• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

5.11 Rush 72 - De ultieme rugzak?

The mad engineer

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Nu ik toch last heb van een jetlag en slapeloos naar het plafond zat te staren, besloot ik maar even een berichtje te plaatsen.

In het begin van mijn vakantie was ik in een 5.11 winkel terecht gekomen en heb een Rush 72 aangeschaft.

TG58602026.jpg


Ik had hem al wat langer op mijn 'misschien' lijst staan, maar vond hem eigenlijk wat hyped en duur. Enfin, na een half uur keuren en doorzoeken heb ik de knoop doorgehakt.

Doorslaggevend waren de vele opbergmogelijkheden, de enorme hoeveelheid vakjes en zakjes. Dit is niet voor iedereen een pre, maar voor mij een uitkomst. Zo kan ik snel en zonder na te denken of te grabbelen direct dat pakken wat ik nodig heb. Het was zelfs zodanig dat mijn komplete daypack in de zakjes kon, zodat het hoofdcompartiment helemaal leeg was....

De kwaliteit is prima, de ritsen zijn van YKK, dat deed mij deugt. De kwaliteit van de stof is voorlopig niets op aan te merken.

Wat draagcomfort betreft, van de ventilatieopeningen hoef je niet veel te verwachten - een natte rug is niet te voorkomen. Met ca. 8 kg aan bepakking gedurende twee weken, langste afstand 25km, is het draagcomfort verder ruim voldoende gebleken.

Zelf heb ik gekozen voor de kleurstelling 'double tap', gewoon omdat ik die mooi vind.

Verder ga ik hem gewoon gebruiken als dagelijkse tas, voor de meeste is dit een beetje overdone en te groot, maar aangezien ik zelf veel mee zeul ideaal.

Nadelen: ik heb het gevoel dat de heupband wat slipt bij zware bepakking, daar ga ik nog even achter aan. Verder, niet bepaald grey man - maar een regenhoes doet wonderen. De admin pocket is niet afneembaar, dat is jammer. De prijs is een nadeel. Het blijft erg veel geld.

Meer informatie: http://www.511tactical.com/rush-72-backpack.html
 

Kanina

Diehard Prepper
Zelf ook groot fan van 5.11 en deze staat ook nog op mijn lijst. Heb de 12 en 24 al :) toffe tas en goede kleurkeuze!
Ik had zelf nog gekeken naar beiden, maar vond dat in die 2 er te weinig zakjes in zaten vergeleken met de 72.
Die "kangoeroezak" zat er ook niet in, net als de half externe zijvakjes. Dat waren voor mij de sellingpoints geweest.
Ach met de Wolfskins heb ik nog geen klagen. Het was leuk geweest als ze de 72 exact in een kleinere versie hadden gemaakt.
 

Ray

SHTF Expert
Ik heb inmiddels ook een vierkante rugzak, een Eastpak Tutor Black (43 liter oid), maar wordt gek van dat teveel aan onderverdeling en kleine vakjes. Weinig past lekker en een beetje handig je boodschappen erin proppen is een hele klus.

Nu ja, misschien een kwestie van wennen, ben nooit zo vreselijk georganiseerd. ;)
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Nu ik toch last heb van een jetlag en slapeloos naar het plafond zat te staren, besloot ik maar even een berichtje te plaatsen.

In het begin van mijn vakantie was ik in een 5.11 winkel terecht gekomen en heb een Rush 72 aangeschaft.

TG58602026.jpg


Ik had hem al wat langer op mijn 'misschien' lijst staan, maar vond hem eigenlijk wat hyped en duur. Enfin, na een half uur keuren en doorzoeken heb ik de knoop doorgehakt.

Doorslaggevend waren de vele opbergmogelijkheden, de enorme hoeveelheid vakjes en zakjes. Dit is niet voor iedereen een pre, maar voor mij een uitkomst. Zo kan ik snel en zonder na te denken of te grabbelen direct dat pakken wat ik nodig heb. Het was zelfs zodanig dat mijn komplete daypack in de zakjes kon, zodat het hoofdcompartiment helemaal leeg was....

De kwaliteit is prima, de ritsen zijn van YKK, dat deed mij deugt. De kwaliteit van de stof is voorlopig niets op aan te merken.

Wat draagcomfort betreft, van de ventilatieopeningen hoef je niet veel te verwachten - een natte rug is niet te voorkomen. Met ca. 8 kg aan bepakking gedurende twee weken, langste afstand 25km, is het draagcomfort verder ruim voldoende gebleken.

Zelf heb ik gekozen voor de kleurstelling 'double tap', gewoon omdat ik die mooi vind.

Verder ga ik hem gewoon gebruiken als dagelijkse tas, voor de meeste is dit een beetje overdone en te groot, maar aangezien ik zelf veel mee zeul ideaal.

Nadelen: ik heb het gevoel dat de heupband wat slipt bij zware bepakking, daar ga ik nog even achter aan. Verder, niet bepaald grey man - maar een regenhoes doet wonderen. De admin pocket is niet afneembaar, dat is jammer. De prijs is een nadeel. Het blijft erg veel geld.

Meer informatie: http://www.511tactical.com/rush-72-backpack.html

Deze heb ik ook als BOB, enig nadeel is dat als je groter ben dan 1.80 dan past ie niet goed, optimaal is 1.75.

Ik ben zelf 1.74

Verder een zeer hoge kwaliteit en veel vakken.

Ik ben er blij mee.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb inmiddels ook een vierkante rugzak, een Eastpak Tutor Black (43 liter oid), maar wordt gek van dat teveel aan onderverdeling en kleine vakjes. Weinig past lekker en een beetje handig je boodschappen erin proppen is een hele klus.

Nu ja, misschien een kwestie van wennen, ben nooit zo vreselijk georganiseerd. ;)
Haha ik juist wel heel erg :oops:;) kan al mijn spullen in het donker zo pakken da tassen die we altijd bij ons hebben is er een van merken een vak den spullen ook daar in zitten er altijd op exacte de zelfde manier in duse ook een eitje om iets terug te vinden.
Maar het liefst een tas zo als jij dat hebt dan hoef ik niet te graven en alles weer op de zelfde manier te hoeven in pakken.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Ben zelf wel wat langer maar heb geen problemen met de pasvorm. Komt wellicht ook door mijn merkwaardige anatomie ;)
En ja, zoals @J.J zegt, als je alles op dezelfde manier inpakt hoef je er ook niet over na te denken.
Als boodschappentas is hij niet ideaal, daar is hij ook niet voor ontworpen :)
 

Niels

Mankinds only hope
Mooi ding, maar lijkt mij net wat aan de kleine kant eigenlijk voor een fatsoenlijke 72 uur rugzak.
Wat neem je er allemaal in mee qua slaap spul eten en water?
 
F

frans81

Gast
Nu ik toch last heb van een jetlag en slapeloos naar het plafond zat te staren, besloot ik maar even een berichtje te plaatsen.

In het begin van mijn vakantie was ik in een 5.11 winkel terecht gekomen en heb een Rush 72 aangeschaft.

TG58602026.jpg


Ik had hem al wat langer op mijn 'misschien' lijst staan, maar vond hem eigenlijk wat hyped en duur. Enfin, na een half uur keuren en doorzoeken heb ik de knoop doorgehakt.

Doorslaggevend waren de vele opbergmogelijkheden, de enorme hoeveelheid vakjes en zakjes. Dit is niet voor iedereen een pre, maar voor mij een uitkomst. Zo kan ik snel en zonder na te denken of te grabbelen direct dat pakken wat ik nodig heb. Het was zelfs zodanig dat mijn komplete daypack in de zakjes kon, zodat het hoofdcompartiment helemaal leeg was....

De kwaliteit is prima, de ritsen zijn van YKK, dat deed mij deugt. De kwaliteit van de stof is voorlopig niets op aan te merken.

Wat draagcomfort betreft, van de ventilatieopeningen hoef je niet veel te verwachten - een natte rug is niet te voorkomen. Met ca. 8 kg aan bepakking gedurende twee weken, langste afstand 25km, is het draagcomfort verder ruim voldoende gebleken.

Zelf heb ik gekozen voor de kleurstelling 'double tap', gewoon omdat ik die mooi vind.

Verder ga ik hem gewoon gebruiken als dagelijkse tas, voor de meeste is dit een beetje overdone en te groot, maar aangezien ik zelf veel mee zeul ideaal.

Nadelen: ik heb het gevoel dat de heupband wat slipt bij zware bepakking, daar ga ik nog even achter aan. Verder, niet bepaald grey man - maar een regenhoes doet wonderen. De admin pocket is niet afneembaar, dat is jammer. De prijs is een nadeel. Het blijft erg veel geld.

Meer informatie: http://www.511tactical.com/rush-72-backpack.html


Ik ga jou gerust stellen omtrent deze Dure ?? Mooie degelijke tas .
Voor mijn BlackHawk Raptor had ik graag 195 Euro Haha .
Je bent dus goedkoper uit en hebt een mooie betere Tas .
Allemaal stimulans om de Dure Twijfel eindelijk doorgehakt / verkeerde / zeer zeker niet verkeerde beslissing te steunen .

Veel succes met deze mooie tas .

Gr @frans81

https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/blackhawk-x-1-raptor-tactical-backpack.1672/
 
F

frans81

Gast
Is 55 liter niet wat veel voor een BOB?

Voor een 72 uurs tas is het misschien teveel . 72 uurs tas is pl/ min 35 Ltr . Als de lekker luie stoel mee moet wordt ie te klein haha .
Een BOB van 55 Ltr is iets te krap . Je wil tenslotte zoveel mogelijk mee . Gewicht aangepast aan jou lichamelijk kunnen .
BOB en 72 uurs tas = 1 gezinswoning en Vrijgezellen flatje haha
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met de 5.11 Moab 10 slingbag?

images


zou deze willen aanschaffen als reistasje maar vind 110-120 euro beetje veel voor een slingbag
 

zonnebrood

Mankinds only hope
@Ray in de zomer kan ik af met een kleinere tas maar ik heb altijd extra stillongs, sokken en extra kleding bij me in de winter. Daarbij moet ik ook plaats hebben voor gaitors, onderbinders, thermoskan en dingen die nodig zijn op het werk aan voorbereiding van lessen e.d.
 
Bovenaan