• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aanbieding zon aansteker.

AWOL

Prepper goeroe
Als je dan toch een methode wilt om vuur te maken die nooit opgebruikt wordt door de zon te gebruiken neem dan een vergrootglas of fresnel lens, daarvan weten we zeker dat deze werken (als de zon schijnt)
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
We hebben dit ding ook. Dit werkt prima om een sigaret aan te steken. Leuk om mee te experimenteren.

Ik vraag me nu af of dit principe ook met de bodem van een blikje werkt.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Dank voor de link!

:off: eerst chocolade gebruiken op aluminium, en dan zeggen ze dat je de chocolade die in contact is geweest met het blik niet moet eten. Maar chocolade zit toch meestal in een aluminiumfolie? :confused:
 

Ray

SHTF Expert
Dank voor de link!

:off: eerst chocolade gebruiken op aluminium, en dan zeggen ze dat je de chocolade die in contact is geweest met het blik niet moet eten. Maar chocolade zit toch meestal in een aluminiumfolie? :confused:

Hier zit er tussen het alufolie en de chocolade nog een papiertje.
Maar dan nog, je gebruikt de chocolade als polijst middel en schuurt daarmee deeltjes aluminium af. Die wil je niet opeten idd.
 

Wafels

Diehard Prepper
@Zer0Day dat kan je ook met een PET fles , plastic zakje of een condoom ed , maar mocht je het met dat blikje willen doen
moet je net als bij de andere eerst een plekje zwart maken voordat je begint .Dat scheelt een hoop (het ontbrand veel sneller)


( ps met deze waterlenzen moet je oppassen die geven echt veel warmte )
gr will
 

Flos

SHTF Expert
Als ik de link open kom ik op een iets dat bananen dingens heet waar men vooral goedbedoelde rotzooi verkoopt.
 

Ray

SHTF Expert
Als ik de link open kom ik op een iets dat bananen dingens heet waar men vooral goedbedoelde rotzooi verkoopt.

Ik denk dat die link verwijst naar de dagaanbieding daar en dat is vandaag weer een andere gadget.
Kan de solar lighter niet vinden op die site om de link te repareren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Wafels

Diehard Prepper
@Ray @ Marcov waarom nemen je geen Fresnel lensje , is goedkoper en veel makkelijker mee te nemen
( https://metzon.nl/7-fresnel-lens ) een poosje terug hadden ze er bij de action ook eentje
(ze heette daar universal screen vergroter )en ik stond er versteld van dat zelfs midden in de winter
op een mooie zonnige dag dat goeddkope plastic ding 18,5 cmx 12,5 cm toch goed werkte en
geen problemen had met wat keukenpapier in de brand te krijgen .(ook al is dit dan wel weer
een maat die je niet in je binnenzak steekt ,maar s'zomers moet zo'n credit kaart maatje toch wel werken
lijkt me .
gr will
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan