• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

3D printers

phtvs

Sysop
Admin
Na een jaartje experimenteren met een zelfbouw ding, onlangs besloten om een 3D printer bouwkit aan te schaffen.

Ik heb gekozen voor een Anet A6.

Zo kwam de kit binnen. Netjes verpakt met alle materialen en zelfs het gereedschap om hem te bouwen.

3d-printer-2.jpg
3d-printer-3.jpg

Het bouwen is vrij simpel. De bijgeleverde handleiding is erg duidelijk en om het allemaal nog wat makkelijker te maken, staan op de bijgeleverde usb stick video's met een stap voor stap bouw beschrijving.

Inmiddels draait de printer als een zonnetje. Ik zal de printer vooral gebruiken voor mijn elektronica/modelbouw hobby en natuurlijk voor het preppers gebeuren.

Een fluitje voor noodsituaties bijvoorbeeld...

9d54bb9bdf8656fe2b903495a472fd8b_preview_featured.jpg

behuizing voor een raspberry pi zero-w

pi-zero case-1.jpg
 

AWOL

Prepper goeroe
Ideetje: een vloeistofvast ampulletje voor aan de sleutelring waar je zippo vloeistof in kwijt kunt, laten we zeggen 1 vulling, het blijft dus een klein ding. Zou dan dus een standaard maat O-ringetje moeten hebben. Misschien aan onderzijde een afdraaidopje waar je wat vuursteentjes in kwijt kunt? Of het plastic dat een 3d printer gebruikt ook tegen de benzine kan heb ik geen idee van.
@RockyFlats @phtvs
 

Richard434

Prepper goeroe
Laatst bewerkt door een moderator:
Ideetje: een vloeistofvast ampulletje voor aan de sleutelring waar je zippo vloeistof in kwijt kunt, laten we zeggen 1 vulling, het blijft dus een klein ding. Zou dan dus een standaard maat O-ringetje moeten hebben. Misschien aan onderzijde een afdraaidopje waar je wat vuursteentjes in kwijt kunt? Of het plastic dat een 3d printer gebruikt ook tegen de benzine kan heb ik geen idee van.
@RockyFlats @phtvs
Een standaard maat O-ring.
Gelukkig zijn dat er niet zo veel.. :lol:
Hieronder een lijstje met O-ringen in EPDM. Bron: https://www.ebele.nl/ebele-producten/


[mod]post ingekort :fluit: [/mod]
 

petroman

SHTF Expert
@phtvs , Zo dus jij dacht laat ik hem er maar bij betrekken ?

Inderdaad heb ik ook recentelijk een ANET A6 3D printer aangeschaft.
En ook al leuke onderdelen gemaakt. Zelf ontworpen, getekend in 3D (met sketchup pro) en geprint in PLA (zie google).
Er bestaan al vele leuke, nuttige en leerzame ontwerpen en mijn faforiete site is op dit moment thingiverse.com

Tav brandstof: zou ik niet aan beginnen. 1) materiaal moet 200% brandstofbestendig zijn, 2) je print moet 300% dicht zijn.
Risico is te groot. Wat wel gaat is bv een klein glazen parfumflesje voorzien van een ophanging en dop met extra's.
PLA zeker niet want dat is "bio degradable" dus lost vanzelf op....

3D Modelleren. Alles is te leren dus dit ook maar je moet wel een technische grondslag/inzicht hebben om snel wat te kunnen doen. Nou niet meteen gaan roeptoeteren dat dat niet noodzakelijk is, klopt, maar het maakt een en ander wel makeklijker te vatten.
Verder kan ik je alles leren. Ik ben wtb tekenaar, heb gewerkt met autocad en werk nu met sketchup pro.
Maar kijk ook in je omgeving of er niet ergens een cursus gegeven wordt. in wageningen, fablab, was laatst een 2daagse avond instap cursus sketchup.

Mooi en nuttig ontwerp:
https://www.thingiverse.com/thing:1068443
002_preview_featured.jpg


Eigen ontwerp:
Motorsteun ontworpen voor rolgordijn:
29572595_1983683965228172_3751728605965427760_n.jpg
 

QuickFix

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Ik heb al een hele tijd een Micro van M3D (een kant en klare, dus geen bouwpakket).
Tot op heden heb ik er alleen een eenvoudig sleutelhanger/winkelwagenmuntdingetje en de behuizing
voor een YouTube-counter voor mijn zus (ze heeft zo'n vlog-kanaal) mee gemaakt (de elektronica erin
op basis van een ESP-8266 WiFi µC en een OLED).

Sindsdien staat hij al enige tijd werkloos te wezen: ik ben met elektronica en software beter dan met
het ontwerpen van (3D) objecten; ik mis echt het benodigde artistieke gevoel. :fluit:

Zit er aan te denken om hem op marktplaats te zetten...
 
J

J.J

Gast
Ik heb al een hele tijd een Micro van M3D (een kant en klare, dus geen bouwpakket).
Tot op heden heb ik er alleen een eenvoudig sleutelhanger/winkelwagenmuntdingetje en de behuizing
voor een YouTube-counter voor mijn zus (ze heeft zo'n vlog-kanaal) mee gemaakt (de elektronica erin
op basis van een ESP-8266 WiFi µC en een OLED).

Sindsdien staat hij al enige tijd werkloos te wezen: ik ben met elektronica en software beter dan met
het ontwerpen van (3D) objecten; ik mis echt het benodigde artistieke gevoel. :fluit:

Zit er aan te denken om hem op marktplaats te zetten...
Of het word een karma.:thumbsup::D
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:

JohnVonSchutz

Senior Prepper
20180408_155537.jpg De printer van mijn vrouw.
Ze is eigenlijk 3d designer van sieraden en juwelen maar kan eigenlijk alles ontwerpen.

Ze had hem jaren geleden de eerste gekocht maar wilde daarna een betere gekocht omdat ze het leuk vond en omgeprinte sieraden te verkopen.

Van de sieraden heb ik geen foto maar van andere dingen wel.

20180408_155624.jpg
De bril opberger.

20180408_155718.jpg Mijn boog en pijlen ophanger.
Zo hebben we wel meer dingen :)


Als je leuk site zoekt voor 3d bestanden zoekt moet je eens kijken op Thingiverse.com of myminifactory.com of zoekmachine voor files yeggi.com of 3dfilemarket.com

ps Als je een simpele scanner zoek zou je die van de xbox kunnen gebruiken;)
 
Bovenaan