• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Back up voor als er geen water meer uit de kraan komt.

Flos

SHTF Expert
Er kunnen veel oorzaken zijn waarom er plots geen water meer uit de kraan komt.
Maar wat is dan jou back up.
Een water afsluiting in normale omstandigheden bv. door werkzaamheden wordt op voorhand aangekondigd. Soms wel enkele dagen op voorhand. En daar kan je jou dan op voor bereiden.
Jerrycans vullen bad laten vollopen enz.
Maar heb je ook een back up voor als het niet aangekondigd wordt.
Naast het dozijn flessen water dat je vermoedelijk hebt staan moet er dan nog wel iets zijn wat je op voorraad hebt. Om jezelf te wassen eventueel de was te doen het wc door te spoelen enz.

Laat ik met mezelf beginnen.
Ik heb een voorraad van ( als alles vol staat natuurlijk ) 33.000 liter regen water.
Verdeeld onder 3 afzonderlijke ondergrondse water tanks. 20.000l 8.000l en 5.000l . Als het 2maand niet regen kan ik nog steeds mijn auto gaan wassen. Wat ik natuurlijk niet ga doen. Het water word opgepompt door 2 elektrische pompen want een is geen.
Daarnaast heb ik ook een zelf geslagen put. Een meter of 7 diep met echt schoon drinkbaar water. Ook dit word elektrisch op gepompt.
Maar stel naast het water uitval is er ook een stroomstoring. Daarvoor heb ik 3 hand pompen liggen die zijn niet geplaatst maar met een half uurtje werk kan ik handmatig water op pompen.
Maar stel nu er is al weken een erg droge periode geweest en de overheid sluit het leiding water af maar ook de putten komen droog te staan en daarbij is er dan nog geregeld een stroomstoring.
Wel bij mij op mijn terein heb ik een drinnage aan gebracht waarop ik een soort ton ondergronds kan aansluiten waar ik weer een handpomp kan bij platen om water op te pompen.
Maar voor het zover komt ga ik eerst lijk iedereen mijn 25 20l jerrycans vullen je weet maar nooit.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Locatie 1
Eigen bron die altijd weer geeft op het terrein. Maar ongeveer 25.000 liter op voorraad en een paar duizend voor het huis. Zwembad en enkele IBC containers die ingezet kunnen worden als het moet.

Er zit ook een aansluiting voor water uit het dorp maar die staat altijd dicht. Als er niets meer zou zijn kan ik dus leidingwater pakken.

Waterfilters uiteraard in de voorraad.

Locatie 2
Twee cisternas ongeveer 35.000 liter bij elkaar, één gekoppeld aan regenwateropvang.

Als het moet, maar niet van mezelf een grote balsa met miljoenen liters 'agricultural' water. Op een kilometer twee bronnen van een buur waar ik water ui mag halen indien nodig. Dit is geen drinkwater en zal evt eerst gezuiverd moeten worden voor consumptie.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Roel

Mankinds only hope
Voorraad hier bestaat uit enkele IBCees zeg drieduizend liter en de oneindige voorraad uit de vijver. Dit samen met een aantal Black Berkey waterfilters. Dan is er de bron die elektrisch is, maar daar kan een vlegelpomp op en dan geeft het redelijk drinkwater, alleen wat ijzerhoudend, maar dat kun je al oplossen door een magneet in het water te leggen..
 
F

frans81

Gast
Voorlopig 300 liter in jerriecan's .

Ik voel mij klein en NIETIG in voorraad pfff .
Maar ik ben nog aan het brainstormen haha en nog niet op volle waterkracht ;)
 

Marcov

Prepper goeroe
Normaal heb ik ongeveer 36 liter Bar le duc staan. Verder heb ik op 300 meter afstand een waterbuffer van ruim 25 Km². Daar kan ik zo water halen.
Ook heb ik 2 waterfilters, een Sawyer en een Life-straw.

Dus in theorie zou ik mijn kont moeten kunnen redden.
 

Logibroek

Elementary prepper
4x 50 liter jerrycan
10x 10 liter jerrycan
deze ververs ik ieder half jaar met een half dopje dunne bleek erbij

Hier meerdere waterfilters, en houtkachel om schoon te koken..
Waar ik nog mee zit is het volgende: er is een grote stroomstoring gemalen werken niet en de dijken breken door.. dan hebben we zout water buiten, en komt het aan op de voorraad..
 
Bovenaan