• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Advies nodig

mrsjones

Diehard Prepper
Er is in mijn auto voor de deur ingebroken. Nu wil ik graag camera’s waar op iemand te herkennen is door ze eigen moeder.... ong 4/5 camera’s en liefs onder de 600 euro. Hoe verklaar ik aan mijn verzekeraar dat er een tarp, paracord en een vouwbare scheep, zonder over te komen als een lijk ruimer, gejat is.
Graag hoor ik alle jullie pro/ contra en alles waar ik niet aan gedacht heb.
 

will

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
Er is in mijn auto voor de deur ingebroken. Nu wil ik graag camera’s waar op iemand te herkennen is door ze eigen moeder.... ong 4/5 camera’s en liefs onder de 600 euro. Hoe verklaar ik aan mijn verzekeraar dat er een tarp, paracord en een vouwbare scheep, zonder over te komen als een lijk ruimer, gejat is.
Graag hoor ik alle jullie pro/ contra en alles waar ik niet aan gedacht heb.

Misschien eens kijken bij wildcamera op www.
Zo heb je dag en nacht opname, je kunt ze onopvallend zetten waar je wilt.
Je kunt makkelijk van plaats verwisselen als dit nodig is.
Wel op batterijen maar die gaan behoorlijk lang mee.

Wordt veel in mijn kennissen kring gebruikt, met resutaat.


"Hoe verklaar ik aan mijn verzekeraar dat er een tarp, paracord en een vouwbare scheep, zonder over te komen als een lijk ruimer, gejat is."

Moet je dat verklaren? Tarp, paracord en vouwbareschep gestolen klaar!


Gtz.

Will
 

mrsjones

Diehard Prepper
Misschien eens kijken bij wildcamera op www.
Zo heb je dag en nacht opname, je kunt ze onopvallend zetten waar je wilt.
Je kunt makkelijk van plaats verwisselen als dit nodig is.
Wel op batterijen maar die gaan behoorlijk lang mee.

Wordt veel in mijn kennissen kring gebruikt, met resutaat.


"Hoe verklaar ik aan mijn verzekeraar dat er een tarp, paracord en een vouwbare scheep, zonder over te komen als een lijk ruimer, gejat is."

Moet je dat verklaren? Tarp, paracord en vouwbareschep gestolen klaar!


Gtz.

Will
Dank je Will, maar ik wil ook graag meeliften op het afschrikwekkend werking van camera’s. Dus zichtbaar camera en goede motion detection flood light.
 

Flos

SHTF Expert
In de kringloop een afgedankte camera kopen. Gewoon goed zichtbaar ophangen.
Misschien met een bordje er .LETOP JE WORD GEFILMD.
Oja wild camera's worden soms in de Aldi verkocht. Ik dacht voor 89.99€
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
En mocht de verzekeraar vragen stellen over tarp, schep en paracord, dan zeg je gewoon dat dat er ligt ivm kamperen, of om sneeuw/zand weg te scheppen als je je vastgereden hebt...duh, daar is het toch ook voor.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
De verzekering žal eerder vragen of het verlies meer Is daň je eigen risico. En of dat alles was.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Nou de tarp enzo was meer een grapje. Mijn lijst van gestolen goederen kom bij 2500. Tussen een goede slaapzak en bivie, een nite core HC, een sawyer filter, ariat werk laarzen kom het best hoog uit. Ik kan in de toekomst mijn auto parkeren onder mijn huis, dus daar camera en motion light en boven bij de ingang en mijn achter veranda. Er z8jn wired en wireless system , systeem met opnamen in een kasje en met wifi en online.
 

marzman

Diehard Prepper
Er is in mijn auto voor de deur ingebroken. Nu wil ik graag camera’s waar op iemand te herkennen is door ze eigen moeder.... ong 4/5 camera’s en liefs onder de 600 euro. Hoe verklaar ik aan mijn verzekeraar dat er een tarp, paracord en een vouwbare scheep, zonder over te komen als een lijk ruimer, gejat is.
Graag hoor ik alle jullie pro/ contra en alles waar ik niet aan gedacht heb.
Ik denk met bonnetjes (als je het online gekocht hebt zit dat in je email) en eventueel de (digitale)aangifte.

Als je auto voor de deur staat en je een camera overweegt kun je ook denken aan een smart deurbel. Die filmen ook beweging. Je moet er wel rekening mee houden dat als je dure spullen hebt je slimme boeven aan kan trekken die het wifisignaal jammen (bij overburen van mijn ouders gebeurd om een dure auto te stelen, de hele straat zat even zonder wifi dus alle cameras en slimme deurbellen hebben het gemist). Je hebt ook met opslag op sd-kaart, maar dan kunnen ze de hele bel en de sdkaart meenemen ;)
 
F

frans81

Gast
Analoge zwart wit camera met hoogcontrast .
Aan kleur heb je niets in de donkere dagdelen .
Maar het blijft lastig met vooral 1 camera om duidelijke herkenning te verkrijgen . Verdekt wegwerken meerdere camera's op 2 mtr ( mooie hoogte ivm vastleggen signalement .
 

drent

Diehard Prepper
Informeer even bij de politie, aan filmen met bewakingscamera's zitten wat haken en ogen qua privacywetgeving en daarmee gebruik als bewijs bij bv diefstal. Je wil niet dat je bewijs onbruikbaar is omdat de wet je filmactie niet toestaat.
 

M van der Lugt

Survivor
Gewoon aan de verzekering uitleggen dat je wel is een lijk weg moet werken van een autodief en daarom een tarp , touw en schep kwijt bent geraakt. ;)
Boefjes hebben een bloedhekel aan zichtbaar zijn. Dus; Dikke LED bouwlamp met bewegingssensor aan de muur. Camera met IR opnamemogelijkheid op ooghoogte verdekt weghangen die de daders filmt als ze weglopen. De daad is dan gepleegd en ze zijn dan net iets minder allert. (Ik had een laaghangende goot en daar een afdekplaatje voor gezet waar de camera achter zat.) Daarnaast een zichtbare camera buiten handbereik gericht op de aanlooproute. In Nederland is filmen op openbaar terrein gewoon toegestaan en mag je iedereen herkenbaar filmen. Enige restrictie is dat je de beelden zonder toestemming van de acteurs niet mag gebruiken voor publicatie. Niks strafbaars aan dus. Als laatste kun je er voor kiezen om een BearLock versnellingsbakslot te laten monteren. Dan blijft je auto zeker staan.
 

mrsjones

Diehard Prepper
@mrsjones Al eens naar dit soort setjes gekeken? Bedraad (dus geen wifi die verstoord kan worden) en standalone met eigen opname apparaat, vier camera's die ook in het pikkedonker met IR filmen: https://www.conrad.nl/p/hilook-tk-4...als-met-4-cameras-2560-x-1440-pix-1-t-2183174

Alles werkt op 12volt dus als je er een extra accu bij koopt werkt het zelfs tijdens stroomstoringen.
Klein min punt. Mijn muren zijn heel dik, ongeveer 40 cm beton. Dus bedraden lijk moeilijk te worden, zeg de installateur, die met hele dure oplossing komt. Ik begin te denken, nep camera en heel veel buitenlicht.
 

will

Senior Prepper
In de kringloop een afgedankte camera kopen. Gewoon goed zichtbaar ophangen.
Misschien met een bordje er .LETOP JE WORD GEFILMD.
Oja wild camera's worden soms in de Aldi verkocht. Ik dacht voor 89.99€

Ha Flos,

Bij onderstaande link zijn er te koop.
Zelf heb ik er een van Conrad gehad. (66,00 euro)

https://www.conrad.nl/p/denver-wct-8010-wildcamera-8-mpix-bruin-1681566

Nog mensen gesproken die er bij wish.com besteld hebben en tevreden zijn.
De prijs kan daar variëren vaak extra aanbiedingen gedurende bepaalde tijd.

https://www.wish.com/?hide_login_modal=true

Gtz,

Will
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Ray

SHTF Expert
Klein min punt. Mijn muren zijn heel dik, ongeveer 40 cm beton. Dus bedraden lijk moeilijk te worden, zeg de installateur, die met hele dure oplossing komt. Ik begin te denken, nep camera en heel veel buitenlicht.
Je hebt ook setjes die met wifi werken, maar dat kan verstoord worden met een simpel apparaatje van twee tientjes.

Overigens is het boren van vier gaten door veertig centimeter beton niet zo heel problematisch, dat lukt met de pneumatische boor prima, maar misschien spelen er bij jou nog meer factoren die het lastig maken, dat weet ik uiteraard niet.
 

petroman

SHTF Expert
Maar, maar, maar, wat laat ik mijn get out of Dodge in a hurry spullen en hoe ga ik ongeplande wild kamperen.

Tsja, ik weet niet wat je allemaal mee wilt nemen in de "snel weg tas", maar ik zou de tas pas in de auto zetten als ik met de auto weg ga.
Als ze jouw auto banden van de auto stelen moet je toch gaan lopen en dat veranderd de inhoud van je tas weer.
 
Bovenaan