• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

BOL / BIL gevonden en dan......

Harry Nack

Last (wo)man standing
De trap er toch maar uitgesloopt en kijken of we iets nieuws kunnen fabriceren zodat ik niemand zijn hoofd meer stoot.
IMG-20190304-WA0001.jpeg
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Even rustige periode zou je denken, puntjes op de i zetten om de bouwaanvraag erdoor te krijgen. Architect app te dat een grond onderzoek nodig is.

In eerste instantie dacht ik geldklopperij en overkill aan papierwerk , want er staat toch al een huis? Sterker nog een hele wijk.

Nu zie ik het nut wel weer in want wellicht krijg ik ook een soort van schone grond verklaring en kan ik het grondbedrijf vragen stellen over de samenstelling en het grondwater.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lai

Harry Nack

Last (wo)man standing
Vandaag bodemonderzoek gestart, grond al snel rotsachtig en erg hard volgens de medewerker. Lastig voor het graafwerk straks maar goed voor de fundering straks.

20190402_100557.jpg 20190402_100524.jpg 20190402_100612.jpg 20190402_112118.jpg

Nog 2 boringen te gaan.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Bouwaanvraag is nog in progress, maar morgen gaan we toch weer wat doen in het huis.

Afgelopen periode druk geweest met werk, familie en 50 jarige bruiloft van mijn ouders dus nu weer aan de bak.

Zoals gezegd familie is geweest zo ook mijn bazin.:eek: Dus een aantal dingen gaan we toch weer anders doen. Morgen eens opmeten of wat de bazin wil ook kan.

Waarschijnlijk gaat de hele trap er weer uit, want ik vind de treden niet diep genoeg. Nu heeft @Flos mij uitgelegd hoe ik dit kan oplossen. Ik denk als we eens goed meten en een steun muurtje of balk plaatsen voldoende ruimte hebben voor een mooie rechte trap met lekker brede treden.

Jammer dat mijn vriend pas later komt komende maand, anders zou hij een mooie bekisting kunnen timmeren hiervoor.:oops:


Verder krijgt ook de plaatst van de huidige groepenkast een nieuwe plek. Zullen we wat ramen verplaatsen en boven de muren gaan zetten. Daarna elektra en leidingwerk bepalen en de plaatsen voor de ethernet aansluitingen.

Weer zat om handen dus de komende periode.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
IMG-20190517-WA0002.jpeg
Even traploos.
Voor de nieuwe trap gaat er nog een stukje muur uit en worden een paar betonnen liggers afgezaagd.

Hiervoor is wel een nieuwe steunmuur nodig die dat opvangt. De betonnen liggers van mijn eerste poging worden hergebruikt voor onder andere boven de deur van de muur.

IMG-20190517-WA0006.jpeg

Lekker stevig muurtje zo, naar de ruimte waar ook een toilet komt.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ach zo blijf je bezig. He.
Gefeliciteerd met de huwelijks verjaardag van jou ouders.

Ja 50 jaar huwelijk zie je tegenwoordig niet zo vaak meer, maar ik ben ook al aardig onderweg.:off:

Met wat advies van @Flos heb ik al wat berekeningen gemaakt voor een lekkere luie trap.

De hoogte is 285 cm en ik wil een opstap van hooguit 18 cm hoog. Dus zijn 16 treden nodig.

Verder denk ik aan een breedte van 27-28 cm voor de treden, dus heb ik liggers van 450 cm nodig.
 
Bovenaan