gehaald bij een dump (zonder website/webshop) in de buurt van Waspik. Ik heb er volgens mij een replica compressiehoes (camo) bij gekregen, hoewel er wel een fecsa etiket op zit.
 
F

frans81

Gast
Ik heb exact dezelfde. Ook de productie datum. Alleen heb ik een groene rits en op de foto lijkt hij hier wel zwart. Binnenkort krijgt hij zijn vuurdoop. Ik blijf het toffe bivy's vinden.
Ik heb 'm gehaald bij een dump (zonder website/webshop) in de buurt van Waspik. Ik heb er volgens mij een replica compressiehoes (camo) bij gekregen, hoewel er wel een fecsa etiket op zit.

Origineel zit er een Woodland camo compressietasje bij .
Met op de bovenzijde een Fecsa label met NSN en maat en nog wat nummers en tekst .
Juist wanneer zoiets er niet bij zit moet je je gaan afvragen of het origineel is of vanaf een bepaald jaar origineel zijn meegeleverd ?? Ze zijn van Rip Stop ! dat is al iets .
Ik betwijfel dat de groene die bij de mijne zitten origineel zijn .
Misschien dat ze bij Dutraco goedkope vervangertjes hebben wanneer de originele weg zijn .
Ikke niet weten .
 

ErikVels

Prepper
Volgens mij zijn die zakjes van de poncholiner woodland. Wat ik weet is dat bij Defensie de bivi met slaapzak erin gewoon in de 60 liter rugzak wordt gepropt in het hoofdcompartiment. Boogje los er bij in. Compressiezakje zal voor andere zaken gebruikt worden. Vandaar dat ze waarschijnlijk zo moeilijk verkrijgbaar zijn met het originele compressiezakje of alleen het compressie zakje.
 
Bovenaan